Статті

Чи дійсно дизельні двигуни живуть довше за бензинові

Багатьом автолюбителям доводилося чути про те, що ТЗ із дизельними моторами служать довше в порівнянні з машинами на бензинових ДВС. Виникає цілком закономірне питання, чи справді дизелі ходять довше і чи потрібно з цієї причини вибирати собі модель із таким силовим агрегатом? Щоб зрозуміти ці моменти, потрібно заглибитись у тему та виділити ключові особливості даних моторів.

Якщо дизелі служать довше, то чому тоді вони становлять лише малий відсоток на легкових автомобілях, які є у користуванні співвітчизників? Безумовно, дані мотори в чомусь надійніші і довговічніші за бензинові ДВЗ, але відштовхує потенційних покупців їх дорожнеча. Машини з дизелями коштують на порядок дорожче. Це стосується не тільки самої покупки, а й подальшого обслуговування, яке найчастіше в 1,5 — 2 рази витратніше.

Здавалося б, якщо ресурс дизельних моторів значно вищий, то чому їх ставлять лише на ТЗ вищих класів? На жодному «бюджетнику» не можна зустріти такі агрегати. В іншому випадку автомобіль відразу перестане ставитися до доступного класу, адже його цінник зросте на 20-30%. Тому дизельні мотори в основному ставлять на моделі преміального сегмента, які більшості автолюбителів просто не по кишені. Відтак і оцінити різницю з бензиновим ДВЗ такий водій не може.

Дизельні силові агрегати економічніші і найчастіше продуктивніші в порівнянні з бензиновими ДВЗ. Це дійсно так, адже при рівних обсягах вони найчастіше віддають більше потужності та крутного моменту. Однак потрібно пам’ятати, що через принцип роботи зі звичайного бензинового ДВЗ зняти потрібну віддачу простіше і найчастіше швидше. Особливо це помітно під час виконання різких маневрів на кшталт обгону. На коротких відрізках бензиновий мотор краще, тоді як на великій дистанції він поступиться дизелю.

Не можна залишити поза увагою складність пристрою дизельного ДВС. Якщо хороших мотористів з ремонту бензинових агрегатів достатньо скрізь, то грамотних фахівців, які займаються ремонтом дизелів, значно менше. До речі, звідси додаткове збільшення вартості обслуговування машини з таким ДВЗ. Зрозуміло, також не можна залишити поза увагою конструктивні особливості моторів, що працюють на “важкому” паливі.

Тут набагато більше складових деталей, складніша вихлопна система і присутня більше навісного обладнання. Крім того, не можна не згадати, що дизелі більш примхливі до палива. Наприклад, при зміні сезону автолюбитель може зіткнутися з проблемою, тому що при перших заморозках вже потрібно заливати зимову солярку, інакше виникнуть проблеми із запуском ДВЗ. Власників бензинових автомобілів таких проблем позбавлено. Однак і термін служби у бензинового двигуна завжди на 30-40% менше.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Чому літня гума небезпечна після перших заморозків

Змінювати літні шини на зимові варто після перших заморозків, особливо коли середньодобова температура стабільно опускається…

30.09.2025

Названо деталь у авто, яку водії міняють у 10 разів частіше, ніж треба

Багато власників автомобілів звикли замінювати витратні деталі "за регламентом" або за порадами знайомих і сервісів,…

30.09.2025

Як реально знизити витрати пального: поради експерта

В умовах постійного зростання цін на пальне питання економії стає вкрай актуальним для більшості автомобілістів.…

30.09.2025

Lexus RX 350h визнаний найнадійнішим гібридним SUV на ринку

Гібридні кросовери вже стали звичним явищем на світовому ринку автомобілів. Більшість популярних моделей великих виробників…

30.09.2025

Дизель в Україні дорожчає, але дефіциту не очікується

В Україні зростають ціни на дизельне пальне, і головною причиною стали нові санкції та посилення…

30.09.2025

Mercedes і Volkswagen повертають фізичні перемикачі в автомобілі

Автовиробники, які довгі роки робили ставку на сенсорні екрани, поступово повертаються до фізичних елементів управління.…

30.09.2025