З настанням холодів усі автолюбителі діляться на 2 табори: одні прогрівають машину, інші вважають це пережитком. Давайте з’ясуємо, у чому мінуси та плюси прогріву та спробуємо з’ясувати, чи є в цьому сенс?
За старих часів, всі поголовно гріли двигун на морозі. Вважалося, що це зменшує зношування силового агрегату, змушеного працювати в неробочих температурах. Але потім карбюраторні ДВЗ потіснили інжекторні і багато хто перестав витрачати на цей час. Інші, як і раніше, бояться, і вважають, що гірше від цього не буде.
Не заглиблюючись у технічну термінологію, перерахуємо плюси і мінуси прогріву.
Мінуси прогріву
Затока свічок запалювання. Під час тривалого прогріву в паливно-повітряній суміші утворюється надлишок бензину, що призводить до затоки та наступної заміни свічок.
Під час їзди на холодному двигуні токсичність вихлопу вища, ніж на розігрітому.
Плюси прогріву
Металеві деталі двигуна розширюються під час нагрівання, зазор між поршнем і циліндром зменшується і досягає розмірів, передбачених під час виробництва.
У мінусові температури навіть зимові олії стають трохи в’язкішими, а отже, не можуть повноцінно виконувати свої функції. Якийсь час агрегат працює начебто «на суху».
При старті на холодну поршень спочатку відчуває різні температури – днище поршня розігріється досить швидко, а циліндр немає. Якщо дати сильне навантаження на такий поршень (наприклад, почати на холодну вибиратися з канави чи снігу), поршень довго не протягне.
Як краще прогрівати автомобіль узимку?
- Обмежити прогрівання 3 хвилинами. Можна збільшити час до 5-7 хвилин за температури повітря нижче 20.
- Рушатися плавно, не газувати, щоб не давати на мотор зайві навантаження.
- Підтримувати середні оберти.
- Таким чином олія, пальне та мастильні матеріали швидко досягнуть робочих температур.
- При цьому двигун завжди буде прогріватися швидше, ніж салон і скла. Тому орієнтуватися на салон не варто. Дивіться показники температури на приладах. Чи досягла робочого мінімуму? Виходить, можна їхати.
- При такому варіанті і токсичність вихлопу є нижчою. Якщо вас турбує тема забруднення навколишнього середовища, вас це має гріти.
Кому варто прогріти автомобіль точно – так це власникам старих марок авто, а також тим, хто заощаджує на оліях та мастилах. Дешевим потрібно більше часу, щоб досягти робочих температур.
Зношування деталей двигуна неможливо визначити відразу, це процес нешвидкий. Тому відповісти точно, наскільки зношується ваш силовий агрегат, якщо ви в мороз рушаєте з місця в кар’єр, неможливо. Тому краще не ризикувати дорогою деталлю і поставитися до неї з любов’ю і турботою.