Існує думка, що електромобілі дозволяють багато в чому скоротити викиди шкідливих речовин у довкілля. Проте насправді такі машини ще небезпечні для екології. Докладніше про це – у матеріалі.
З першого погляду здається, пише автор, що електромобілі – це ідеальна заміна простим машинам у плані скорочення шкоди, що завдається екології. Але не все так просто. Насправді негативний вплив на довкілля мають і електрокари.
Так, згідно з результатами нещодавнього дослідження Міжнародної ради з чистого транспорту електромобілі справді виробляють за весь термін служби (включно з їх виробництвом) менше викидів парникових газів, ніж автомобілі на бензині. Водночас різниця між цими показниками в одних країнах була більшою, ніж в інших.
Наприклад, у Європі електромобіль здатний видати на 69 відсотків менше еквіваленту вуглекислого газу, ніж бензиновий транспорт. У той же час в Індії це число дорівнює 34 відсоткам. Пояснюється це особливостями джерел електроенергії у тій чи іншій країні.
У Франції лише 9 відсотків електрики виробляється за допомогою спалювання викопного палива. Водночас багато держав все ще виробляють більшу частину електроенергії з нафти, вугілля, газу. Тому використання більшої кількості електромобілів у Китаї чи Індії може сприяти збільшенню кількості викидів парникових газів.
Крім того, літій-іонні акумулятори, які встановлюються в електромобілях, можуть негативно вплинути на навколишнє середовище. Їх у порівнянні з традиційними переробляти набагато складніше, до того ж вони можуть вибухнути при неправильному розбиранні. Наразі переробляється з таких акумуляторів лише 5 відсотків. Більшість виробників електромобілів, звичайно, створюють свої програми утилізації акумуляторів, але поки незрозуміло, чи здатні ці програми впоратися зі зростаючим попитом, оскільки зараз термін служби електрокарів на дорогах вже добігає кінця.