Інстинкт – поганий помічник. У всякому разі, коли йдеться про керування транспортним засобом та поведінкою автомобіліста на дорозі. На жаль, коли водій опиняється в екстремальній чи просто непередбаченій ситуації, то дуже часто спрацьовує саме інстинкт, а не досвід, знання чи холодний розрахунок. Найчастіше таке відбувається у моменти, коли гальмувати стає пізно.
Хороші шини, наявність ABS та великий досвід керування автомобілем – це ще не гарантія того, що у разі виникнення критичної ситуації на дорозі аварії вдасться уникнути. У ПДР висвітлюється це питання. Багато хто вбачає там заборону на маневрування у разі екстреного гальмування. Проте це не так. Насправді прямої заборони на здійснення маневрів у подібній ситуації немає. Виняток становлять ситуації із засліпленням водія. Це питання теж відображено у ПДР. Там прямо говориться про те, що автомобіліст зобов’язаний якнайшвидше зупинитися. При цьому у формулюванні є пряма заборона на маневрування.
То як же вчинити водієві в екстреній ситуації? Дуже важливо зберігати холодну голову, самовладання та відчувати улюблений автомобіль. Інстинктивні дії в більшості випадків, особливо на мокрій або слизькій дорозі, тільки нашкодять. Тому головне, не робимо різких рухів, щоб скоротити ризики занесення або повної втрати управління.
Якщо у машини дуже різко вивернулося кермо, і автомобіль відмовляється повертати, то намагаємося насамперед похитувати кермо в зворотному напрямку. При цьому гальмувати краще одразу. Гальмування має бути максимально інтенсивним. Тут краще довіритись електронним системам безпеки. Сучасна електроніка здебільшого справляється із завданням краще, ніж середній водій.