Прогрівання АКПП взимку дозволить значно збільшити термін служби агрегату, а також зменшити ймовірність раптових та передчасних поломок, тому що умови роботи «автомата» безпосередньо залежать від температури робочого масла.
У сучасних автомобілях масло для АКПП зазвичай є найуразливішим компонентом системи. Його нижня межа робочої температури вище, ніж в інших рідин, і становить близько -25 градусів за Цельсієм. За такої температури масло стає густим і не може достатньо проникати через тонкі канали в гідравлічній системі. Відсутність масла, відома як масляне голодування, є шкідливою для всіх компонентів, оскільки сухе тертя призводить до зношування поверхонь.
При негативних температурах рекомендується приділити близько 3-5 хвилин на попереднє прогрівання автомобіля перед початком руху. За цей час масло стане більш рідкою, що дозволить уникнути пошкоджень АКПП та підвищити її ефективність.
Важливо стежити, щоб прогрівання машини не займало надто багато часу, щоб не збільшувати споживання палива та виділення шкідливих викидів. Він також додає, що під час стоянки автомобіля АКПП практично не функціонує та не прогрівається. Прогрів відбувається лише під час роботи під навантаженням.
Потім, плавно і послідовно перемикайте передачі на положення D і R, затримуючись на кожному з них приблизно на 15-20 секунд , щоб прокачати масло через всі компоненти АКПП, радить експерт. Після цього починайте рух обережно, уникаючи різкого прискорення та маневрів, щоб не пошкодити «автомату».
Двигун слід прогріти хоча б до 60 градусів перед тим, як дати автомобілю повне навантаження. Дотримуйтесь вищеописаних інструкцій, і цей один із найдорожчих і найчутливіших компонентів автомобіля прослужить довгі роки, підсумував Вадим Стрельбицький.
Leave a Comment