Статті

Названо найкращі та найгірші системи допомоги водієві

Згідно з новим дослідженням американського Страхового інституту дорожньої безпеки (IIHS), більшість автовиробників оснащують свої автомобілі системами допомоги водієві неналежного рівня. Найкраща система допомоги водію – у Lexus.

У 2024 році експерти американського Страхового інституту дорожньої безпеки перевірили системи допомоги водію у автомобілів Ford, General Motors, Tesla, Mercedes-Benz, BMW, Genesis, Lexus, Nissan та Volvo. Усього перевірили 14 систем допомоги водію.

11 із 14 систем допомоги водію отримали оцінку «погано». Цю оцінку отримали навіть Автопілот та дуже дорога технологія Full Self Driving компанії Tesla. Система Level 3 Drive Pilot компанії Mercedes-Benz не оцінювалася, оскільки на той момент жоден автомобіль не мав системи автономного керування 3-го рівня. Але оцінювалася система Distronic, якою оснащується Mercedes-Benz C-Class. Вона отримала оцінку «погано». Таку погану оцінку отримала й система BlueCruise електричного кросовера Ford Mustang Mach-E.

Але є системи допомоги водію, які все ж таки відповідають стандартам американського Страхового інституту дорожньої безпеки. Так, хороші оцінки отримали системи ProPilot Assist та Super Cruise. Системою ProPilot Assist оснащується кросовер Nissan Ariya, а системою Super Cruise – повнорозмірний пікап GMC Sierra концерну General Motors. Ці системи отримали оцінку «marginal», тобто «гранично допустимо».

Оцінку «acceptable», тобто «прийнятно», отримала лише одна система допомоги водію – Lexus Teammate. Цією технологією оснащується люксовий седан Lexus LS. Більш високих оцінок жодна із систем допомоги водію у новому дослідженні американського Страхового інституту дорожньої безпеки не отримала.

Слід зазначити, що сучасні системи допомоги водію та активної безпеки полегшують автомобілістам поїздки на великі відстані. Але, як бачимо, поки що мало доказів, що ці системи знижують кількість ДТП. Кожна система допомоги водію має свої сильні та слабкі сторони. Автовиробникам ще доведеться попрацювати, щоб створити по-справжньому безпечні системи допомоги.

Відповідно до стандартів IIHS, система допомоги водію може отримати хорошу оцінку лише в тому випадку, якщо вона має систему контролю над увагою водія. Якщо водій втрачає увагу на 35 секунд, то система повинна вжити заходів для гальмування автомобіля.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Топ-5 надійних японських кросоверів за 20 тис доларів, які легко проходять 300 тисяч км

Навіть з відносно невеликим бюджетом у 20 тис доларів на вторинному ринку можна знайти кілька…

15.12.2025

Toyota готує розширення модельного ряду електричних SUV

Toyota представила новий Urban Cruiser - компактний електричний кросовер B-класу для європейського ринку. Модель не…

15.12.2025

Названо найпоширеніші помилки на практичному іспиті ТСЦ МВС

Практичний іспит у сервісних центрах МВС є обов'язковим для отримання посвідчення водія. Його мета -…

15.12.2025

Прототип Range Rover Sport SVR помічено на Нюрбургрингу (ФОТО)

На Нюрбургрингу помітили агресивний прототип Range Rover Sport SV, ймовірно, нову версію SVR. Машина має…

15.12.2025

Volkswagen запускає нову еру гібридних електрокарів

Volkswagen розглядає випуск електромобілів із технологією range-extender - невеликий двигун внутрішнього згоряння працює як генератор…

15.12.2025

Автобренди знову продають однакові авто під різними логотипами

Автомобільні бренди знову повертаються до практики, коли під різними назвами продають майже однакові машини, змінюючи…

15.12.2025