Статті

Вплив спеки на запас ходу електромобіля: висновки фахівців

Share

Фахівці з компанії Recurrent провели дослідження, щоб з’ясувати, як висока температура впливає на запас ходу сучасних електромобілів. Для цього вони проаналізували реальні дані від понад 7500 електромобілів у США.

Результати дослідження показують, що електромобілі здебільшого працюють добре при помірному підвищенні температури. Втрата запасу ходу становить лише 2-5% при температурах до 32°C. Це можливо завдяки надійним системам терморегуляції, які підтримують батареї холодними та безпечними.

Однак при температурах вище 35°C електромобілі можуть втратити 20-30% загального запасу ходу, як свідчать дані Recurrent.

Коли спека стає проблемою для електромобілів

Тепло негативно впливає на електромобілі у двох ситуаціях:

  1. Коли ви залишаєте акумулятор електромобіля на дуже низькому відсотку заряду.  Керування температурою автомобіля потребує енергії, тому тримайте акумулятор зарядженим, щоб допомогти охолодити його акумулятор.
  2. Коли ви залишаєте машину тижнями стояти під гарячим сонцем.  Це важче для електромобіля, ніж припаркувати його в тіні або на вулиці. Якщо вам доводиться залишати машину на відкритій парковці на тиждень, ідеально буде залишити її на закритій стоянці, особливо якщо прогнозується сильна спека.

Як кондиціонер впливає на запас ходу електромобіля

Використання кондиціонера під час звичайних літніх умов не призведе до значного зменшення запасу ходу електромобіля. Хоча для внутрішнього охолодження потрібна енергія, звичайна спека спричиняє лише незначну втрату заряду батареї.

Кондиціонер повітря має набагато менший негативний вплив на запас ходу, ніж резистивний обігрівач. Діапазон починає знижуватися лише тоді, коли температура досягає 30°C.

Охолодження салону електромобіля меншою мірою впливає на запас ходу порівняно з обігрівом за низьких температур.

Найкращий спосіб охолодити ваш електрокар

Якщо ви попередньо охолодите свій електромобіль під час підключення до мережі, кондиціонер не вплине на ваш запас ходу. Найбільш енергоємною частиною кондиціювання повітря є початкове охолодження. Може знадобитися 3-5 кВт енергії, щоб охолодити автомобіль з 35°C до комфортних 22°C, але потрібно лише близько 1 кВт, щоб підтримувати його на 22°C.

Крім того, електричні кондиціонери простіші за механічні, але все одно регулярно перевіряйте повітряні фільтри та шланги.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Skoda представить електричну Octavia і класичні версії з ДВЗ у 2027 році

Дебют електричної Skoda Octavia 2027 модельного року відбудеться вже досить скоро. Однак, як стало відомо,…

26.06.2025

Вперше Bentley Mulliner випустив авто в рожевому кольорі

У міру збільшення виробничих потужностей Bentley збільшується ймовірність того, що її клієнти їздитимуть на однакових…

26.06.2025

Топ-7 доступних кросоверів із мінімальними витратами на утримання

Кросовери сьогодні дуже популярні в Україні, проте їхня ціна часто стає викликом для покупців. Саме…

26.06.2025

Заряджання електромобілів стало дорожчим за заправку бензином чи газом

У Німеччині вартість зарядки електромобілів наразі перевищує ціну бензину та дизельного палива, що може уповільнити…

26.06.2025

Чи обов’язково використовувати ручне гальмо під час зупинки

У правилах дорожнього руху прямо не прописано обов'язкове використання ручного гальма під час зупинки автомобіля.…

26.06.2025

Як і коли використовувати режим N в АКПП або варіаторі

Будь-який автомобіль з автоматичною трансмісією - чи то робот, АКПП або варіатор - окрім стандартних…

26.06.2025