Вартість німецьких автомобілів класу «люкс» підскочила до рекордних позначок у 2021 році через зниження постачання у зв’язку з дефіцитом напівпровідників на тлі активного попиту з боку споживачів.
Згідно з дослідженням Stifel для Financial Times, дохід BMW, Audi (входить до складу Volkswagen AG) і Mercedes-Benz (підрозділ Daimler AG) на один проданий автомобіль різко зріс майже на чверть з 2019 року .
Пандемія повернула назад тенденцію, що спостерігалася десятиліттями, коли автовиробники випускали більше машин, ніж могли продати, і їм доводилося пропонувати споживачам значні знижки, щоб обігнати конкурентів та досягти цільових показників. Проте виробництво різко впало останні два роки – і в 2021 році дефіцит автомобілів складе близько 4 млн, прогнозують аналітики.
«Запаси скорочувалися три роки поспіль через обмежену пропозицію, – сказав аналітик Stifel Даніель Шварц. – Ми такого ще не бачили.
В результаті виручка Mercedes-Benz на кінець третього кварталу 2021 року зросла до більш ніж 54 тис. євро у розрахунку на один автомобіль, що виробляється, порівняно з 38 тис. євро в 2019 році. Audi збільшила цей показник до 57,5 тис. із 46 тис. євро, за оцінками Stifel.
BMW, що впоралася з дефіцитом мікрочіпів краще за конкурентів і скоротила виробництво менше, ніж вони, зафіксувала більш скромне зростання показника виручки на автомобіль – до 38 тис. з 36 тис. євро.
Завдяки такому зростанню, Mercedes-Benz знизила виручку менш ніж на 1% у липні-вересні, хоча у натуральному вираженні її продажі впали на 30%. Як показує аналіз Stifel, у минулому кварталі Mercedes-Benz змогла збільшити показник EBIT на 1,4 млрд євро лише за рахунок більш ефективної цінової політики та використання доступних мікрочіпів для виробництва більш дорогих та високомаржинальних моделей.