Як заощаджувати бензин: лайфхаки від професійного водія

Час читання: 4 хв.
0

Ціни на бензин зростають, на деяких заправках вартість літра АІ-95 досягла 50 рублів. У таких умовах автовласники замислюються над тим, як витрачати менше палива, а хтось майже готовий пересісти на велосипеди та громадський транспорт.

Плавно газувати

Перше, що потрібно переглянути, щоб не витрачати багато палива, це стиль водіння.

«Не треба різко газувати. У місті взагалі немає сенсу розганятися від світлофора до світлофора – потоки та правила дорожнього руху налаштовані так, що середня швидкість автомобілів не перевищує 50–60 кілометрів на годину. Цієї швидкості і слід дотримуватися. До того ж плавні розгони та гальмування допоможуть не лише заощадити паливо, а й продовжити термін служби автомобіля», – радить водій Олексій.

Реклама

На трасах він рекомендує їздити з крейсерською швидкістю, тобто з тією швидкістю, за якої витрата палива мінімальна. Найчастіше вона досягається на останній передачі при 2-2,5 тисяч обертів за хвилину. Чим потужніший автомобіль, тим вища крейсерська швидкість. Наприклад, для машини близько 90 кінських сил вона становить близько 90 кілометрів на годину. Дуже часто крейсерська швидкість вказана у сервісних книжках. Можна почитати тематичні форуми та дізнатися цей показник для свого автомобіля.

Також фахівці рекомендують стежити за оборотами, якщо у автомобіля механічна коробка передач. Тахометр повинен показувати не більше 2-2,5 тисячі обертів на хвилину. З автоматичною коробкою слідкувати за цим не потрібно.

Перевіряти тиск у шинах

Шини також допомагають заощаджувати. Слабо накачені шини мають більший опір, тому двигун сильніше навантажується.

«Варто купити якісний манометр і перевіряти шини принаймні один раз на місяць. Це необхідно робити перед поїздкою, тому що в розігрітих шинах тиск зміниться і дасть помилкові високі показання. Еталонні значення тиску можна знайти в посібнику користувача та на табличках на дверях машини», – зазначає Олексій.

Збільшують навантаження на двигун та широкі колеса. При поїздці великі відстані краще використовувати шини, рекомендовані заводом-изготовителем.

Також варто перевірити повітряний фільтр. Досить зняти його та подивитися на сонце: якщо світло вже не видно, то багаторазовий фільтр потрібно почистити, а одноразовий замінити. Брудний фільтр обмежує потік повітря, що надходить у двигун, що зменшує потужність та збільшує витрату палива.

Зняти з машини все зайве

Олексій запевняє, що що менше важить автомобіль і що менше на ній зайвих «обважень», то менше бензину витрачається.

«Чим менший коефіцієнт аеродинамічного опору, тим менше витрачається паливо. Простіше кажучи, чим більше машина схожа на шматок мила, тим краще. Звичайно, не потрібно виправляти форму автомобіля, якщо кузов спочатку має високий коефіцієнт опору. Але якщо багажник на даху давно не використовувався, його найкраще зняти», – каже водій зі стажем.

Також він радить зняти дефлектор капота, від якого більше шкоди, ніж користі, а також намагатися не їздити з відчиненими вікнами та люками. Все це збільшує опір автомобіля, а значить і витрата палива.

Крім цього, варто задуматися про те, щоб зробити сам автомобіль легшим. Олексій радить не возити просто так непотрібні речі. Наприклад, виймати дитяче крісло, якщо дитина не їде у машині. Влітку не потрібно возити у багажнику балони із незамерзайкою. З таким підходом можна не лише знизити витрати палива, але й нарешті навести лад у багажнику.

До речі, дається взнаки і додаткова шумоізоляція. Вона збільшує масу автомобіля на 50–100 кілограмів, а витрати пального – на 0,4–0,7 літри.

Планувати поїздки

Щоб витрачати менше палива, потрібно планувати подорожі. По-перше, вибирати дороги, де найменше пробок. По-друге, розраховувати час так, щоб діставатися роботи або будинку минаючи затори.

Так, не варто їздити по буднях до центру Москви у справах, які спокійно можна зробити в неділю, коли дороги набагато вільніші. Якщо виїжджати на роботу раніше, то можна встигнути доїхати без заторів. Також можна домовитися з начальником та їхати з роботи раніше.

Якщо не виходить об’їхати пробки, то в них краще рухатися не в режимі “старт-стоп”, а повільно котитися – саме на рушання з місця витрачається багато палива.

Вибрати заправки з картками лояльності

Допомагають заощаджувати різноманітні бонусні програми на заправках. Олексій рекомендує вибрати мережу заправок та оформити там карту лояльності.

“З такими картами можна дуже добре заощадити. Крім того, що на накопичені бали можна заправити автомобіль, там є ще багато приємних бонусів – наприклад, знижки в день народження або розіграші призів. Якось я так виграв набір автомобіліста та безкоштовне відвідування аквапарку», – розповідає водій.

Вартість бензину на всіх заправках приблизно однакова. Більше того, не варто гнатися за зовсім дешевим паливом на маловідомих заправках – так можна не заощадити, а витратити в рази більше на ремонт авто. Тому краще вибрати відому та перевірену мережу, заправки якої розташовані на шляху до роботи чи будинку.

Купити економічний автомобіль

Якщо покупка автомобіля лише у планах, то потрібно обміркувати, який двигун краще. Дизельний економічніший – на трасі він витрачає на 20-30% менше палива, ніж бензиновий. Але коштує дорожче.

Ще можна встановити на автомобіль газобалонне обладнання. Коштує це недешево, але окупиться за кілька років.

Нарешті, сьогодні стають все популярнішими гібридні машини та електрокари, які дозволяють економити на паливі. Інфраструктура для них тільки розвивається, але цілком можливо, через кілька років вони стануть реальною альтернативою автомобілям, що їздять на бензині.

Чого не треба робити

Не варто відмовлятися від кондиціонера чи музики у машині. Заощадити на паливі так, може, і вийде, але якщо заощаджувати ще й на комфорті, тоді варто пересісти на велосипед. Тим більше не потрібно відключати фари – це небезпечно та протизаконно.

Також досвідчені водії не рекомендують їздити на “нейтралці”, коли автомобіль докочується за інерцією з гірки, а важіль коробки знаходиться в нейтральному положенні. Так, у цьому випадку паливо заощаджується, тому що машина не гальмує двигуном. Однак Олексій запевняє, що економія зовсім невелика, але така їзда небезпечна – машина не зможе швидко набрати швидкість у потрібний момент, а це може бути необхідним у разі занесення або непередбаченої ситуації на дорозі. Тому такого прийому краще не вдаватися.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!