Електромобілі стрімко набирають популярності по всьому світу. З’явившись одного разу вони більше ніколи не покинуть ринок і, на думку експертів, у найближчому майбутньому можуть практично повністю витіснити автомобілі з класичними двигунами внутрішнього згоряння. Тим не менш, ми нарахували як мінімум 8 причин, чому поки електрокари не можуть стати повноцінною заміною бензинових та дизельних автомобілів.
Причина №1: вони коштують дорожче
Купівля електромобіля сьогодні обійдеться в копійчину, особливо якщо йдеться не про старий, а про новий екземпляр з нульовим пробігом. Незважаючи на те, що різниця в ціні між електрокарами і паливними автомобілями поступово скорочується, «електрички», як і раніше, коштують дорожче за свої бензинові аналоги за інших рівних. У деяких випадках різниця у ціні буває майже вдвічі.
Причина №2: вони дорожчі в обслуговуванні
Існує поширена помилка, що електромобілі дешевші в експлуатації, ніж машини з ДВС. Так, часто це так, оскільки у електрокарів менше вузлів, які потребують регулярного технічного обслуговування. Власникам електрокарів не варто турбуватися про регулярну заміну свічок, олії, ременів та інших запчастин, які є у паливних автомобілів. Однак не варто забувати про те, що будь-який акумулятор є витратним матеріалом і батарейний блок електрокара не виняток. Згодом акумулятор електромобіля втрачає свою початкову ємність і потребує заміни, а встановлення нової батареї — дороге задоволення. Акумулятор – один із найдорожчих елементів електрокара і його заміна в деяких випадках може коштувати, як половина автомобіля.
Не варто забувати і про те, що електрика — не безкоштовна. Хоча один кіловат електроенергії коштує дешевше, ніж літр бензину, у деяких регіонах зарядка електрокара може коштувати копійку.
Причина №3: нульові викиди – брехня
Однією з переваг електромобілів називають їхню високу екологічність та нульовий рівень викидів. Але насправді це зовсім так. Так, електрокари під час експлуатації не виділяють вихлопні гази як паливні автомобілі. Але цього ж не можна сказати про всі електростанції, що генерують енергію для заряджання цих електромобілів. Більшість електроенергії у багатьох країнах, виробляється на вугільних або газових електростанціях, які виділяють велику кількість вуглекислого газу під час своєї роботи.
Причина №4: їм потрібна вічність для заряджання
Заправка автомобіля із двигуном внутрішнього згоряння займає близько двох хвилин. А ось повне заряджання електрокара в деяких випадках може досягати двох днів, наприклад, при підключенні до звичайної побутової розетки. Так, є пристрої для швидкого заряджання, але вони можуть скоротити час заряджання максимум до 3,5 годин, але і це може здатися вічністю власникам бензинових авто, які звикли витрачати на заправку всього кілька хвилин. Саме тривала зарядка змушує власників електромобілів ретельніше планувати свій маршрут і відмовитися від далеких поїздок, якщо в дорозі не буде можливість зупинитися для заряджання свого залізного коня.
Причина №5: швидка зарядка шкодить акумулятору
Вищезгадана технологія швидкого заряджання хоч і дозволяє скоротити час заряджання електромобіля, руйнівна для самої батареї. Однак, якою б привабливою не була швидка зарядка, власникам електромобілів не слід покладатися виключно на неї, оскільки надмірне використання швидкої зарядки може скоротити термін служби акумулятора і, відповідно, замінити батарею доведеться раніше, ніж планувалося, а це, як ми з’ясували раніше, аж ніяк не дешеве задоволення.
Причина №6: обмежений запас ходу
Електрокари програють бензиновим, дизельним та гібридним автомобілям та з погляду запасу ходу. Поки автомобілі з класичним двигуном внутрішнього згоряння можуть проїхати на повному баку понад тисячу кілометрів, їх електричні аналоги у кращому разі здатні протриматися без підзарядки до 500 кілометрів.
Причина №7: низька ліквідність на вторинному ринку
Отже, ви купили новий електромобіль, але через п’ять років він вам набрид і ви хочете продати або обміняти його. І якщо ви думаєте, що це легко зробити, то ви помиляєтесь. Як ми вже говорили раніше, акумулятори електромобілів з часом зношуються та втрачають свою ємність. Покупці вживаних автомобілів знають про це і зазвичай відмовляються платити великі гроші за електромобіль без гарантія і зі старим акумулятором. В результаті продати електромобіль з пробігом набагато складніше, ніж автомобіль із ДВС і втрачають у ціні перші набагато швидше.
Причина №8: вони не підійдуть для мешканців бідних районів
Невеликий запас ходу та відсутність вихлопних газів роблять електромобіль ідеальним транспортом для мешканців міст. На жаль, більшість людей, які мешкають у містах, насправді не повноцінно володіти електромобілем, оскільки не всі мають гараж, в якому можна зарядити автомобіль. Навіть будинки з під’їзними паркінгами, які зустрічаються трохи частіше, не є ідеальними для цього. А зарядка вашого електромобіля на парковці біля під’їзду вимагатиме протягування кабелю, де його, наприклад, можуть прогризти щури або зашкодити комунальники.
Так, з розвитком зарядної інфраструктури проблема із зарядкою електрокарів має бути вирішена, але на це потрібен час.
Електромобілі мають пройти довгий шлях, перш ніж вони стануть життєздатною альтернативою автомобілям з двигунами внутрішнього згоряння. У електромобілів все ще є безліч недоліків, які серйозно обмежують їхню привабливість в очах звичайних автолюбителів.
Всі проблеми, про які ми згадали вище, можна вирішити, але вирішення деяких із них займе багато часу. І до того, як вони будуть вирішені, здається, що гібриди та класичні паливні автомобілі будуть набагато розумнішим варіантом для середнього автовласника.
View Comments
Зі всіх пунктів не посперечаєшся лише з п.3.
Решта або повна брехня, або пункти перечать один одному і здоровому глузду!
Статтю писав або розумово відсталий журналіст, або ж ця стаття просто репост (чи преклад зарубіжної преси) статті 5-ти річної давності!
Якийсь брєд і маячня!
Це ви комсомолку за минулуюе століття перечитались!
Збрехали 6,5 пунктів з 8ми!
Електромобілі стануть більш ефективними, коли набуде поширення детонаційний ДВЗ на газі Брауна. Такий вже розроблено.