Статті

Як правильно перевірити двигун з великим пробігом без розбору

Особливо важливо перевіряти стан двигуна, коли пробіг автомобіля перевищує 200 тисяч кілометрів, а капітальний ремонт не планується. Наш спеціаліст розповів, як оцінити мотор без розбору.

Почати варто з діагностики через сканер: зчитування помилок дозволяє перевірити перепустки запалювання, склад паливної суміші, тиск у впуску, роботу системи EGR та каталізатора, а також витрати повітря. Особливу увагу слід звертати на корекції палива: довгострокові більше ±10% сигналізують про проблему, короткострокові ±10% вважаються нормою.

Наступним кроком є замір компресії. Для бензинових двигунів норма – 12-14 бар, для дизелів – вище. Різниця між циліндрами не повинна перевищувати 10%, а компресія нижче 10 бар – тривожний сигнал. Можна провести “мокрий” тест: якщо після додавання краплі оливи в циліндр компресія зростає, проблема у кільцях, а не клапанах.

Ендоскопія циліндрів дозволяє виявити нагар на клапанах, сліди оливи, подряпини на гільзах або пил і бруд. Рекомендується робити фото та порівнювати через 10-15 тисяч кілометрів пробігу.

Аналіз оливи допомагає оцінити стан двигуна: запах гару може свідчити про перегрів або знос поршнів, запах палива – про перелив форсунки, густа чорна олива – про несвоєчасну заміну або підвищену витрату масла. Наявність металевої стружки або чорного осаду на папері також сигналізує про знос деталей або погане згоряння. Заглянути варто й у маслозаливну горловину: багато нагару, металевий блиск або біла емульсія свідчать про можливі проблеми з перегрівом, зношенням деталей або попаданням антифризу.

Перевірка вентиляції картера показує стан кілець: при холостому ходу кришка маслозаливної горловини має втягуватися всередину, якщо ж видує або сильно дме – це сигнал про знос. Колір вихлопу також інформативний: синій дим означає, що масло потрапляє в циліндри, білий дим (не на холодному двигуні) – можливий витік антифризу, чорний – надто багата суміш або перелив палива.

Додатково варто перевіряти температуру двигуна, тиск палива, показання лямбда-зонда та паливні корекції через сканер, а тиск масла краще заміряти механічним манометром.

Щоб продовжити ресурс мотора при великому пробігу, рекомендується використовувати якісну оливу з відповідним допуском, міняти її кожні 6-8 тисяч кілометрів, промивати форсунки, стежити за складом суміші, регулярно чистити дросель, впуск та систему EGR, вчасно міняти свічки та уникати перегріву, особливо для алюмінієвої головки блоку циліндрів.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Бюджетний седан Honda отримає спортивний стиль і нову платформу

Один із найдешевших автомобілів у лінійці компанії Honda – седан City – готується перейти у…

25.08.2025

Mercedes E-Class 2002 встановив рекорд пробігу понад 2,2 млн км

Седан Mercedes-Benz E-Class 2002 року встановив рекорд, здолавши понад 2,2 мільйони кілометрів. Автомобіль довгі роки…

25.08.2025

Чи має право поліція вимагати документи без доказів порушення ПДР

Поліція зупинила автомобіль нібито за порушення правил дорожнього руху, проте водій відмовився пред'являти документи, аргументуючи,…

25.08.2025

Власники Nissan та Infiniti нарікають на проблемний турбомотор

На початку літа Nissan повідомив про масштабне відкликання автомобілів, оснащених турбомоторами VC-Turbo, які також встановлюються…

25.08.2025

Toyota Prius перетворили на шалений родстер у стилі Lamborghini та McLaren (ФОТО)

Коли йдеться про Toyota Prius 2025, більшість уявляє собі скромний гібрид, створений для економії палива,…

25.08.2025

Автоексперт назвав ознаки поганої мийки для вашої машини

У сучасному світі існує безліч способів миття автомобіля, проте не всі гарантують якісний результат і…

25.08.2025