В Україні останнім часом спостерігаються зміни на всіх сегментах авторинку. Якщо ще нещодавно в країну завозили дешеві беушні машини з США та Європи, то тепер вони вже не будуть такими дешевими та вигідними для українських автолюбителів.
З вересня вартість вживаних імпортних машин зросла на 5−15%. На думку експертів, уживані машини дорожчатимуть й надалі.
Аналітики, які працюють на автомобільному ринку, зазначають, що дефіцит виник на первинному ринку. Сьогодні, щоб купити нове імпортне авто, потрібно вистояти чергу від 4 до 7 місяців, залежно від бренду. Основною причиною затримок з постачанням машин є нестача мікрочипів.
Через затримки з постачанням нових автомобілів, в Україні подорожчали старі. Багато автолюбителів не можуть купити нову машину, тому кількість пропозицій на вторинному ринку впала, а ціни на авто зросли.
Дефіцит нових машин спостерігається не лише в Україні, а й у Європі та США. Через брак нових автомобілів за кордоном зріс попит на уживані. Тому ті, що приганяють в Україну, почали продавати за вищими цінами.
Окрім первинного ринку на автовторинок також впливає й фактор посилених карантинних обмежень.
За оцінкою експертів, діапазон цін на ринку для п’ятирічних машин залишається у межах $ 7−14 тис. — приблизно, як і минулого року.
На 5−15% подорожчала категорія «ліквідних» авто — які перебувають у хорошому технічному стані та тих брендів, на які серед українців є стабільно високий попит. Це такі бренди як Volkswagen, Skoda, Ford, Renault, Opel.
Зростання цін на вживані машини збіглося з завершенням періоду пільгового розмитнення авто на єврономерах.
На думку експертів, закінчилася не тільки епоха «євроблях», а й епоха дешевих імпортних автомобілів.