Обмеження стосуються і моделей із всесезонним комплектом, так званою липучкою. Таке керування вкрай небезпечне, оскільки гума не має оптимального складу для забезпечення стабільного зачепу. Навіть обережна поїздка несе великий ризик, оскільки збільшується довжина гальмівного шляху, погіршується маневреність, виникають проблеми з керуванням.
Крім безпеки, їздити на зимовій гумі влітку невигідно через еластичний склад. Він швидко зношується при високих температурах, що призводить до нерівномірного стирання поверхні, появи тріщин, розшаровування. Через властивості покришок, зміненого малюнка протектора та глибини канавок змінюється опір коченню, знижується зчеплення з покриттям.
Як поводяться покришки на літній дорозі
Зимові шини відрізняються від літніх малюнком протектора та складом гуми. Якщо на моделях для теплого часу використовуються великі ламелі та поздовжні канавки, призначені для відведення води з-під плями контакту, то на покришках із шипом застосовується малюнок ялинка. Велика «шашечка» має спеціальні прорізи, що збільшують зчіпні якості та керованість на снігу.
Важливою відмінністю залишається склад гуми. Комплект для експлуатації влітку має жорсткішу основу, яка дубіє і втрачає властивості при негативній температурі. Зимові моделі відрізняються еластичним складом. Він добре тримає дорогу, ефективний на льоду.
Незважаючи на очевидні відмінності між моделями, збереглася думка, що різницю на зимових шинах автолюбителі не відчують. Однак ця помилка, яка не раз була спростована виробниками автопокришок. Порівняльні випробування показують, що використання гуми не по сезону позначаються на керованості машини. Зимовий комплект сильно програє моделі для літа на мокрому асфальті та при екстреному гальмуванні. Вологе покриття та м’який протектор фрикційних шин несумісні, оскільки таке поєднання серйозно знижує стійкість автомобіля.
Якщо не міняти зимову гуму на сезонні автошини влітку, є високий ризик зіткнутися з такими проблемами:
- через поганий контакт з дорогою машину кидатиме з боку в бік або по колії на високій швидкості;
- машина перестане «слухатися» керма – домогтися гострого керування неможливо через надто м’які шини;
- ефект аквапланування навіть за несильного дощу – через погане відведення рідини з-під плями контакту збільшиться гальмівний шлях, погіршуються показники розгону;
- збільшене зношування автошин – навіть якщо час експлуатації не перевищує кілька сезонів, зимовий комплект, що використовується влітку, доведеться замінити з настанням холодів, так як стерті шипи не забезпечать потрібного зачепа.
Літня гума
Чи можна влітку їздити на зимовій гумі згідно із законом
На сьогоднішній день не існує закону, який регламентував би право використовувати «липучку», автошини на шипах або всесезонний комплект коліс влітку. Є деякі поправки, що ускладнюють таку експлуатацію автомобіля. Відповідно до них дозволяється згідно із законом у літній період їздити на гумі, висота протектора якої не менше 1.6 мм. Для зимових шин існує обмеження 4 мм. Тому якщо водій вирішить докатати влітку зношений фрикційний комплект без шипів, йому слід стежити за залишком протектора. За порушення правила передбачено штраф.
Незважаючи на те, що російське законодавство безпосередньо не забороняє використовувати фрикційні шини влітку, Митний Союз суворо регулює цю норму. Згідно з техрегламентом водіям не дозволяється їздити на несезонній гумі. Митний союз встановив літній та зимовий періоди, під час яких не можна експлуатувати шини, що порушують вимогу. У документі сказано, що влітку можна їздити на звичайних покришках з червня до серпня, а на зимовій гумі з грудня до лютого.
Технічний регламент діють по всій території Росії, тому вирішувати, які автошини використовувати, потрібно виходячи із зазначених правил. Враховуйте, що терміни настання пір року у різних регіонах відрізняються.
До чого може призвести експлуатація зимової гуми влітку
Існує безліч негативних наслідків, які виникають, якщо використовувати машину з несезонною гумою. Розглянемо їх докладніше:
- Деформація шин. Через різницю в структурі, зимові комплекти плавляться при високій температурі, відшаровуються при тривалому контакті з нагрітим асфальтом. Через це зростає шанс проколоти колесо навіть невеликим каменем.
- Проблеми з кермовим керуванням. Автомобіль гірше відгукується на поворот керма, складніше входить у поворот і починає ковзати при різкій перебудові.
- Збільшений гальмівний шлях. Відсутність оптимального зчеплення коліс із дорогою через шипи не дозволяє навіть досвідченим водіям своєчасно реагувати на нестандартну дорожню ситуацію. Їздити так небезпечно, оскільки є високий ризик потрапити в аварію або збити пішохода через неефективність гальмівної системи.
- Збільшена витрата палива. Властивостей та структури зимової гуми недостатньо, щоб швидко зачепитися за дорогу під час розгону. Тому автомобілі потрібно використовувати більше зусиль для набору швидкості. Додатковий вплив на двигун призводить до природного збільшення витрати.
Чи варто використовувати несезонні шини влітку
Оскільки експлуатація шипованого комплекту коліс влітку призводить до труднощів з керуванням, впливає на безпеку руху та впливає на ефективність гальмівної системи, варто відмовлятися від такої практики. Крім того, крім безпеки інших учасників руху, збільшується утримання машини через підвищену витрату палива та регулярні штрафи.