Статті

Експлуатація електромобіля: вирішення можливих проблем

Share

Електромобілі на дорогах з’явилися відносно недавно, тому досвіду їхньої реальної експлуатації у водіїв не так багато. Ще менше знань про те, як вирішувати можливі проблеми, від яких не застраховано жодного власника «розеткового» авто. Розповідаємо, що робити, якщо батарея розрядилася посередині шляху, машина забуксувала в бруді або снігу, електрокар залило або з’явився ризик займання.

Батарея розряджається, а поблизу немає зарядної станції

Ситуації, коли заряд витрачається швидше, ніж звичайно, — не рідкість. Наприклад, це може відбуватися взимку, через низьку температуру навколишнього середовища, або через деградацію батареї. Крім того, ніхто не застрахований від випадків, коли на останніх відсотках дотягли до найближчої станції, а вона виявилася неробочою.

Щоб таки доїхати до місця призначення, необхідно заощаджувати заряд. Для цього випливає:

  • Вимкнути «зайві» споживачі енергії, до яких належать: мультимедійна система, підсвічування салону, підігрів. Кліматичну установку краще вимикати і влітку.
  • Увімкнути режим економії енергії. Він дозволяє оптимізувати роботу всіх систем: обмежується максимальна швидкість, вмикається режим рекуперації, падає динаміка розгону.
  • Вести електромобіль так, щоб гальмувати двигуном, а не робочим гальмом. У такому разі за рахунок рекуперації система зможе відновити трохи заряду.
  • Заздалегідь придбати переносну зарядну станцію. Знайти звичайну розетку набагато простіше за стаціонарну ЕЗС. За допомогою мобільного зарядного пристрою можна за кілька хвилин заповнити заряд батареї для додаткових 10-15 кілометрів пробігу.

Батарея електромобіля повністю розрядилася

Кожен власник електромобіля може потрапити у ситуацію, коли посередині шляху заряд батареї досягає позначки 0%. Звісно, ​​електрокар відразу ж не відключиться. Виробники зазвичай закладають певний запас енергії, близько 10%, якого цілком достатньо, щоб проїхати пару кілометрів і безпечно припаркуватися.

Якщо батарея повністю розрядилася, існує два варіанти розв’язання:

  1. Викликати евакуатор, який доставить електрокар до найближчої зарядної станції.
  2. Буксирування “розеточного” авто іншою машиною. Цей варіант підійде не всім. Справа в тому, що на відміну від машин з ДВС, двигун електрокара завжди з’єднаний з колесами. Тому краще цього способу не вдаватися, якщо в електромобілі не передбачено режим «буксирування». Він дозволяє проїжджати в зчіпці досить велику відстань без порушення заданого швидкісного режиму.

Однак багато хто експериментує з цим режимом руху, не дотримуючись вказівок виробника. Успішність цих процесів залежить від типу електромотора, встановленого на електрокарі.

Асинхронні електродвигуни підживлюватимуть батарею, працюючи як генератор. В цьому випадку електромобіль сприйматиме буксирування як тривале гальмування в режимі рекуперації.

З синхронними двигунами справа інакша. У режимі “буксирування” вони теж живлять батарею. Небезпека полягає в тому, що через особливості конструкції синхронні двигуни виділяють дуже багато тепла, що може призвести до перегріву АКБ або в гіршому випадку – до займання.

Перегрів – це не єдина проблема, яка може виникнути під час буксирування. Електромобіль сам по собі важчий за будь-яку іншу машину з ДВС і в нього немає режиму роботи в «нейтралі» — він не вміє рухатися накатом. Тому він не тільки створюватиме додаткове навантаження на буксир, а й гальмуватиме його.

Варто згадати, що наважившись на буксир в обхід рекомендацій виробника, при виникненні несправності чи займання, випадок не буде визнаний гарантійним.

Електромобіль не запускається

Автомобіль на електротязі може відмовитися вмикатися, навіть якщо батарея повністю заряджена. Оскільки в конструкції «розеточного» авто немає паливної системи, свічок та котушок запалювання, проблема, коли машина «не хоче» їхати, часто пов’язана з розрядом звичайного 12-вольтового акумулятора. Від нього живиться бортова електроніка, яка відповідає за діагностику системи перед стартом. Без неї “запуск” вважається небезпечним, тому блокується електронікою. Вирішується ця проблема легко, за допомогою звичайного “прикурювання” від іншої машини.

Електрокар залило водою

При проектуванні електромобілів виробники беруть до уваги всі можливі особливості експлуатації: дощ, сніг, миття під високим тиском і навіть їзда вбрід. Батарея «розеточного» авто повністю герметична, а всі контакти та з’єднання ізольовані, тому короткочасний контакт із вологою не зашкодить машині. Деякі виробники вказують максимальну глибину броду в два рази вище дорожнього просвіту автомобіля.

Якщо йдеться про тривале затоплення, електромотори та батарея, швидше за все, переживуть їх, але решта частин електрокара постраждають так само, як і на будь-якому іншому авто. Найгіршим результатом може стати корозія на платах блоків управління та всередині роз’ємів.

Електрокар застряг

Ситуації, коли автомобіль, що працює на електротязі, застряг у бруді або снігу, в більшості випадків не спричинять серйозних наслідків і вирішуються так само, як у машин з двигуном внутрішнього згоряння: копанням траншей і підкладаємо тверді предмети під колеса.

Але є два обмеження за способом вилучення електромобіля, що застряг:

  • Метод розгойдування не працює з електрокаром. Справа в тому, що автомобіль не вміє швидко перемикатися між звичайним та реверсивним режимами роботи електродвигуна. Йому потрібен час, щоб погасити інерцію ротора, що обертається, уникнувши ударних стрибків струму.
  • Слід уникати їзди на «череві». Оскільки батарея електромобіля, як правило, розташована в днищі, не потрібно кріпити до авто трос і тягнути його волоком. Безумовно, корпус тягового акумулятора досить міцний, але якщо під брудом чи снігом виявиться гострий камінь, є ризик пошкодити захист і батарею. Куди безпечніше підняти електрокар за допомогою домкрата та прокладати під колеса гілки. Якщо буксирування авто, що сів на «черево», — єдиний вихід, слід робити це максимально повільно і обережно. Після евакуації важливо перевірити пошкодження підйомника.

Загорання електромобіля

За перших ознак пожежі електромобіль необхідно знеструмити. Якщо це вдасться зробити при перегріві, коли критичної температури ще не досягнуто, пожежі можна уникнути.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Опубліковано перший рендер нового Hyundai Sonata дев’ятого покоління

Компанія Hyundai наближається до дебюту дев'ятого покоління седана Sonata. Хоча остаточний вигляд новинки залишається загадкою,…

16.06.2025

В Україні шириться нова схема шахрайства зі штрафами для водіїв

В Україні набирає обертів нова схема шахрайства, спрямована проти водіїв, до якої, ймовірно, можуть бути…

16.06.2025

Експерт пояснив, як неякісні запчастини скорочують ресурс двигуна

В умовах зростання цін чимало автовласників у Росії дедалі частіше звертаються до недорогих аналогів оригінальних…

16.06.2025

Audi готує оновлення великого бензинового кросовера Q6 (ФОТО)

В Китаї готують фейслифтинг великого бензинового кросовера Audi Q6, який не має жодного стосунку до…

16.06.2025

В Україні штрафуватимуть за стару запаску: нові правила на дорогах

В Україні почали діяти нові норми, які передбачають відповідальність водіїв за використання автомобіля із застарілою…

16.06.2025

Новий кросовер Toyota Venza готується стати конкурентом BMW, Audi та Mercedes

Після прем'єри нового покоління кросовера RAV4 одним із майбутніх автомобілів Toyota, який має побачити світ…

16.06.2025