Лише небагато автовласників дбайливо ставляться до своїх машин. Більшість водіїв вважають транспорт надійним і витривалим, тож заплющують очі на багато помилок. А вони, своєю чергою, можуть серйозно нашкодити автомобілю.
1. Знижений тиск у шинах
Недостатньо накачені шини підвищують опір коченню, що призводить до перевитрати бензину. В результаті автомобіль їде гірше. Також за низького тиску серйозно підвищується температура нагрівання шин під час їзди. Через це вони швидко стають непридатними — ушкоджується протектор.
2. Збільшення інтервалів технічного обслуговування
Зараз багато автовиробників збільшують інтервали технічного обслуговування. Для багатьох марок вони були підвищені з 8000 до 10000 і навіть 15000 км. І багато водіїв їм слідують, чомусь забуваючи, що інтервали заміни олій та фільтрів скорочуються, якщо машина експлуатується у важких умовах.
Експлуатацією автомобіля у важких умовах вважається не лише агресивна їзда або регулярне буксирування вантажів, а й їзда з невеликою середньою швидкістю на короткі відстані, що особливо актуально при міському використанні.
Здавалося б, та й нехай автомобіль використовується у важких умовах. Адже в сучасних моделях існує електронна система контролю планового технічного обслуговування. Вона розраховує заплановане ТО з урахуванням стилю водіння, умов експлуатації та якості розхідників та технічних рідин. Але повністю покладатись на електроніку ми не рекомендуємо. Згідно з дослідженнями, за фактом необхідність у технічному обслуговуванні настає раніше, ніж повідомляє машина.
3. Економія на розхідниках
Варто пам’ятати, що інтервали планового технічного обслуговування розраховуються з урахуванням того, що в автомобіль встановлюються високоякісні розхідники. Але на практиці водії часто вдаються до вимушеної економії. Вони не хочуть переплачувати за дорогі оригінальні деталі і набувають аналоги, які дешевші за них у 3-4 рази.
Важливо знати, що, купуючи недорогі фільтри, потрібно бути готовим до того, що в них буде набагато менше матеріалу, що фільтрує. І в результаті розхідник може не прослужить терміну 15000 кілометрів — він вимагатиме заміни вже через 7500 кілометрів.
4. Їзда з напівпорожнім баком
Їздити з напівпорожнім баком – погана звичка. Таким чином ми кип’ятимо паливо, що перекачується насосом. Температура стає настільки високою, що може вивести з ладу паливну систему та перешкодити нормальній роботі двигуна.
5. Поїздки на низькій швидкості
Їздити на низьких швидкостях корисно лише при проїзді нерівностей, коли прагнемо зберегти підвіску. А от пересуватися так на рівній поверхні не варто. Це шкодить двигуну – його елементи одержують занадто велике навантаження, а також збільшується термін прогріву моторного масла, що знижує ресурс агрегату. Окрім цього, їзда на мінімальних оборотах веде до збільшення витрати пального.
6. Натискання на зчеплення під час зупинки на світлофорі
Не варто на перехрестях постійно вичавлювати зчеплення під час тривалих зупинок. Це серйозно знижує ресурс кошика та диска зчеплення, а також вичавного підшипника.
При тривалих зупинках, у тому числі і на світлофорі, варто перемикати механічну коробку в нейтральне положення. Якщо машина на автоматі, то в цьому немає сенсу – потрібно просто тримати ногу на педалі гальма.
7. Права рука на ручці КПП
Багато автовласників мають погану звичку — під час їзди вони завжди тримають праву руку на ручці коробки передач. І це велика помилка. Утримання керма лівою рукою серйозно обмежує керування автомобілем.
Більше того, коли ваша рука лежить на ручці КПП, ви мимоволі чините тиск на коробку. А це, своєю чергою, серйозно збільшує навантаження на коробку через систему важелів. Щоб коробка передач служила довго і у разі нештатної ситуації ви змогли швидко зреагувати та викрутити кермо у будь-який бік, завжди тримайте обидві руки на кермі.