Цього місяця у правилах дорожнього руху з’явився новий знак – Платна дорога. А якщо є знак, має з’явитися дорога. І це не ноу-хау, платні дороги – дуже популярна річ у ЄС.
Ця ініціатива давно гуляє високими кабінетами, і як це реально в Україні? На яких умовах та як це працює у Польщі, розповіли “Факти ICTV”.
На дорозі від українського кордону до Кракова – понад 200 кілометрів, жодної ямки чи нерівності. Далі – на дорозі портали зі шлагбаумами, за проїзд 60 км беруть 24 злотих – понад 150 гривень. Обмежень на швидкість немає-можна вільно їхати 130км/год. Шлях до Берліна коштуватиме 600 гривень. Дорога не пролягає через населені пункти, на неї ніхто не вибіжить, а тваринам є спеціальні містки.
Українські далекобійники кажуть, що такі дороги обладнані всіма зручностями. Більшість поляків не проти заплатити, щоб уникнути заторів і доїхати швидше.
Розрахуватися можна і готівкою та онлайн. Оплата може йти автоматично через супутник.
В Україні траса Київ-Одеса коштуватиме щонайменше 1000 гривень, каже Володимир Омелян, екс-міністр Інфраструктури України.
“Це не просто ви дали 5 грн і проїхалися всією Україною. Це від кількох до кількох десятків гривень за кілометр», – упевнений він.
Рентабельну та привабливу для інвесторів дорогу вже знайшли – це траса Львів-Краковець та Броди-Рівне. Це 260 км нової дороги, яка пролягатиме паралельно існуючій, але поки що це лише плани.
У коментарях українці не приховують обурення.
“А чому ви розповідаєте людям тільки про Польщу. В інших країнах ЄС оплату можна здійснювати на 10 днів, на 1 місяць, квартал, на рік. Оплата на рік найвигідніша-заплатив менше і користуєшся без проблем. Як приклад у Словаччині автомобіль до 3,5 т: на 1 рік = 50 євро, на 30 днів = 14 євро, на 10 днів = 10 євро (в тому числі ПДВ). безкоштовні, також у Данії та Швеції – безкоштовні», «Стоп-стоп-стоп, у нас і так ВСІ платні дороги, чому ви не скелі, що ми платимо 12.63 грн з літра бензину на дороги?», – пишуть люди.