Протягом тривалого часу існувала певна недовіра до електромобілів, зокрема через побоювання щодо тривалості служби їх батарей. Однак сьогодні батареї вважаються надзвичайно надійними. Якщо раніше дизельні та бензинові автомобілі з невеликим доглядом досягали пробігу 200 000-300 000 км, після чого багато власників вирішували замінити автомобіль через дороговартісний ремонт, то сучасні електромобілі демонструють значно кращі показники, зокрема завдяки високу надійність батарей, які перевершують ці пробіги.
В епоху ДВЗ надійність автомобілів була критично важлива для споживачів. Можливість користуватися автомобілем без серйозних проблем протягом тривалого часу забезпечувала успіх німецьким і японським автовиробникам, а тепер ці стандарти перехоплюють електромобілі.
Сьогодні ми маємо все більше доказів того, що батареї електромобілів значно покращилися як за густотою енергії, що дозволяє збільшити запас ходу при тому ж обсязі, так і за тривалістю служби. Зокрема, хімічні склади, такі як літій-залізо-фосфат (LFP), значно підвищили довговічність батарей.
Одним із свідчень довговічності є пробіг уживаних електромобілів. Наприклад, на німецькій платформі Mobile.de з близько 75 000 електромобілів, 450 мають пробіг понад 150 000 км, близько 150 перевищили 200 000 км, а деякі навіть понад 300 000 км.
Зокрема, є екземпляри з пробігом більше 500 000 км, більшість з яких – Tesla Model S. Це пояснюється не тільки тим, що цей автомобіль випущений більше 11 років тому, але й його великим запасом ходу та можливістю безкоштовної зарядки на станціях Superchargers.
Ще одним показником покращення надійності батарей є довші гарантії, які пропонують виробники. Раніше, щоб компенсувати страх перед проблемами з батареями, такі компанії як Renault пропонували оренду батарей з довічною гарантією. Якщо батарея деградувала, фінансові ризики несли виробники. Зараз оренда батарей майже зникла, і виробники пропонують тривалі гарантії, які складають зазвичай 8 років або 160 000 км пробігу, а в деяких випадках досягають 10 років або 250 000 км. Наприклад, Lexus надає розширену гарантію на 10 років чи 1 мільйон км для моделі UX 300e.
Тривалість служби батареї також залежить від умов експлуатації. Як і з двигунами внутрішнього згоряння, деякі турботи можуть продовжити термін служби батареї. Уникнення глибоких розрядів, підтримка заряду на рівні 100% на тривалий час і правильне зберігання можуть допомогти зберегти більшу частину ємності батареї.
Сьогодні батареї можуть зберігати до 70-80% своєї ємності після 1000-1500 повних циклів заряджання та розряджання. З реальним запасом ходу в 300 км це означає, що батарея може зберігати значну частину ємності після пробігу від 300 000 до 450 000 км, зберігаючи високу надійність і ефективність, втрачаючи лише 20-30% початкового запасу ходу.
Однак батареї з технологією літій-залізо-фосфат (LFP) мають ще більший термін служби, від 3000 до 6000 циклів, що дозволяє досягти пробігів, при яких батарея може бути останнім компонентом автомобіля, що потребує заміни.
Новий Range Rover Sport втратив V8 і сильно подешевшав. У Китаї стартував продаж версії 2025…
Генеральний директор Mercedes-Benz Group Ола Калленіус особисто представив прототип повністю електричного CLA, який має піти…
Tesla вирішила поставити на паузу проект із випуску бюджетного електромобіля за $25 тисяч. Звучить, ніби…
Hyundai представила оновлений електромобіль Ioniq 5 2025 року . Ця модель стала першою, виробленою на…
Покупців авто з пробігом лякає можливість зіткнутися зі скрученим пробігом, а також юридичними та прихованими…
Вартість запчастин та послуг ремонту машин останнім часом сильно зросла. Причому незалежно від України чи…
Leave a Comment