Статті

Вплив спеки на запас ходу електромобіля: висновки фахівців

Фахівці з компанії Recurrent провели дослідження, щоб з’ясувати, як висока температура впливає на запас ходу сучасних електромобілів. Для цього вони проаналізували реальні дані від понад 7500 електромобілів у США.

Результати дослідження показують, що електромобілі здебільшого працюють добре при помірному підвищенні температури. Втрата запасу ходу становить лише 2-5% при температурах до 32°C. Це можливо завдяки надійним системам терморегуляції, які підтримують батареї холодними та безпечними.

Однак при температурах вище 35°C електромобілі можуть втратити 20-30% загального запасу ходу, як свідчать дані Recurrent.

Коли спека стає проблемою для електромобілів

Тепло негативно впливає на електромобілі у двох ситуаціях:

  1. Коли ви залишаєте акумулятор електромобіля на дуже низькому відсотку заряду.  Керування температурою автомобіля потребує енергії, тому тримайте акумулятор зарядженим, щоб допомогти охолодити його акумулятор.
  2. Коли ви залишаєте машину тижнями стояти під гарячим сонцем.  Це важче для електромобіля, ніж припаркувати його в тіні або на вулиці. Якщо вам доводиться залишати машину на відкритій парковці на тиждень, ідеально буде залишити її на закритій стоянці, особливо якщо прогнозується сильна спека.

Як кондиціонер впливає на запас ходу електромобіля

Використання кондиціонера під час звичайних літніх умов не призведе до значного зменшення запасу ходу електромобіля. Хоча для внутрішнього охолодження потрібна енергія, звичайна спека спричиняє лише незначну втрату заряду батареї.

Кондиціонер повітря має набагато менший негативний вплив на запас ходу, ніж резистивний обігрівач. Діапазон починає знижуватися лише тоді, коли температура досягає 30°C.

Охолодження салону електромобіля меншою мірою впливає на запас ходу порівняно з обігрівом за низьких температур.

Найкращий спосіб охолодити ваш електрокар

Якщо ви попередньо охолодите свій електромобіль під час підключення до мережі, кондиціонер не вплине на ваш запас ходу. Найбільш енергоємною частиною кондиціювання повітря є початкове охолодження. Може знадобитися 3-5 кВт енергії, щоб охолодити автомобіль з 35°C до комфортних 22°C, але потрібно лише близько 1 кВт, щоб підтримувати його на 22°C.

Крім того, електричні кондиціонери простіші за механічні, але все одно регулярно перевіряйте повітряні фільтри та шланги.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

BMW iX3 M вперше показали на реалістичних рендерах

Нещодавно в мережі з'явилися перші фотографії прототипів найпотужнішої версії нового кросовера BMW iX3, що дало…

29.10.2025

Euro NCAP змусить автовиробників повернути фізичні кнопки

Останніми роками автовиробники буквально захопилися сенсорними екранами, поступово витісняючи з інтер'єрів автомобілів звичні кнопки та…

29.10.2025

Суд визнав вимірювання швидкості TruCAM «з рук» незаконним

27 серпня 2025 року адміністративний суд розглянув справу №441/724/25 і встановив, що інспектор поліції вимірював…

29.10.2025

Експерт пояснила, чим небезпечне неякісне паливо для автомобіля

Власники автомобілів нерідко стикаються з наслідками використання неякісного палива, і ці проблеми можуть бути досить…

29.10.2025

Audi готує новий рамний позашляховик: конкурент G-Class і Defender

Близько двох тижнів тому керівництво Audi офіційно натякнуло на плани створити новий позашляховик, який, за…

29.10.2025

Концепт Lexus LS Coupe показує майбутнє електромобілів і інтерфейсів

Lexus знову дивує публіку своїм підходом до цифрових технологій у автомобілях. У новому концепті Lexus…

29.10.2025