Статті

Названо найкращі та найгірші системи допомоги водієві

Згідно з новим дослідженням американського Страхового інституту дорожньої безпеки (IIHS), більшість автовиробників оснащують свої автомобілі системами допомоги водієві неналежного рівня. Найкраща система допомоги водію – у Lexus.

У 2024 році експерти американського Страхового інституту дорожньої безпеки перевірили системи допомоги водію у автомобілів Ford, General Motors, Tesla, Mercedes-Benz, BMW, Genesis, Lexus, Nissan та Volvo. Усього перевірили 14 систем допомоги водію.

11 із 14 систем допомоги водію отримали оцінку «погано». Цю оцінку отримали навіть Автопілот та дуже дорога технологія Full Self Driving компанії Tesla. Система Level 3 Drive Pilot компанії Mercedes-Benz не оцінювалася, оскільки на той момент жоден автомобіль не мав системи автономного керування 3-го рівня. Але оцінювалася система Distronic, якою оснащується Mercedes-Benz C-Class. Вона отримала оцінку «погано». Таку погану оцінку отримала й система BlueCruise електричного кросовера Ford Mustang Mach-E.

Але є системи допомоги водію, які все ж таки відповідають стандартам американського Страхового інституту дорожньої безпеки. Так, хороші оцінки отримали системи ProPilot Assist та Super Cruise. Системою ProPilot Assist оснащується кросовер Nissan Ariya, а системою Super Cruise – повнорозмірний пікап GMC Sierra концерну General Motors. Ці системи отримали оцінку «marginal», тобто «гранично допустимо».

Оцінку «acceptable», тобто «прийнятно», отримала лише одна система допомоги водію – Lexus Teammate. Цією технологією оснащується люксовий седан Lexus LS. Більш високих оцінок жодна із систем допомоги водію у новому дослідженні американського Страхового інституту дорожньої безпеки не отримала.

Слід зазначити, що сучасні системи допомоги водію та активної безпеки полегшують автомобілістам поїздки на великі відстані. Але, як бачимо, поки що мало доказів, що ці системи знижують кількість ДТП. Кожна система допомоги водію має свої сильні та слабкі сторони. Автовиробникам ще доведеться попрацювати, щоб створити по-справжньому безпечні системи допомоги.

Відповідно до стандартів IIHS, система допомоги водію може отримати хорошу оцінку лише в тому випадку, якщо вона має систему контролю над увагою водія. Якщо водій втрачає увагу на 35 секунд, то система повинна вжити заходів для гальмування автомобіля.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Топ-5 авто, які навіть перекупи обходять стороною

У 2025 році на ринку автомобілів чітко видно дві категорії: одні моделі розкуповують миттєво, інші…

24.08.2025

Nissan готує конкурента Toyota Prado: перші фото

Після кількох місяців чуток у Nissan фактично підтвердили наміри повернути на ринок рамний позашляховик, який…

24.08.2025

Названо 10 дрібниць в авто, що полегшать життя кожному водієві

Багато водіїв переконані, що знають про свої машини все, однак навіть досвідчені автолюбителі часто не…

24.08.2025

Чи можна вдень замінити ближнє світло протитуманними фарами

Багато водіїв замислюються, чи дозволено в денний час користуватися протитуманними фарами замість ближнього світла, якщо…

24.08.2025

10 автомобілів, які у 2025 році практично неможливо продати

Український ринок уживаних автомобілів у 2025 році перебуває в непростій ситуації. Покупці стали значно обережнішими,…

23.08.2025

Volkswagen ID.3 отримав платне оновлення потужності

Власники електричного хетчбека Volkswagen ID.3 у Великій Британії тепер можуть підвищити потужність свого авто, однак…

23.08.2025