На більшій частині країни вже встановилася повноцінна зима з морозами та кучугурами. З її приходом деякі автомобілісти встигли зіштовхнутися із проблемами запуску двигуна через старий або несправний акумулятор.
Експерти пояснили, чому взимку небезпечно експлуатувати акумуляторну батарею, що виробила свій термін. Усе пояснюється законами фізики. Для нормальної роботи АКБ необхідний повний заряд та щільність електроліту, близька до показника 1,3 г на кубічний сантиметр. Якщо заряд удвічі менший, а щільність впала, наприклад, до 1,2, то акумулятор все одно функціонуватиме, але тільки до температури -30 градусів за Цельсієм.
Коли щільність знижується ще сильніше, то вже за 15 – 20 градусів морозу електроліт у батареї замерзає, перетворюючись на лід. Оскільки тіла при замерзанні розширюються, корпус замерзлої АКБ може тріснути. Іноді можна почути навіть характерне похрумкування пластику. У цьому випадку батарею використовувати не можна.
Взимку треба особливо уважно стежити за станом АКБ, вчасно її обслуговувати і за необхідності заряджати. Старий акумулятор краще замінити на новий. А при виявленні несправностей не відкладати візит до автомайстерні.