Статті

Чи дійсно дизельні двигуни живуть довше за бензинові

Багатьом автолюбителям доводилося чути про те, що ТЗ із дизельними моторами служать довше в порівнянні з машинами на бензинових ДВС. Виникає цілком закономірне питання, чи справді дизелі ходять довше і чи потрібно з цієї причини вибирати собі модель із таким силовим агрегатом? Щоб зрозуміти ці моменти, потрібно заглибитись у тему та виділити ключові особливості даних моторів.

Якщо дизелі служать довше, то чому тоді вони становлять лише малий відсоток на легкових автомобілях, які є у користуванні співвітчизників? Безумовно, дані мотори в чомусь надійніші і довговічніші за бензинові ДВЗ, але відштовхує потенційних покупців їх дорожнеча. Машини з дизелями коштують на порядок дорожче. Це стосується не тільки самої покупки, а й подальшого обслуговування, яке найчастіше в 1,5 — 2 рази витратніше.

Здавалося б, якщо ресурс дизельних моторів значно вищий, то чому їх ставлять лише на ТЗ вищих класів? На жодному «бюджетнику» не можна зустріти такі агрегати. В іншому випадку автомобіль відразу перестане ставитися до доступного класу, адже його цінник зросте на 20-30%. Тому дизельні мотори в основному ставлять на моделі преміального сегмента, які більшості автолюбителів просто не по кишені. Відтак і оцінити різницю з бензиновим ДВЗ такий водій не може.

Дизельні силові агрегати економічніші і найчастіше продуктивніші в порівнянні з бензиновими ДВЗ. Це дійсно так, адже при рівних обсягах вони найчастіше віддають більше потужності та крутного моменту. Однак потрібно пам’ятати, що через принцип роботи зі звичайного бензинового ДВЗ зняти потрібну віддачу простіше і найчастіше швидше. Особливо це помітно під час виконання різких маневрів на кшталт обгону. На коротких відрізках бензиновий мотор краще, тоді як на великій дистанції він поступиться дизелю.

Не можна залишити поза увагою складність пристрою дизельного ДВС. Якщо хороших мотористів з ремонту бензинових агрегатів достатньо скрізь, то грамотних фахівців, які займаються ремонтом дизелів, значно менше. До речі, звідси додаткове збільшення вартості обслуговування машини з таким ДВЗ. Зрозуміло, також не можна залишити поза увагою конструктивні особливості моторів, що працюють на “важкому” паливі.

Тут набагато більше складових деталей, складніша вихлопна система і присутня більше навісного обладнання. Крім того, не можна не згадати, що дизелі більш примхливі до палива. Наприклад, при зміні сезону автолюбитель може зіткнутися з проблемою, тому що при перших заморозках вже потрібно заливати зимову солярку, інакше виникнуть проблеми із запуском ДВЗ. Власників бензинових автомобілів таких проблем позбавлено. Однак і термін служби у бензинового двигуна завжди на 30-40% менше.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Шеф-дизайнер Mercedes розкритикував салон Audi Concept C

Шеф-дизайнер Mercedes Горден Вагенер назвав салон нового концепту Audi Concept C застарілим. На Мюнхенській автовиставці…

10.09.2025

Обмеження швидкості в Україні: основні правила та типові помилки

На дорогах часто можна зустріти знак 3.29 "Обмеження швидкості", але не всі водії знають, як…

10.09.2025

Подорожчання електромобілів через європейські правила: чого очікувати водіям

Європейська асоціація автовиробників (ACEA) висловила занепокоєння через плани Єврокомісії щодо нових правил, які можуть суттєво…

10.09.2025

BMW визнала: критика величезних ґрат не вплинула на продаж

Пройшло вже шість років з дебюту концепту BMW 4 Series у 2019 році, коли компанія…

10.09.2025

Toyota представила оновлений електрокросовер bZ4X 2026 із сучасним дизайном

Міністерство промисловості та інформаційних технологій КНР офіційно представило оновлену версію електричного кросовера Toyota bZ4X 2026.…

10.09.2025

Tesla запустила сервіс MultiPass для заряджання на сторонніх станціях

Tesla представила новий сервіс MultiPass , який дозволяє власникам електромобілів використовувати один обліковий запис для…

10.09.2025