Статті

Як правильно перевірити двигун з великим пробігом без розбору

Особливо важливо перевіряти стан двигуна, коли пробіг автомобіля перевищує 200 тисяч кілометрів, а капітальний ремонт не планується. Наш спеціаліст розповів, як оцінити мотор без розбору.

Почати варто з діагностики через сканер: зчитування помилок дозволяє перевірити перепустки запалювання, склад паливної суміші, тиск у впуску, роботу системи EGR та каталізатора, а також витрати повітря. Особливу увагу слід звертати на корекції палива: довгострокові більше ±10% сигналізують про проблему, короткострокові ±10% вважаються нормою.

Наступним кроком є замір компресії. Для бензинових двигунів норма – 12-14 бар, для дизелів – вище. Різниця між циліндрами не повинна перевищувати 10%, а компресія нижче 10 бар – тривожний сигнал. Можна провести “мокрий” тест: якщо після додавання краплі оливи в циліндр компресія зростає, проблема у кільцях, а не клапанах.

Ендоскопія циліндрів дозволяє виявити нагар на клапанах, сліди оливи, подряпини на гільзах або пил і бруд. Рекомендується робити фото та порівнювати через 10-15 тисяч кілометрів пробігу.

Аналіз оливи допомагає оцінити стан двигуна: запах гару може свідчити про перегрів або знос поршнів, запах палива – про перелив форсунки, густа чорна олива – про несвоєчасну заміну або підвищену витрату масла. Наявність металевої стружки або чорного осаду на папері також сигналізує про знос деталей або погане згоряння. Заглянути варто й у маслозаливну горловину: багато нагару, металевий блиск або біла емульсія свідчать про можливі проблеми з перегрівом, зношенням деталей або попаданням антифризу.

Перевірка вентиляції картера показує стан кілець: при холостому ходу кришка маслозаливної горловини має втягуватися всередину, якщо ж видує або сильно дме – це сигнал про знос. Колір вихлопу також інформативний: синій дим означає, що масло потрапляє в циліндри, білий дим (не на холодному двигуні) – можливий витік антифризу, чорний – надто багата суміш або перелив палива.

Додатково варто перевіряти температуру двигуна, тиск палива, показання лямбда-зонда та паливні корекції через сканер, а тиск масла краще заміряти механічним манометром.

Щоб продовжити ресурс мотора при великому пробігу, рекомендується використовувати якісну оливу з відповідним допуском, міняти її кожні 6-8 тисяч кілометрів, промивати форсунки, стежити за складом суміші, регулярно чистити дросель, впуск та систему EGR, вчасно міняти свічки та уникати перегріву, особливо для алюмінієвої головки блоку циліндрів.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Прототип Range Rover Sport SVR помічено на Нюрбургрингу (ФОТО)

На Нюрбургрингу помітили агресивний прототип Range Rover Sport SV, ймовірно, нову версію SVR. Машина має…

15.12.2025

Volkswagen запускає нову еру гібридних електрокарів

Volkswagen розглядає випуск електромобілів із технологією range-extender - невеликий двигун внутрішнього згоряння працює як генератор…

15.12.2025

Автобренди знову продають однакові авто під різними логотипами

Автомобільні бренди знову повертаються до практики, коли під різними назвами продають майже однакові машини, змінюючи…

15.12.2025

Відома світова страхова компанія назвала автомобілі, які варто інвестувати в 2026 році

Купівля автомобіля не завжди розглядається як інвестиція, однак окремі моделі з часом можуть стати надійним…

15.12.2025

Mazda CX-5 2026 отримала за безпеку 5 зірок Euro NCAP

Mazda оголосила гарну новину: оновлений CX-5 2026 отримав максимальну оцінку 5 зірок за результатами тестів…

15.12.2025

Експерти назвали 10 найнадійніших електричних позашляховиків

Платформа Consumer Reports, спираючись на результати власних досліджень і опитування власників автомобілів, оприлюднила добірку найнадійніших…

15.12.2025