За останні десять років китайські автомобілі стали набагато надійнішими, впритул наблизившись за якістю до більшості конкурентів і навіть випередили деяких із них. Але повністю здолати славу «проблемних» машин «піднебесним» автовиробникам поки що не вдалося.
Але що у китайських автомобілях ламається найчастіше? Відповідь на це запитання Daily-Motor.Ru дали спеціалісти мережі сервісних центрів «Китаяна» (бренд входить до КК «К-Груп»). Експерти провели аналіз звернень власників китайських автомобілів та обсягів продажу запчастин для них, склавши рейтинг найчастіших поломок машин із Піднебесної.
Один з головних болів «китайців» – електронні системи. Проблеми виникають в основному в осінньо-зимовий період та пов’язані з низькими температурами.
Наприклад, у автомобілів марки DONGFENG досить часто виходять з ладу кисневі датчики, при цьому гарантія на електрику у бренду обмежена 20-30 тис. км, а автомобілі JAC часом страждають від поломки блоку ABS.
Непоодинокі випадки несправностей у вузлах двигуна. Власники автомобілів Chery Tiggo знають про ці проблеми не з чуток, вони часто звертаються з проблемами протікання радіатора охолодження двигуна, а також з питаннями щодо якості ременя ГРМ, оскільки в процесі експлуатації може відбуватися його деформація або розрив. Несвоєчасне усунення цих поломок може призвести до капітального ремонту двигуна.
Ще одна “ахіллесова п’ята” автомобілів з Піднебесної – ступичні підшипники. Проблеми з ними виникають у автомобілів, які мають пробіг від 50 тис. км.
Часто власники китайських автомобілів стикаються з поломками коробки або блоків її керування. Серед «лідерів» з цієї проблеми модельний ряд брендів JAC та KAIYI , у яких виходять з ладу варіатори.
У багатьох автомобілях Changan при тривалому стоянні в пробці роботизована коробка видає помилку перегріву або може йти в аварійний режим. При цьому швидко вирішити ці проблеми не вдасться, нові агрегати та блоки управління для цієї марки представлені на складах у мінімальній кількості.
Підвіска також є не найнадійнішим елементом у більшості китайських марок, особливо якщо водіям доводиться часто їздити ґрунтовими дорогами.
«До нас приїжджають багато Geely з відносно невеликим пробігом 20-40 тис. км із уже розбитими важелями рульового керування, порваними сайлентблоками. Наприклад, наші механіки можуть зняти важіль і виявити, що вухо кріплення підрамника починає ворушитися від найменшого дотику. Такого бути не повинно, це говорить про низьку якість металу» , – розповів Данило Трегубенко, керуючий СТО «Китаяна» Кудрово.
В останній рік почастішали випадки поломок у системі турбокомпресора у автомобілів марки HAVAL F7\F7X . Зокрема, виходить з ладу актуатор турбіни. Є проблеми і з обслуговуванням китайських автомобілів, наприклад, з кузовним ремонтом, що особливо потребує встановлення великих вузлів.
«Це пов’язано з високою вартістю оригінальних комплектуючих та відсутністю їх на складах. При цьому якість аналогів, представлених на ринку, далеко не завжди відповідає вимогам власників» , – розповідає експерт.
Що стосується невибагливого представника китайської автоіндустрії, то на думку фахівців мережі сервісних центрів ним можна назвати автомобіль Geely Tugella . За підрахунками аналітиків СТО, власники цієї моделі звертаються до їх сервісу для ремонту рідше за інших.