Статті

Експлуатація електромобіля: вирішення можливих проблем

Share

Електромобілі на дорогах з’явилися відносно недавно, тому досвіду їхньої реальної експлуатації у водіїв не так багато. Ще менше знань про те, як вирішувати можливі проблеми, від яких не застраховано жодного власника «розеткового» авто. Розповідаємо, що робити, якщо батарея розрядилася посередині шляху, машина забуксувала в бруді або снігу, електрокар залило або з’явився ризик займання.

Батарея розряджається, а поблизу немає зарядної станції

Ситуації, коли заряд витрачається швидше, ніж звичайно, — не рідкість. Наприклад, це може відбуватися взимку, через низьку температуру навколишнього середовища, або через деградацію батареї. Крім того, ніхто не застрахований від випадків, коли на останніх відсотках дотягли до найближчої станції, а вона виявилася неробочою.

Щоб таки доїхати до місця призначення, необхідно заощаджувати заряд. Для цього випливає:

  • Вимкнути «зайві» споживачі енергії, до яких належать: мультимедійна система, підсвічування салону, підігрів. Кліматичну установку краще вимикати і влітку.
  • Увімкнути режим економії енергії. Він дозволяє оптимізувати роботу всіх систем: обмежується максимальна швидкість, вмикається режим рекуперації, падає динаміка розгону.
  • Вести електромобіль так, щоб гальмувати двигуном, а не робочим гальмом. У такому разі за рахунок рекуперації система зможе відновити трохи заряду.
  • Заздалегідь придбати переносну зарядну станцію. Знайти звичайну розетку набагато простіше за стаціонарну ЕЗС. За допомогою мобільного зарядного пристрою можна за кілька хвилин заповнити заряд батареї для додаткових 10-15 кілометрів пробігу.

Батарея електромобіля повністю розрядилася

Кожен власник електромобіля може потрапити у ситуацію, коли посередині шляху заряд батареї досягає позначки 0%. Звісно, ​​електрокар відразу ж не відключиться. Виробники зазвичай закладають певний запас енергії, близько 10%, якого цілком достатньо, щоб проїхати пару кілометрів і безпечно припаркуватися.

Якщо батарея повністю розрядилася, існує два варіанти розв’язання:

  1. Викликати евакуатор, який доставить електрокар до найближчої зарядної станції.
  2. Буксирування “розеточного” авто іншою машиною. Цей варіант підійде не всім. Справа в тому, що на відміну від машин з ДВС, двигун електрокара завжди з’єднаний з колесами. Тому краще цього способу не вдаватися, якщо в електромобілі не передбачено режим «буксирування». Він дозволяє проїжджати в зчіпці досить велику відстань без порушення заданого швидкісного режиму.

Однак багато хто експериментує з цим режимом руху, не дотримуючись вказівок виробника. Успішність цих процесів залежить від типу електромотора, встановленого на електрокарі.

Асинхронні електродвигуни підживлюватимуть батарею, працюючи як генератор. В цьому випадку електромобіль сприйматиме буксирування як тривале гальмування в режимі рекуперації.

З синхронними двигунами справа інакша. У режимі “буксирування” вони теж живлять батарею. Небезпека полягає в тому, що через особливості конструкції синхронні двигуни виділяють дуже багато тепла, що може призвести до перегріву АКБ або в гіршому випадку – до займання.

Перегрів – це не єдина проблема, яка може виникнути під час буксирування. Електромобіль сам по собі важчий за будь-яку іншу машину з ДВС і в нього немає режиму роботи в «нейтралі» — він не вміє рухатися накатом. Тому він не тільки створюватиме додаткове навантаження на буксир, а й гальмуватиме його.

Варто згадати, що наважившись на буксир в обхід рекомендацій виробника, при виникненні несправності чи займання, випадок не буде визнаний гарантійним.

Електромобіль не запускається

Автомобіль на електротязі може відмовитися вмикатися, навіть якщо батарея повністю заряджена. Оскільки в конструкції «розеточного» авто немає паливної системи, свічок та котушок запалювання, проблема, коли машина «не хоче» їхати, часто пов’язана з розрядом звичайного 12-вольтового акумулятора. Від нього живиться бортова електроніка, яка відповідає за діагностику системи перед стартом. Без неї “запуск” вважається небезпечним, тому блокується електронікою. Вирішується ця проблема легко, за допомогою звичайного “прикурювання” від іншої машини.

Електрокар залило водою

При проектуванні електромобілів виробники беруть до уваги всі можливі особливості експлуатації: дощ, сніг, миття під високим тиском і навіть їзда вбрід. Батарея «розеточного» авто повністю герметична, а всі контакти та з’єднання ізольовані, тому короткочасний контакт із вологою не зашкодить машині. Деякі виробники вказують максимальну глибину броду в два рази вище дорожнього просвіту автомобіля.

Якщо йдеться про тривале затоплення, електромотори та батарея, швидше за все, переживуть їх, але решта частин електрокара постраждають так само, як і на будь-якому іншому авто. Найгіршим результатом може стати корозія на платах блоків управління та всередині роз’ємів.

Електрокар застряг

Ситуації, коли автомобіль, що працює на електротязі, застряг у бруді або снігу, в більшості випадків не спричинять серйозних наслідків і вирішуються так само, як у машин з двигуном внутрішнього згоряння: копанням траншей і підкладаємо тверді предмети під колеса.

Але є два обмеження за способом вилучення електромобіля, що застряг:

  • Метод розгойдування не працює з електрокаром. Справа в тому, що автомобіль не вміє швидко перемикатися між звичайним та реверсивним режимами роботи електродвигуна. Йому потрібен час, щоб погасити інерцію ротора, що обертається, уникнувши ударних стрибків струму.
  • Слід уникати їзди на «череві». Оскільки батарея електромобіля, як правило, розташована в днищі, не потрібно кріпити до авто трос і тягнути його волоком. Безумовно, корпус тягового акумулятора досить міцний, але якщо під брудом чи снігом виявиться гострий камінь, є ризик пошкодити захист і батарею. Куди безпечніше підняти електрокар за допомогою домкрата та прокладати під колеса гілки. Якщо буксирування авто, що сів на «черево», — єдиний вихід, слід робити це максимально повільно і обережно. Після евакуації важливо перевірити пошкодження підйомника.

Загорання електромобіля

За перших ознак пожежі електромобіль необхідно знеструмити. Якщо це вдасться зробити при перегріві, коли критичної температури ще не досягнуто, пожежі можна уникнути.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Американці назвали бренди з найбільш відданими клієнтами

Експерти видання iSeeCar вивчили дані понад 929 тисяч автомобілів, випущених з 1981 по 2009 рік,…

06.11.2024

Стало відомо, чому китайські електрокари такі дешеві

Нещодавно в японському регіоні Тюбу провели закриту виставку для виробників автозапчастин, де показали китайські електрокари.…

06.11.2024

Автомеханік пояснив, чи обов’язковий прогрів двигуна взимку для нових авто

З настанням холодів у водіїв з'являються додаткові турботи щодо обслуговування своїх транспортних засобів. Автомеханік розповів,…

06.11.2024

Новий Mercedes-Benz CLA отримає технології від прототипу EQXX

У Mercedes-Benz розповіли про нове CLA. Субкомпактна модель третього покоління перебереться на платформу MMA, вийде…

06.11.2024

Land Rover представив ювілейну версію Discovery із новим двигуном

Компанія Land Rover представила особливу версію Discovery до 35-річчя моделі, а також новий 3,0-літровий дизельний…

06.11.2024

Названо 10 іномарок з пробігом, які відзначаються високою надійністю

Закордонний портал TopSpeed ​​оприлюднив список найнадійніших німецьких кросоверів з пробігом не дорожчим за 600 тис…

06.11.2024