Епоха безпілотних автомобілів – це вже не майбутнє, а сучасність.
Самокеровані автівки їздять по міським дорогам. Наприклад, в столиці Швеції – Стокгольмі – такими автобусами вже нікого не здивуєш. Щоправда, їх швидкість всього 40 кілометрів на годину. Та маршрут – тільки три зупинки. Але пасажири в захваті.
Практично всі великі концерни розробляють машини–роботи.
До України прогрес також дійшов – це перший самокерований Ланос, передають fakty.ictv.ua.
Його розробкою займається одна із запорізьких компаній. Та сама, яка два роки тому створила для військових автопілотований КРАЗ. Його зараз доробляють.
Принцип роботи і у КРАЗа і у Ланоса один і той самий. Камери та радари – це очі автопілота. Важелі всередині це його руки, а комп’ютерна спеціальна програма та сервер – мозок.
Проектувальники безпілотного Ланоса пояснюють, частіш за все, причина аварій – недосконалі датчики.
Ускладнюють роботу безпілотних автівок ще й опади та темрява.
Датчики і важелі не підвели. Але – швидкість всього 20 кілометрів на годину та й на вулиці було сонячно.
Але якою б гарною розробка інженерів не була,вона наштовхнеться на українську дійсність – відсутність інфраструктури. Для розумного автомобіля потрібні і розумні дороги – хоча б щоб була розмітка і знаки. І головне, аби на шляху не було ям.
Ноу-хау від українських інженерів. Вони займаються так званим оцифровуванням доріг. Детальні фотографії вносять до спеціальної комп’ютерної програми.
Ланос дійно бачить межі дороги – з одного боку смугу з іншого боку обочину. Це працює поки що на швидкості 20 кілометрів на годину. Але їхати можна без рук і ніг.
Але поки що це диво техніки залишається експериментальним екземпляром. Розробники безпілотника кажуть, масового застосування потрібно ще почекати як мінімум років 10.