Електромобіль взимку: на словах та насправді

Час читання: 3 хв.
0

Про експлуатацію електромобілів в холодну пору року ходить безліч міфів: погано заряджається, швидко розряджається, в салоні холодно і рукавички краще не знімати. Але якщо знати кілька простих правил, то багато електромобілів у зимовій експлуатації не поступатимуться машинам з ДВЗ, а в чомусь їх навіть перевершать.

Де зберігати?

За статистикою, більшість українців тримають авто на вулиці. Зберігання їх взимку в підземному паркінгу, багаторівневій стоянці або гаражі заощадить час на очищенні від снігу і льоду, та й авто менше промерзає. У випадку електромобіля до переваг зберігання під дахом додається ще й економія електроенергії. Увімкнені обігріви обледенілого скла та дзеркал витрачають кіловати тягової батареї. 10 хвилин користування обігрівом здатні зменшити запас ходу електромобіля на кілька кілометрів.

Тому ліпше залишати електромобіль на тривале зберігання, підключеним до зарядної станції. Навіть за умови використання побутової розетки за ніч батарея отримає 15−20 кВт·год енергії, якої в мороз вистачить на 80−100 км пробігу.

Як заряджати?

Реклама

Фізика процесу заряджання літій-іонних акумуляторів така: заряджати батареї, коли температура їх елементів опускається нижче -5°C, не можна. Але в сучасних електромобілях встановлюються пристрої, які спеціальними тенами підігрівають охолоджуючу рідину, що циркулює через батарею. Тобто, якщо ви підключили холодний електромобіль до зарядки в -5 або -10 ° C — авто покаже старт заряджання, але безпосередньо перед заповненням енергії витратить її в незначній кількості на прогрівання теплоносія-антифризу. Тому процес заряджання взимку та влітку принципово не відрізняється.

Як їздити?

В електромобілях 3 основних джерела споживання електроенергії. Головний — це рух. Наприклад, в кросовері Volvo XC40 Recharge два електродвигуни обертають колеса і приводять машину в рух. Другий споживач — кліматична установка, обігрів або охолодження салону. І найменше електроенергії споживає допоміжне обладнання — освітлення, склоочисники, аудіосистема та ін.

Взимку Volvo рекомендує тримати заряджену батарею: мінусові температури — це підвищені вимоги до батареї і знижена ємність. Причина постійно мати мінімальний заряд у 30−40% — та сама, що й у рекомендації мати взимку запас бензину в баку — це висока ймовірність потрапити в затор, спричинений опадами. Навіть у машині, що не рухаєттся, достатньо споживачів електроенергії.

Великий плюс електромобіля взимку і в тому, що його не потрібно прогрівати.

Великий плюс електромобіля взимку і в тому, що, на відміну від ДВЗ, його не потрібно прогрівати. За низької температури батареї бортова електроніка короткочасно обмежить її віддачу для безпечної експлуатації. Але час цього прогрівання значно нижчий, ніж у бензинових та дизельних автівках.

За дослідженнями Volvo, активований обігрів керма та крісел швидше зігріває водія та пасажирів, ніж тепловий вентилятор для прогрівання повітря в салоні. Електричний XC40 Recharge обладнаний трирівневими підігріваннями 2-х крісел та рульового колеса навіть у початковій комплектації.

Електрокросовери часто мають систему приводу 4×4. Поступово розподіл тяги по осях і колесах робить керованість більш прогнозованим. А іноді передбачається спеціальний позашляховий режим. У XC40 Recharge він активується на швидкості до 40 км/год, щоб подача рухомого моменту на колеса під час руху бездоріжжям дозувалася поступово.

Для оптимального використання електромобіля важливо вибрати зимові шини. Модель гуми з високим показником економічності – це більший пробіг на одному заряді батареї та зменшення впливу на навколишнє середовище.

Як отримувати насолоду від керування?

У сучасних електромобілях встановлено безліч систем, які значно підвищують комфорт при керуванні. Взимку надто важливо не забувати ними користуватися. Наприклад, перед початком поїздки за нульової температури Volvo може автоматично вмикати електрообігрів лобового та заднього скла, щоб мінімізувати їх запотівання і зберегти оглядовість. Машина орієнтується на різницю салонної та забортової температури та визначає необхідність активації обігрівів.

Нинішні електромобілі перетворюються на справжні комп’ютери на колесах. Електричний кросовер від Volvo здатен оновлюватись за повітрям. За наявності покриття мобільного зв’язку 3G або 4G авто автоматично підвантажує свіже оновлення, і коли автомобіль стоїть зачиненим на парковці, у фоновому режимі оновлює систему. Шведський автовиробник за допомогою таких оновлень здатен не лише вдосконалювати програмне забезпечення, а й наділяти електромобіль новими функціями. 2022 року кросовер подібним чином отримає розширений функціонал режимів рекуперації.

Кожен власник Volvo XC40 Recharge отримує свій особистий Volvo ID, для створення персонального облікового запису у Volvo Cars. А спеціальний мобільний додаток із середини наступного року отримає нові можливості — дистанційне регулювання мікроклімату в салоні, контроль рівня заряду батареї та ін.

Сучасний електромобіль у зимовий період не викликає більше труднощів, ніж автомобіль із ДВЗ. Надто коли враховувати умови експлуатації та знати, як працює електромобіль й використати всі його можливості. І тоді зима за кермом авто з електроприводом запам’ятається лише радісними емоціями.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!