Статті

Вплив спеки на запас ходу електромобіля: висновки фахівців

Фахівці з компанії Recurrent провели дослідження, щоб з’ясувати, як висока температура впливає на запас ходу сучасних електромобілів. Для цього вони проаналізували реальні дані від понад 7500 електромобілів у США.

Результати дослідження показують, що електромобілі здебільшого працюють добре при помірному підвищенні температури. Втрата запасу ходу становить лише 2-5% при температурах до 32°C. Це можливо завдяки надійним системам терморегуляції, які підтримують батареї холодними та безпечними.

Однак при температурах вище 35°C електромобілі можуть втратити 20-30% загального запасу ходу, як свідчать дані Recurrent.

Коли спека стає проблемою для електромобілів

Тепло негативно впливає на електромобілі у двох ситуаціях:

  1. Коли ви залишаєте акумулятор електромобіля на дуже низькому відсотку заряду.  Керування температурою автомобіля потребує енергії, тому тримайте акумулятор зарядженим, щоб допомогти охолодити його акумулятор.
  2. Коли ви залишаєте машину тижнями стояти під гарячим сонцем.  Це важче для електромобіля, ніж припаркувати його в тіні або на вулиці. Якщо вам доводиться залишати машину на відкритій парковці на тиждень, ідеально буде залишити її на закритій стоянці, особливо якщо прогнозується сильна спека.

Як кондиціонер впливає на запас ходу електромобіля

Використання кондиціонера під час звичайних літніх умов не призведе до значного зменшення запасу ходу електромобіля. Хоча для внутрішнього охолодження потрібна енергія, звичайна спека спричиняє лише незначну втрату заряду батареї.

Кондиціонер повітря має набагато менший негативний вплив на запас ходу, ніж резистивний обігрівач. Діапазон починає знижуватися лише тоді, коли температура досягає 30°C.

Охолодження салону електромобіля меншою мірою впливає на запас ходу порівняно з обігрівом за низьких температур.

Найкращий спосіб охолодити ваш електрокар

Якщо ви попередньо охолодите свій електромобіль під час підключення до мережі, кондиціонер не вплине на ваш запас ходу. Найбільш енергоємною частиною кондиціювання повітря є початкове охолодження. Може знадобитися 3-5 кВт енергії, щоб охолодити автомобіль з 35°C до комфортних 22°C, але потрібно лише близько 1 кВт, щоб підтримувати його на 22°C.

Крім того, електричні кондиціонери простіші за механічні, але все одно регулярно перевіряйте повітряні фільтри та шланги.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Renault оголосив ціни на новий Clio з бензиновим та гібридним двигунами

Renault оголосила ціни на нове покоління Clio, яке незабаром надійде в продаж у Європі. Модель…

25.11.2025

Штраф за аварійку при зупинці автомобіля поліцією

Багато водіїв отримують штрафи за те, що не увімкнули аварійну сигналізацію під час зупинки. Поліцейські…

25.11.2025

Чи потрібно ставити машину на ручник узимку

Зима вступила у свої права: ще вчора на асфальті блищала вода, а сьогодні під ногами…

25.11.2025

Експерти розкрили, чому системи допомоги водієві небезпечні у негоду

Сучасні автомобілі часто оснащують електронними помічниками, щоб допомагати водієві та підвищувати безпеку. Але експерти попереджають:…

25.11.2025

Toyota RAV4 стала найчастіше викрадним авто Канади у 2024 році

Цього року Toyota представила шосте покоління кросовера RAV4, але наразі у продажу в різних країнах…

25.11.2025

Volkswagen, Skoda та Toyota очолюють продажі авто в Європі

У жовтні 2025 року на європейському ринку було продано 1 091 904 легкових автомобілів, що на 4,9%…

25.11.2025