Статті

Як правильно перевірити двигун з великим пробігом без розбору

Особливо важливо перевіряти стан двигуна, коли пробіг автомобіля перевищує 200 тисяч кілометрів, а капітальний ремонт не планується. Наш спеціаліст розповів, як оцінити мотор без розбору.

Почати варто з діагностики через сканер: зчитування помилок дозволяє перевірити перепустки запалювання, склад паливної суміші, тиск у впуску, роботу системи EGR та каталізатора, а також витрати повітря. Особливу увагу слід звертати на корекції палива: довгострокові більше ±10% сигналізують про проблему, короткострокові ±10% вважаються нормою.

Наступним кроком є замір компресії. Для бензинових двигунів норма – 12-14 бар, для дизелів – вище. Різниця між циліндрами не повинна перевищувати 10%, а компресія нижче 10 бар – тривожний сигнал. Можна провести “мокрий” тест: якщо після додавання краплі оливи в циліндр компресія зростає, проблема у кільцях, а не клапанах.

Ендоскопія циліндрів дозволяє виявити нагар на клапанах, сліди оливи, подряпини на гільзах або пил і бруд. Рекомендується робити фото та порівнювати через 10-15 тисяч кілометрів пробігу.

Аналіз оливи допомагає оцінити стан двигуна: запах гару може свідчити про перегрів або знос поршнів, запах палива – про перелив форсунки, густа чорна олива – про несвоєчасну заміну або підвищену витрату масла. Наявність металевої стружки або чорного осаду на папері також сигналізує про знос деталей або погане згоряння. Заглянути варто й у маслозаливну горловину: багато нагару, металевий блиск або біла емульсія свідчать про можливі проблеми з перегрівом, зношенням деталей або попаданням антифризу.

Перевірка вентиляції картера показує стан кілець: при холостому ходу кришка маслозаливної горловини має втягуватися всередину, якщо ж видує або сильно дме – це сигнал про знос. Колір вихлопу також інформативний: синій дим означає, що масло потрапляє в циліндри, білий дим (не на холодному двигуні) – можливий витік антифризу, чорний – надто багата суміш або перелив палива.

Додатково варто перевіряти температуру двигуна, тиск палива, показання лямбда-зонда та паливні корекції через сканер, а тиск масла краще заміряти механічним манометром.

Щоб продовжити ресурс мотора при великому пробігу, рекомендується використовувати якісну оливу з відповідним допуском, міняти її кожні 6-8 тисяч кілометрів, промивати форсунки, стежити за складом суміші, регулярно чистити дросель, впуск та систему EGR, вчасно міняти свічки та уникати перегріву, особливо для алюмінієвої головки блоку циліндрів.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Оновлена Toyota Corolla Cross 2026 пройшла краш-тести IIHS

Оновлена Toyota Corolla Cross 2026 модельного року, призначена для ринку Північної Америки, успішно пройшла сертифікаційні…

31.10.2025

Названо електромобілі, виробництво яких зупинили або відклали у 2025 році

Декілька автомобільних брендів на ринку США вирішили припинити випуск своїх електромобілів у 2025 році. Частина…

31.10.2025

Як уникнути незаконного штрафу за нетверезе керування

Поліцейські часто проводять перевірку водіїв на стан сп'яніння прямо на місці зупинки, використовуючи портативні алкотестери,…

31.10.2025

Ford запатентував систему, що об’єднує салон і кузов у майбутніх пікапах

Компанія Ford подала заявку на патент, що описує новий зручний і ефективний спосіб збільшення корисного…

31.10.2025

Експерти назвали ТОП-6 найдешевших пікапів у США

Експерти назвали шість моделей пікапів, стартова ціна яких становить менше ніж 35 000 доларів США.…

31.10.2025

У Японії обрали фіналістів на звання найкращого авто року

У межах шоу Japan Mobility Show 2025 оголосили фіналістів 46-го конкурсу "Автомобіль року в Японії"…

31.10.2025