Від екологічності до запасу ходу: 6 міфів про електромобілі

Час читання: 3 хв.
0

Електромобілі стрімко набирають популярності у всьому світі, незважаючи на те, що коштують вони дорожче, ніж аналогічні моделі з класичними двигунами внутрішнього згоряння. І зараз багато хто задається питанням: купити електрокар зараз чи почекати? Багатьох від покупки автомобіля на електричній платформі зупиняють віра у міфи, які давно застаріли чи ніколи не були правдою. Ми вирішили розвіяти найпоширеніші міфи про електрокар, щоб ви могли прийняти правильне рішення при виборі наступного автомобіля.

Міф №1: електромобілі шкодять клімату більше, ніж бензинові автомобілі

Незважаючи на те, що екологічність називають серед головних переваг електрокарів, існує думка, що насправді вони шкідливіші для клімату, ніж машини з класичним ДВС. Вся справа у викидах електростанцій, що виробляють електроенергію, від якої потім, відповідно, заряджається електричний транспорт.

Насправді доведено, що вуглецевий слід, який залишають електромобілі, менший, ніж у бензинових авто, навіть з урахуванням викидів електростанцій. І в міру збільшення використання для виробництва електрики відновлюваних джерел енергії на кшталт сонця та вітру рівень викидів парникових газів знижуватиметься.

Також вважається, що електрокари негативно впливають на клімат через акумулятори, що використовуються в них. Але насправді, як і у випадку з електроенергією, викиди СО2 у електрокарів протягом усього терміну їхньої служби нижчі, ніж у бензинових аналогів навіть з урахуванням виробництва акумуляторів.

Так, деякі дослідження показали, що при виробництві електромобіля обсяг викидів вуглекислого газу може бути більшим, ніж при виробництві бензинового авто. Це пов’язано з додатковою енергією, яка потрібна для виробництва акумулятора електромобіля. Тим не менш, протягом усього терміну служби транспортного засобу загальні викиди парникових газів, пов’язані з виробництвом, зарядкою та керуванням електромобіля зазвичай нижчі, ніж загальні викиди парникових газів, пов’язані з бензиновим автомобілем.
А вторинна переробка акумуляторів може знизити викиди, пов’язані з виробництвом електромобілів, за рахунок зниження потреби в нових матеріалах.

Міф №2: збільшення кількості електромобілів призведе до колапсу енергосистеми

Існує думка, що зростання кількості електрокарів може призвести до енергетичного колапсу. Щоправда полягає в тому, що збільшення кількості електромобілів на дорогах справді призведе до збільшення попиту на електроенергію. Тим не менш, те, як це вплине на мережу, залежатиме від кількох факторів, таких як рівень потужності та час доби, коли ці транспортні засоби заряджаються. Крім того, у виробників електрокарів є стратегії, які можуть запобігти перевантаженню мережі. Наприклад, завдяки тому, що електромобілі можуть виступати як джерело енергії, їх можна заряджати, коли попит на електроенергію низький, і використовувати їхній заряд у той момент, коли цей попит високий.

Втім, слід визнати, що в довгостроковій перспективі зростання попиту на електроенергію через збільшення кількості електромобілів може вимагати модернізації існуючої енергетичної інфраструктури.

Міф №3: відсутність зарядної інфраструктури

Саме відсутність розвиненої зарядної інфраструктури називають однією з головних перешкод на шляху до електрифікації авторинку в низці регіонів, включаючи Україну та країни СНД. Але насправді здебільшого електромобілі можна заряджати від звичайних домашніх розеток. А в найближчому майбутньому зарядні станції для електрокарів мають з’явитися в багатьох регіонах нашої країни.

Міф №4: маленький запас ходу електромобілів

Від покупки електрокара багатьох зупиняє невеликий, на їхню думку, запас ходу. Але насправді запасу ходу середньостатистичного електрокара більш ніж достатньо для звичайного повсякденного використання. За статистикою, в середньому за рік пробіг легкових автомобілів в Україні становить 18 700 кілометрів, тобто в день середньостатистичний проїжджає на своєму авто близько 50 кілометрів. При цьому більшість сучасних електрокарів здатні проїхати на одному заряді понад 300 кілометрів. І продуктивно постійно випускають дедалі більші далекобійні електричні моделі.

Але не треба забувати про те, що запас ходу електрокара залежить від багатьох факторів. На це впливають стиль та умови водіння та навіть погода.

Міф №5: електромобілі – це тільки седани

Склалася думка, що електромобілі випускаються виключно у кузові седан. Але насправді зараз електрокари бувають різних форм і розмірів – від компактних міських хетчбеків до гігантських пікапів на зразок Ford F-150 Lightning. І враховуючи те, з якою швидкістю виробники випускають нові моделі, скоро кожен зможе знайти електрокар на свій смак і бюджет.

Міф №6: електромобілі не такі безпечні, як бензинові авто

Насправді всі електромобілі, що продаються на ринку, відповідають тим же стандартам безпеки, що і транспортні засоби з класичними бензиновими і дизельними моторами. Крім того, електрокари також мають відповідати власним стандартам тестування.

Вважається, що електрокари небезпечніші, ніж бензинові авто при ДТП через високий ризик загоряння акумуляторного блоку. Але кожен сучасний електромобіль має додаткову функцію безпеки, яка відключає електричну систему у разі зіткнення чи короткого замикання.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!