Купівля вживаного авто — штука приваблива, але й ризиків у ній вистачає. Шахраї тільки й чекають новачків, які ще не знайомі з їхніми хитрощами, тому я завжди намагаюсь бути насторожі. От, наприклад, дуже популярна схема — вимога передоплати. Часто можна натрапити на «солодку» ціну, продавець обіцяє доставити авто з іншого міста чи навіть країни і ще так ненароком натякає, що є інші охочі. Але, варто переказати гроші — і продавець зникає. Тому для мене це вже залізне правило — ретельно перевіряти продавця і добре подумати, перш ніж переводити хоч копійку.
Що ще варто знати
Ще один прикол — підроблені сайти автодилерів. Зараз такі підробки можуть виглядати дуже професійно, мало не як офіційні сторінки відомих компаній, тільки з дуже підозріло вигідними цінами. Якщо мені пропонують зробити передоплату і намагаються прискорити процес — одразу обережніше ставлюся до всього.
З імпортованими авто теж треба бути насторожі. Часто продавці взагалі намагаються «забути» згадати, що авто приїхало з-за кордону, а це ж може означати і скручений пробіг, і купу прихованих ушкоджень. Тому якщо продавець уникає деталей про історію авто — у мене виникають сумніви.
На Facebook Marketplace взагалі шахраїв чимало. Там можуть розміщувати оголошення з «рідкісними» запчастинами за просто смішними цінами, але як тільки ти переказуєш гроші — продавець зникає, і залишаєшся ти з порожніми руками. Тому я вже для себе вирішив — ніяких передоплат, доки не побачу товар на власні очі.
З пробігом і поготів слід бути обережним. Скручений одометр — класика жанру, особливо на старіших авто. Інколи пробіг здається аж занадто низьким для віку машини, і це для мене завжди сигнал заглянути в її історію.
Ще один підводний камінь — це приховані пошкодження. Усі ці історії про аварії або ремонт часто залишаються «за кадром», тому стараюся заздалегідь все перевіряти, бо це не тільки про гроші, а й про безпеку. Навіть звіти можуть підробити, тому для себе вирішив, що краще звернутися до надійних, перевірених джерел.
І ще є автівки з таксі чи каршерингу — часто виглядають цілком нормально, але мають високий пробіг і зношені основні системи. Такі машини завжди треба особливо ретельно оглядати, бо часом за фасадом ховаються чималі проблеми.
Що вже казати про викрадені авто, які часом теж потрапляють на ринок — краще перевірити історію, щоб потім не мати мороки з законом.
Ну і з платіжними методами слід бути уважним. Якщо мені пропонують оплату через якийсь Western Union, для мене це сигнал тривоги — зазвичай за таким варіантом стоїть ризик натрапити на підроблені документи або й взагалі лишитися без грошей і без машини.
Тому якщо бути пильним і враховувати всі ці моменти, шанси натрапити на справді хорошу машину, а не на головний біль, значно вищі.