Особливо важливо перевіряти стан двигуна, коли пробіг автомобіля перевищує 200 тисяч кілометрів, а капітальний ремонт не планується. Наш спеціаліст розповів, як оцінити мотор без розбору.
Почати варто з діагностики через сканер: зчитування помилок дозволяє перевірити перепустки запалювання, склад паливної суміші, тиск у впуску, роботу системи EGR та каталізатора, а також витрати повітря. Особливу увагу слід звертати на корекції палива: довгострокові більше ±10% сигналізують про проблему, короткострокові ±10% вважаються нормою.
Наступним кроком є замір компресії. Для бензинових двигунів норма – 12-14 бар, для дизелів – вище. Різниця між циліндрами не повинна перевищувати 10%, а компресія нижче 10 бар – тривожний сигнал. Можна провести “мокрий” тест: якщо після додавання краплі оливи в циліндр компресія зростає, проблема у кільцях, а не клапанах.
Ендоскопія циліндрів дозволяє виявити нагар на клапанах, сліди оливи, подряпини на гільзах або пил і бруд. Рекомендується робити фото та порівнювати через 10-15 тисяч кілометрів пробігу.
Аналіз оливи допомагає оцінити стан двигуна: запах гару може свідчити про перегрів або знос поршнів, запах палива – про перелив форсунки, густа чорна олива – про несвоєчасну заміну або підвищену витрату масла. Наявність металевої стружки або чорного осаду на папері також сигналізує про знос деталей або погане згоряння. Заглянути варто й у маслозаливну горловину: багато нагару, металевий блиск або біла емульсія свідчать про можливі проблеми з перегрівом, зношенням деталей або попаданням антифризу.
Перевірка вентиляції картера показує стан кілець: при холостому ходу кришка маслозаливної горловини має втягуватися всередину, якщо ж видує або сильно дме – це сигнал про знос. Колір вихлопу також інформативний: синій дим означає, що масло потрапляє в циліндри, білий дим (не на холодному двигуні) – можливий витік антифризу, чорний – надто багата суміш або перелив палива.
Додатково варто перевіряти температуру двигуна, тиск палива, показання лямбда-зонда та паливні корекції через сканер, а тиск масла краще заміряти механічним манометром.
Щоб продовжити ресурс мотора при великому пробігу, рекомендується використовувати якісну оливу з відповідним допуском, міняти її кожні 6-8 тисяч кілометрів, промивати форсунки, стежити за складом суміші, регулярно чистити дросель, впуск та систему EGR, вчасно міняти свічки та уникати перегріву, особливо для алюмінієвої головки блоку циліндрів.
Lexus готує новий електроседан ZC, який стане серійним втіленням концепту LF-ZC, представленого у 2023 році.…
Для більшості автомобілістів авто - це не просто засіб пересування, а показник акуратності, турботи та…
Перевірка документів - це не єдине, що може трапитися під час зупинки водія. Поліція має…
Стоїш на заправці з пістолетом у руках і міркуєш: який бензин вибрати - 92-й чи…
Працівники великих міжнародних автомобільних сервісів б'ють на сполох, попереджаючи, що нова проблема може стати черговим…
Легендарна Toyota Corolla вперше за багато років втратила звання найпродаванішого автомобіля у світі. За підсумками…
Leave a Comment