З кожним роком дедалі більше нових автомобілів оснащуються автоматичними трансмісіями. Незалежно від типу — чи це роботизована, варіатор чи класична гідротрансформаторна коробка — у всіх є режим, який втратив свою актуальність у повсякденній експлуатації. Автоінструктор із 25-річним стажем у розмові з журналістами пояснив, чому не варто його використовувати і в яких випадках це дійсно безпечно для автомобіля.
В автоматичних коробках передач є два режими, при яких відключається передача моменту, що крутить, від двигуна до колес — це «N» (нейтраль) і «P» (парковка). При їх активації натискання газу не викличе рух автомобіля. Однак режим P блокує привід повністю, запобігаючи скочування, а при виборі N машина може почати рух, якщо прибрати ногу з педалі гальма. Багато водіїв за звичкою перемикають коробку в нейтраль, коли стоять у пробці або на світлофорі. Така звичка виникла ще на початку 2000-х років, коли перші роботизовані трансмісії з сухим зчепленням при зупинці зчеплення не повністю розмикалися. Внаслідок цього водії ставили коробку в нейтраль, щоб знизити навантаження на вузол.
Сьогодні системи працюють автоматично і це стосується не лише «роботів», а й звичайних АКПП. Тому використання режиму N стало зайвим. Часте перемикання на нього збільшує знос компонентів трансмісії – соленоїдів, клапанів і фрикційних елементів. У повсякденному житті нейтральний режим допустимо лише в окремих випадках: наприклад, коли на вулиці дуже жарко і автомобіль стоїть у пробці. У таких ситуаціях двигун працює на неодружених оборотах, гріється, клімат-контроль працює на максимум – переведення в нейтраль допомагає знизити теплове навантаження на агрегати і дати системі охолодження трохи перепочити. В інших випадках використання нейтралі рекомендується лише при буксируванні чи завантаженні автомобіля на евакуатор.
Електромобілі стрімко набирають популярність, і все більше водіїв відзначають їхню динаміку, економічність і комфорт у…
Електромобілі в Європі стрімко позбуваються статусу "дорогих іграшок". За даними економіста Фердинанда Дуденхеффера, різниця у…
У сегменті доступних автомобілів завжди великий попит, адже саме тут обертаються основні гроші та ухвалюються…
Дослідження німецької автомобільної групи ADAC виявило значні відмінності в терміні служби акумуляторів автомобілів з гібридними…
Останніми роками спортивні автомобілі втрачають колишню емоційність. Навіть керуючи BMW, Porsche чи Mercedes-AMG, багато водіїв…
Щоб шини служили довго і не псувалися під час зберігання у квартирі, важливо дотримуватися кількох…
Leave a Comment