Статті

Названо найкращі та найгірші системи допомоги водієві

Згідно з новим дослідженням американського Страхового інституту дорожньої безпеки (IIHS), більшість автовиробників оснащують свої автомобілі системами допомоги водієві неналежного рівня. Найкраща система допомоги водію – у Lexus.

У 2024 році експерти американського Страхового інституту дорожньої безпеки перевірили системи допомоги водію у автомобілів Ford, General Motors, Tesla, Mercedes-Benz, BMW, Genesis, Lexus, Nissan та Volvo. Усього перевірили 14 систем допомоги водію.

11 із 14 систем допомоги водію отримали оцінку «погано». Цю оцінку отримали навіть Автопілот та дуже дорога технологія Full Self Driving компанії Tesla. Система Level 3 Drive Pilot компанії Mercedes-Benz не оцінювалася, оскільки на той момент жоден автомобіль не мав системи автономного керування 3-го рівня. Але оцінювалася система Distronic, якою оснащується Mercedes-Benz C-Class. Вона отримала оцінку «погано». Таку погану оцінку отримала й система BlueCruise електричного кросовера Ford Mustang Mach-E.

Але є системи допомоги водію, які все ж таки відповідають стандартам американського Страхового інституту дорожньої безпеки. Так, хороші оцінки отримали системи ProPilot Assist та Super Cruise. Системою ProPilot Assist оснащується кросовер Nissan Ariya, а системою Super Cruise – повнорозмірний пікап GMC Sierra концерну General Motors. Ці системи отримали оцінку «marginal», тобто «гранично допустимо».

Оцінку «acceptable», тобто «прийнятно», отримала лише одна система допомоги водію – Lexus Teammate. Цією технологією оснащується люксовий седан Lexus LS. Більш високих оцінок жодна із систем допомоги водію у новому дослідженні американського Страхового інституту дорожньої безпеки не отримала.

Слід зазначити, що сучасні системи допомоги водію та активної безпеки полегшують автомобілістам поїздки на великі відстані. Але, як бачимо, поки що мало доказів, що ці системи знижують кількість ДТП. Кожна система допомоги водію має свої сильні та слабкі сторони. Автовиробникам ще доведеться попрацювати, щоб створити по-справжньому безпечні системи допомоги.

Відповідно до стандартів IIHS, система допомоги водію може отримати хорошу оцінку лише в тому випадку, якщо вона має систему контролю над увагою водія. Якщо водій втрачає увагу на 35 секунд, то система повинна вжити заходів для гальмування автомобіля.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Toyota вказала на продаж підроблених гібридів іншими виробниками

Toyota висловила занепокоєння через те, що деякі виробники позначають автомобілі з 48-вольтовими mild-hybrid системами як…

08.10.2025

Як підготувати машину до морозів і уникнути проблем взимку

Коли на вулиці хуртовина, двірники стукають по склу, а температура падає до мінус двадцяти, відразу…

08.10.2025

Новий Kia Sportage показали на спекулятивних рендерах

Кросовер Kia Sportage веде свою історію з далекого 1993 року. 2021-го року цей світовий бестселер…

08.10.2025

Експерт пояснив, коли другий комплект шин на дисках не має сенсу

Для багатьох автолюбителів купівля двох комплектів сезонної гуми на литих дисках здається ідеальним рішенням –…

08.10.2025

В Україні планують запровадити систему штрафних балів для водіїв

В українських водіїв незабаром може з'явитися нова причина для занепокоєння - система штрафних балів. Це…

08.10.2025

Nissan Leaf нового покоління: електрокросовер з запасом ходу 702 км

Японський ринок зустрічає нову версію Nissan Leaf 2026 - тепер це електричний кросовер , який…

08.10.2025