Статті

За скручений пробіг автомобіля пропонують штрафувати на 34 000 грн

Share

У Верховній Раді з’явився законопроєкт, в якому йдеться про запровадження відповідальності за скручування пробігу автомобіля. Штрафувати пропонують на доволі великі суми.

Ось дослівно як виглядає головна частина цієї пропозиції: «Фальсифікація пробігу вживаного транспортного засобу з метою продажу третім особам, яка виявлена під час реєстрації (перереєстрації) транспортного засобу тягне за собою накладення штрафу». За вперше виявлене подібне порушення – від 8500 грн до 17000 грн. За аналогічне друге, виявлене протягом року – від 17000 грн до 34000 грн. Право складати протоколи про такі адмінпорушення запропоновано надати уповноваженим працівникам Національної поліції.

Однак, як це буває часто, нове рішення викликає нові питання. Ось про що ще варто було б потурбуватися авторам нової ініціативи.

Оскільки фіксація пробігу відбувається зараз і без окремих законів, при чому не перший рік, виникає ризик, коли власник авто, який не підозрює про те, що до нього кимось раніше пробіг був «скручений», може отримати штраф за «чужі гріхи», двічі ставши жертвою. Тож аби такого не ставалося, слід зазначити, що виявлення математичної різниці пробігів зі знаком мінус можливе лише щодо даних, внесених до Єдиного державного реєстру не раніше, ніж з дня набуття чинності новими правилами, або після першої реєстраційної дії з відповідним ТЗ  після такої ж дати.

Умовою настання відповідальності за «скрутку», як зазначено в проєкті, є фальсифікація пробігу з метою продажу авто третім особам, що може бути виявлено при реєстрації чи перереєстрації. Однак, оскільки умова продажу виключна, при «вписуванні» ГБО, при зміні адреси власника, втраті свідоцтва про реєстрацію та ще низці варіантів розбіжність між фактичним та зафіксованим у ЄДР значенням одометра не вважатиметься порушенням. Відповідно, можна «змотати», звернутися до СЦ МВС для заміни «техпаспорта», й внести до ЄДР вже «змотаний» пробіг. Без штрафу.

Український автопарк приблизно на 16-17% складається з автомобілів, вироблених або сконструйованих ще у радянські часи, де лічильник кілометражу має 4-5 сегментів. І за час експлуатації може не раз переповнитися, тобто дійти до значення 99999, й «обнулитися». Далі власник такої машини знову ж ризикує отримати штраф за те, що на одометрі менше значення, ніж було зафіксовано раніше. При цьому будучи невинуватим.

Не з шахрайських мотивів, а з потреби замінити, наприклад, американського формату панель приладів з милями та Фаренгейтами на європейського зразка, щоб вона відповідала місцевим стандартам, власник може купити таку вживану деталь, в пам’яті якої інший пробіг. Така ж потреба може виникнути для заміни панелі (або тахографа), яка вийшла з ладу, чи при встановленні цифрового «віртуального» варіанту замість аналогового. І знову, якщо пробіг на новому інструментальному кластері інший, є ризик отримати штраф. Тому слід розробити спосіб звернення до СЦ МВС із заявою про заміну лічильника пробігу й внесення до ЄДР відомостей про таку операцію й нових показників без штрафних санкцій.

Запропонований механізм передбачає штрафи лише для власників автомобілів, які їх продають. Що загалом логічно, адже головний вигодонабувач від шахрайства з пробігом – продавець. Проте зазвичай, оскільки сучасна електроніка доволі складна, саму «скрутку» виконують окремі спеціалісти, за гроші, які володіють відповідними знаннями й обладнанням. При цьому часто відкрито рекламують свої послуги. Тож не менш логічно було б передбачити відповідальність для виконавців послуг зі «змотування» пробігу.

У жовтні цього року розпочалося бета-тестування переоформлення автомобілів у Дії. Тобто, цілком без відвідування сервісного центру МВС, якщо вас влаштовує цифровий варіант «техпаспорта» й «старі» номерні знаки. Невдовзі, після завершення тестування, послуга мала б стати доступною для всіх громадян. Проте обов’язковість фіксації пробігу при перереєстрації унеможливлює роботу цього механізму, адже очевидно, що пробіг фіксувати може лише працівник СЦ МВС, бо якщо його записувати зі слів продавця, все цілком втрачає сенс.

Втім, нагадаємо, що все це лише проєкти законів, які мають пройти певні процедури та розгляди, щоб їм дозволили потрапити у сесійний залі не факт, що це взагалі відбудеться.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Новий флагманський Audi Q9 помічений на дорожніх тестах

Великі кросовери набирають популярності на світовому ринку. Причому високим попитом стали мати навіть дорогі моделі.…

20.03.2025

Експерти пояснили, чому краще не залишати каміння у протекторі коліс

Багато хто зауважує, що в протектор шин у процесі експлуатації забиваються камені, як зовсім дрібні,…

20.03.2025

Mercedes-AMG відкликає гібридні моделі через ризик втрати потужності

Компанія Mercedes-Benz ініціювала відгук гібридних автомобілів AMG , оснащених системою E Performance , через програмну…

20.03.2025

В Україні введуть вікові обмеження для отримання водійських прав

В Україні водійське посвідчення можна отримати лише після досягнення встановленого віку, який залежить від категорії…

20.03.2025

Чим загрожує запотівання фар і чому не варто це ігнорувати

Конденсат усередині автомобільних фар – поширена проблема, з якою автовласники особливо часто стикаються у міжсезоння.…

20.03.2025

Україна знизила штрафи за порушення ПДР: що змінилось

Водії в Україні можуть значно зекономити на штрафах за порушення ПДР, сплативши їх упродовж десяти…

20.03.2025