Ринок пального зазнав чергових змін. Вже з 1 липня повернулись 20% ПДВ на пальне й акциз, який діяв до війни в Україні. Саме тому ціни почали рости й вони вже майже наблизились до прогнозованих показників.
Про це розповів у коментарі сайту Pro Гроші аналітик консалтингової компанії “НафтоРинок” Олександр Сіренко.
Треба приготуватися до здорожчання, але не до такого страшного, як всі думають. +15, +10 гривень не буде. Розрахунки показують, що десь гривень 5-6 додадуть до бензину, але навіть не на всіх АЗС. Також десь 2-3 гривні у ціні додасть дизельне пальне, – говорить експерт.
Також є здорожчання і по скрапленому газу. Певні оператори додали гривню і варто очікувати, що до кінця місяця він здорожчає на ще одну гривню.
На бензин та дизельне пальне ще наприкінці червня деякі мережі підняли ціни. Це дивна історія і сподіваюсь, що буде реакція держави на такий передчасний стрибок. А основна маса здорожчань відбулись саме в ці дні. Вже 2 гривні додали великі оператори додали. За цей робочий тиждень буде ще плюс 5, – додає Олександр Сіренко.
Чому підвищення ПДВ на пальне лише погіршить ситуацію
На думку директора Консалтингової групи А-95 Сергія Куюна, ринок може знову стикнутися з проблемою у поверненні схем із несплати ПДВ, який планують підвищити з 7% до 20%.
“Неймовірно, але факт: 7% ПДВ вбили увесь схематоз, який до війни був головною проблемою ринку та податкової. “Ми стільки ПДВ не платили ще ніколи”, – за останній рік таке я чув від трейдерів неодноразово. Якщо знов буде 20%, то це шлях назад – у темряву й тінь”, – говорить експерт.
Виходить, що ціни ростуть, а от бюджет не отримає запланованих коштів. За словами Сергія Куюна, краще залишати ПДВ низьким, а потреби бюджету закривати коштом збільшення акцизів.