Статті

Експерти розповіли, чи можна зарядити електромобіль від домашньої розетки

З кожним роком все більше людей замислюються про перехід на електромобілі. Одним із питань, яке хвилює потенційних покупців, є можливість заряджання автомобіля від звичайної домашньої розетки.

Кожен електромобіль можна зарядити від стандартної розетки за допомогою спеціального кабелю, який зазвичай йде в комплекті. Якщо кабелю немає, його можна придбати приблизно за 20 тисяч карбованців.

Важливі аспекти заряджання від домашньої розетки

Електропроводка

Перед тим, як почати використовувати домашню розетку для заряджання, важливо переконатися, що електропроводка будинку впорається з навантаженням. Старе або невідповідне нормам проводка може перегрітися. У деяких випадках може знадобитися оновлення електропроводки та встановлення потужнішого автоматичного вимикача.

Швидкість заряджання

Звичайні розетки надають зарядку потужністю 14 ампер (3 кВт), що сильно уповільнить процес заряджання. Наприклад, повне заряджання батареї на 60 кВт/год може зайняти близько 20 годин. Однак, за ніч, яка зазвичай становить 8-10 годин, можна відновити близько 100-125 км. пробігу.

Прискорена зарядка: встановлення посиленої розетки

Для прискорення процесу зарядки можна встановити посилену розетку, що вимагає заміни стандартної більш потужну з використанням товстіших проводів і потужнішого автомата. Це підвищить потужність заряджання до 3,2 кВт і скоротить час заряджання приблизно на 35%, дозволяючи відновити близько 200 км запасу ходу за ніч. Вартість такої модифікації складає близько 30 тисяч карбованців.

Рекомендований варіант: встановлення спеціального зарядного пристрою (wallbox)

Найбільш ефективним та безпечним способом є встановлення спеціального зарядного пристрою, зазначили експерти. Wallbox значно скорочує час заряджання та підвищує ефективність процесу. У багатьох європейських країнах можливо отримати субсидії до 80% вартості установки для приватних осіб і підприємств, що робить цей варіант ще більш привабливим, незважаючи на необхідність початкових інвестицій і часу на отримання компенсації.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чому літня гума небезпечна після перших заморозків

Змінювати літні шини на зимові варто після перших заморозків, особливо коли середньодобова температура стабільно опускається…

30.09.2025

Названо деталь у авто, яку водії міняють у 10 разів частіше, ніж треба

Багато власників автомобілів звикли замінювати витратні деталі "за регламентом" або за порадами знайомих і сервісів,…

30.09.2025

Як реально знизити витрати пального: поради експерта

В умовах постійного зростання цін на пальне питання економії стає вкрай актуальним для більшості автомобілістів.…

30.09.2025

Lexus RX 350h визнаний найнадійнішим гібридним SUV на ринку

Гібридні кросовери вже стали звичним явищем на світовому ринку автомобілів. Більшість популярних моделей великих виробників…

30.09.2025

Дизель в Україні дорожчає, але дефіциту не очікується

В Україні зростають ціни на дизельне пальне, і головною причиною стали нові санкції та посилення…

30.09.2025

Mercedes і Volkswagen повертають фізичні перемикачі в автомобілі

Автовиробники, які довгі роки робили ставку на сенсорні екрани, поступово повертаються до фізичних елементів управління.…

30.09.2025