Статті

Вплив спеки на запас ходу електромобіля: висновки фахівців

Фахівці з компанії Recurrent провели дослідження, щоб з’ясувати, як висока температура впливає на запас ходу сучасних електромобілів. Для цього вони проаналізували реальні дані від понад 7500 електромобілів у США.

Результати дослідження показують, що електромобілі здебільшого працюють добре при помірному підвищенні температури. Втрата запасу ходу становить лише 2-5% при температурах до 32°C. Це можливо завдяки надійним системам терморегуляції, які підтримують батареї холодними та безпечними.

Однак при температурах вище 35°C електромобілі можуть втратити 20-30% загального запасу ходу, як свідчать дані Recurrent.

Коли спека стає проблемою для електромобілів

Тепло негативно впливає на електромобілі у двох ситуаціях:

  1. Коли ви залишаєте акумулятор електромобіля на дуже низькому відсотку заряду.  Керування температурою автомобіля потребує енергії, тому тримайте акумулятор зарядженим, щоб допомогти охолодити його акумулятор.
  2. Коли ви залишаєте машину тижнями стояти під гарячим сонцем.  Це важче для електромобіля, ніж припаркувати його в тіні або на вулиці. Якщо вам доводиться залишати машину на відкритій парковці на тиждень, ідеально буде залишити її на закритій стоянці, особливо якщо прогнозується сильна спека.

Як кондиціонер впливає на запас ходу електромобіля

Використання кондиціонера під час звичайних літніх умов не призведе до значного зменшення запасу ходу електромобіля. Хоча для внутрішнього охолодження потрібна енергія, звичайна спека спричиняє лише незначну втрату заряду батареї.

Кондиціонер повітря має набагато менший негативний вплив на запас ходу, ніж резистивний обігрівач. Діапазон починає знижуватися лише тоді, коли температура досягає 30°C.

Охолодження салону електромобіля меншою мірою впливає на запас ходу порівняно з обігрівом за низьких температур.

Найкращий спосіб охолодити ваш електрокар

Якщо ви попередньо охолодите свій електромобіль під час підключення до мережі, кондиціонер не вплине на ваш запас ходу. Найбільш енергоємною частиною кондиціювання повітря є початкове охолодження. Може знадобитися 3-5 кВт енергії, щоб охолодити автомобіль з 35°C до комфортних 22°C, але потрібно лише близько 1 кВт, щоб підтримувати його на 22°C.

Крім того, електричні кондиціонери простіші за механічні, але все одно регулярно перевіряйте повітряні фільтри та шланги.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Топ-10 автомобільних хитрощів, які не розкажуть навіть професіонали

Автомобіль - це не просто засіб пересування, а цілий світ із власними хитрощами, які допомагають…

21.08.2025

Експерт пояснив, чому безалкогольне пиво може бути небезпечним за кермом

Експерт пояснив, що реакція на алкоголь у водіїв є індивідуальною і залежить від багатьох факторів…

21.08.2025

Прості звички водія, які можуть скоротити витрату палива вдвічі

Економія палива стає дедалі важливішою для українських водіїв. У умовах зростання цін на бензин, нестабільності…

20.08.2025

Toyota Land Cruiser готується повністю перейти на електричну тягу

Toyota Land Cruiser, який довгі роки асоціювався з потужними бензиновими та дизельними двигунами, готується повністю…

20.08.2025

Експерт розповів, як визначити машини, які довго працювали в таксі

На ринку уживаних авто в нашій країні часто трапляються машини, які тривалий час відпрацювали у…

20.08.2025

Топ-5 найнадійніших японських кросоверів та позашляховиків останніх років

Коли мова заходить про надійність, японський автопром уже давно став символом цього слова. Прості та…

20.08.2025