Статті

Чому режим N в автоматі давно втратив сенс: пояснення автоінструктора

З кожним роком дедалі більше нових автомобілів оснащуються автоматичними трансмісіями. Незалежно від типу — чи це роботизована, варіатор чи класична гідротрансформаторна коробка — у всіх є режим, який втратив свою актуальність у повсякденній експлуатації. Автоінструктор із 25-річним стажем у розмові з журналістами пояснив, чому не варто його використовувати і в яких випадках це дійсно безпечно для автомобіля.

В автоматичних коробках передач є два режими, при яких відключається передача моменту, що крутить, від двигуна до колес — це «N» (нейтраль) і «P» (парковка). При їх активації натискання газу не викличе рух автомобіля. Однак режим P блокує привід повністю, запобігаючи скочування, а при виборі N машина може почати рух, якщо прибрати ногу з педалі гальма. Багато водіїв за звичкою перемикають коробку в нейтраль, коли стоять у пробці або на світлофорі. Така звичка виникла ще на початку 2000-х років, коли перші роботизовані трансмісії з сухим зчепленням при зупинці зчеплення не повністю розмикалися. Внаслідок цього водії ставили коробку в нейтраль, щоб знизити навантаження на вузол.

Сьогодні системи працюють автоматично і це стосується не лише «роботів», а й звичайних АКПП. Тому використання режиму N стало зайвим. Часте перемикання на нього збільшує знос компонентів трансмісії – соленоїдів, клапанів і фрикційних елементів. У повсякденному житті нейтральний режим допустимо лише в окремих випадках: наприклад, коли на вулиці дуже жарко і автомобіль стоїть у пробці. У таких ситуаціях двигун працює на неодружених оборотах, гріється, клімат-контроль працює на максимум – переведення в нейтраль допомагає знизити теплове навантаження на агрегати і дати системі охолодження трохи перепочити. В інших випадках використання нейтралі рекомендується лише при буксируванні чи завантаженні автомобіля на евакуатор.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: АКПП

Останні записи

Експерт розповів, як часто треба підкачувати шини в автомобілі взимку

Взимку тиск у шинах падає через охолодження повітря: при зниженні температури на 10 °C він падає…

23.12.2025

Volkswagen відмовився від прямих продажів електрокарів у Європі

Volkswagen припиняє прямі продажі електромобілів приватним клієнтам через агентську модель по всій Європі. Рішення ухвалено…

23.12.2025

Новий BMW M5 у стилі Neue Klasse помітили на тестах (фото)

Зарубіжні фотошпигуни помітили на тестах новий BMW M5 2027 року. Судячи зі знімків, модель отримала…

23.12.2025

Як правильно мити машину взимку, щоб не нашкодити

Взимку мити автомобіль можна - прямої заборони немає. Так, існують ризики: можуть примерзнути двері, ущільнювачі…

23.12.2025

Jaguar завершив еру ДВЗ і переходить на електромобілі

Jaguar завершив еру двигунів внутрішнього згоряння та тепер зосередиться виключно на виробництві електрокарів. Наразі заводи…

22.12.2025

Що робити водієві, якщо загорівся жовтий сигнал світлофор

Нерідко під час наближення до світлофора водій стикається з раптовим увімкненням жовтого сигналу. У такі…

22.12.2025