Чому повний бак у спеку може зашкодити вашому авто

Час читання: 2 хв.
0
Чому повний бак у спеку може зашкодити вашому авто

Бажання залити більше бензину перед поїздкою може мати неприємні наслідки, хоча на перший погляд у цьому немає нічого небезпечного. Якщо заправити бак під саму пробку перед дальньою дорогою, найчастіше нічого не станеться, і багато експертів стверджують, що витік палива з технічних причин неможливий, адже виробники передбачили такі ситуації. Однак досвідчений механік попереджає, що не все так просто – безпечність повного заправлення влітку залежить від конкретних умов.

Бензин має високий коефіцієнт теплового розширення, і навіть невелике підвищення температури призводить до збільшення об’єму та значного тиску, який може пошкодити бак, особливо якщо несправна система вентиляції або відсутній клапан у кришці горловини. У нових автомобілях із робочою вентиляцією перелив зазвичай безпечний, особливо якщо після заправки машина відразу рушає в дорогу, адже до моменту нагрівання частина палива вже використається.

Реклама

Проблеми виникають, коли повністю заправлену машину залишають на сонці в спеку, де температура повітря сягає 40°С, а асфальт нагрівається до 60°С, перетворюючи бак на своєрідну піч. У старих сталевих баках перегрітий бензин міг витікати через горловину, знижуючи тиск, але при герметичній кришці іноді тріскалися шви, а у проржавілих баках паливо виходило через корозійні отвори.

Сучасні пластикові баки не проводять тепло, тож під час стоянки вони нагріваються швидше, і після заправки краще відразу проїхати кілька кілометрів. Такі баки гірше тримають тиск, деформуються і втрачають герметичність на з’єднаннях, а тести показують, що більшість пластикових ємностей розгерметизуються вже при 0,5 бар.

Висновок простий – старі авто зі сталевими баками зазвичай без проблем витримують повне заправлення влітку, а от у сучасних машин із пластиковими баками ризик підтікання чи пошкодження з’єднань значно вищий.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!