Електромобілі на дорогах з’явилися відносно недавно, тому досвіду їхньої реальної експлуатації у водіїв не так багато. Ще менше знань про те, як вирішувати можливі проблеми, від яких не застраховано жодного власника «розеткового» авто. Розповідаємо, що робити, якщо батарея розрядилася посередині шляху, машина забуксувала в бруді або снігу, електрокар залило або з’явився ризик займання.
Ситуації, коли заряд витрачається швидше, ніж звичайно, — не рідкість. Наприклад, це може відбуватися взимку, через низьку температуру навколишнього середовища, або через деградацію батареї. Крім того, ніхто не застрахований від випадків, коли на останніх відсотках дотягли до найближчої станції, а вона виявилася неробочою.
Щоб таки доїхати до місця призначення, необхідно заощаджувати заряд. Для цього випливає:
Кожен власник електромобіля може потрапити у ситуацію, коли посередині шляху заряд батареї досягає позначки 0%. Звісно, електрокар відразу ж не відключиться. Виробники зазвичай закладають певний запас енергії, близько 10%, якого цілком достатньо, щоб проїхати пару кілометрів і безпечно припаркуватися.
Якщо батарея повністю розрядилася, існує два варіанти розв’язання:
Однак багато хто експериментує з цим режимом руху, не дотримуючись вказівок виробника. Успішність цих процесів залежить від типу електромотора, встановленого на електрокарі.
Асинхронні електродвигуни підживлюватимуть батарею, працюючи як генератор. В цьому випадку електромобіль сприйматиме буксирування як тривале гальмування в режимі рекуперації.
З синхронними двигунами справа інакша. У режимі “буксирування” вони теж живлять батарею. Небезпека полягає в тому, що через особливості конструкції синхронні двигуни виділяють дуже багато тепла, що може призвести до перегріву АКБ або в гіршому випадку – до займання.
Перегрів – це не єдина проблема, яка може виникнути під час буксирування. Електромобіль сам по собі важчий за будь-яку іншу машину з ДВС і в нього немає режиму роботи в «нейтралі» — він не вміє рухатися накатом. Тому він не тільки створюватиме додаткове навантаження на буксир, а й гальмуватиме його.
Варто згадати, що наважившись на буксир в обхід рекомендацій виробника, при виникненні несправності чи займання, випадок не буде визнаний гарантійним.
Автомобіль на електротязі може відмовитися вмикатися, навіть якщо батарея повністю заряджена. Оскільки в конструкції «розеточного» авто немає паливної системи, свічок та котушок запалювання, проблема, коли машина «не хоче» їхати, часто пов’язана з розрядом звичайного 12-вольтового акумулятора. Від нього живиться бортова електроніка, яка відповідає за діагностику системи перед стартом. Без неї “запуск” вважається небезпечним, тому блокується електронікою. Вирішується ця проблема легко, за допомогою звичайного “прикурювання” від іншої машини.
При проектуванні електромобілів виробники беруть до уваги всі можливі особливості експлуатації: дощ, сніг, миття під високим тиском і навіть їзда вбрід. Батарея «розеточного» авто повністю герметична, а всі контакти та з’єднання ізольовані, тому короткочасний контакт із вологою не зашкодить машині. Деякі виробники вказують максимальну глибину броду в два рази вище дорожнього просвіту автомобіля.
Якщо йдеться про тривале затоплення, електромотори та батарея, швидше за все, переживуть їх, але решта частин електрокара постраждають так само, як і на будь-якому іншому авто. Найгіршим результатом може стати корозія на платах блоків управління та всередині роз’ємів.
Ситуації, коли автомобіль, що працює на електротязі, застряг у бруді або снігу, в більшості випадків не спричинять серйозних наслідків і вирішуються так само, як у машин з двигуном внутрішнього згоряння: копанням траншей і підкладаємо тверді предмети під колеса.
Але є два обмеження за способом вилучення електромобіля, що застряг:
За перших ознак пожежі електромобіль необхідно знеструмити. Якщо це вдасться зробити при перегріві, коли критичної температури ще не досягнуто, пожежі можна уникнути.
Експерти видання iSeeCar вивчили дані понад 929 тисяч автомобілів, випущених з 1981 по 2009 рік,…
Нещодавно в японському регіоні Тюбу провели закриту виставку для виробників автозапчастин, де показали китайські електрокари.…
З настанням холодів у водіїв з'являються додаткові турботи щодо обслуговування своїх транспортних засобів. Автомеханік розповів,…
У Mercedes-Benz розповіли про нове CLA. Субкомпактна модель третього покоління перебереться на платформу MMA, вийде…
Компанія Land Rover представила особливу версію Discovery до 35-річчя моделі, а також новий 3,0-літровий дизельний…
Закордонний портал TopSpeed оприлюднив список найнадійніших німецьких кросоверів з пробігом не дорожчим за 600 тис…
Leave a Comment