Subaru Solterra – це перший електричний позашляховик японського бренду, який компанія називає найтехнологічніше просунутим Subaru на сьогоднішній день і “першим позашляховиком Subaru, здатним працювати в будь-яку погоду”.
Після презентації Toyota bZX4 наприкінці минулого місяця настала черга Subaru представити свою версію під назвою Solterra з комбінацією латинських слів, що позначають “сонце” та “земля”. У Японії Subaru Solterra 2023 модельного року продемонстрував брутальний зовнішній вигляд, підкріплений тим, що, за словами Subaru, є справжньою позашляховою здатністю її нового позашляховика середнього розміру з акумуляторним електричним приводом. Заснований на новій глобальній платформі e-Subaru , розробленій спільно з Toyota, Solterra є першим з багатьох нових електромобілів обох брендів.
Не дивно, що екстер’єр Solterra, показаний у прямому ефірі напередодні його публічного світового дебюту, який відбудеться на автосалоні в Лос-Анджелесі наступного тижня, практично ідентичний Toyota bZ4X . Винятком є лише деякі незначні, здебільшого, косметичні відмінності, такі як дизайн світлодіодних фар та задніх ліхтарів-бумерангів, переднього бампера, який, як не дивно, створює дуже схожу на Mustang Mach-E закриту решітку у формі шестикутника, а також заднього бампера, круглі протитуманні фари і значки.
Усередині перший масовий електромобіль Subaru також демонструє аналогічний дизайн салону з практично ідентичною цифровою панеллю приладів і 12,3-дюймовим центральним сенсорним екраном.
Обидва компактні кросовери офіційно називаються прототипами, але, крім деяких регіональних змін, таких як жовті покажчики повороту на передній панелі північноамериканської моделі, вони готові до виробництва на 99,9%.
Очікується, що з другої половини наступного року позашляховики Subaru Solterra з’являться у виставкових залах по всьому світу. Модель пропонуватиметься з літій-іонним акумулятором потужністю 71,4 кВт-год, що забезпечує максимальний запас ходу приблизно в 530 км (WLTP), як заявляє Subaru. Це поставило б п’ятимісний позашляховик попереду таких конкурентів, як Hyundai IONIQ 5, який пропонує діапазон 451/430 км (2WD/AWD). Акумуляторна батарея підвішена низько в підлозі між осями, і, як пояснив керівник розробки Дайсуке Оно, в результаті співпраці Toyota та Subaru бренди “вступлять у дружнє суперництво”.
Однак з точки зору продуктивності зарядки новий Solterra EV не може зрівнятися із системами зарядки Hyundai 800В та потужністю зарядки 350 кВт. Subaru може споживати 6,6 кВт від зарядного пристрою змінного струму та максимум 150 кВт від швидкого зарядного пристрою постійного струму.
Запас ходу Solterra становить понад 500 км для одномоторного варіанта з переднім приводом, а для двомоторної повнопривідної версії – близько 460 км. Варіанти з одним двигуном передаватимуть 204 к.с. потужності на передні колеса, тоді як версії з двома двигунами мають по 109 к.с. на кожну вісь, що в сукупності дає 218 л. потужності. Максимальний момент, що крутить, прискорення та інші цифри на даному етапі не розголошуються.
Побудований на спеціальній електричній архітектурі e-TNGA , яку Toyota розробила спільно з Subaru, Solterra має такі ж габаритні розміри, як і bZ4X: 4690 мм завдовжки, 1860 мм завширшки і 1650 мм заввишки. При цьому величина колісної бази 2 850 мм аналогічна Subaru Forester і трохи довша за Toyota RAV4 Hybrid. Завдяки 210 мм дорожнього просвіту, що на 10 мм менше, ніж у Subaru Forester, нова Solterra, за словами автовиробника, забезпечить «душевний спокій у будь-яких умовах».
Оно-сан розповів про свою нову систему повного приводу “eAxle”, яка “збільшує зчеплення всіх чотирьох шин з дорогою” і може при необхідності розподіляти миттєвий момент, який крутить, на окремі колеса. Кадри, на яких Solterra піднімається по крутих схилах і переміщається по бруду, були показані під час прямої трансляції, в ході якої Subaru підкреслила, що її система X-MODE AWD тепер оснащена регульованим зчепленням для покращення бездоріжжя. З новою функцією зчеплення водії можуть легко долати нерівні дороги, працюючи з постійною швидкістю, зберігаючи при цьому стійкість.
Що стосується безпеки та технологій, Solterra пропонує напівавтономне рульове управління, гальмування, прискорення та паркування, при цьому останнє контролюється через смартфон, коли водій знаходиться поза автомобілем. Функція цифрового ключа, коли смартфон стає ключем від машини, може використовуватися разом із декількома іншими функціями дистанційного керування автомобілем, такими як керування вікнами, дверними замками та клімат-контролем. Subaru згадує один важливий момент – у разі зіткнення конструкція передає навантаження на кілька каркасів тіла, щоб рівномірніше поглинати удар. Це захищає не лише пасажирів, а й літій-іонний акумулятор.
Subaru Solterra 2023 поставляється з трьома режимами руху (Eco, Normal і Power) і можливістю регулювання регенерації гальм. Він також оснащений задніми дверима з електроприводом і має великий багажник, в який помістяться три валізи або гірський велосипед. Комплект 18-дюймових коліс є стандартним, а 20-дюймових – додатковим для версії AWD.
Solterra була побудована як учасник ринку C-сегменту, який включає такі автомобілі, як BMW X1 або Audi Q3 . Репутація Subaru була закріплена на етапі світових ралійних перегонів і завдяки їхній культовій рекламній кампанії «побудовано з любов’ю», і немає жодних сумнівів у тому, що Solterra значною мірою здобуде уроки з цього ралійного досвіду. Що стосується надійності, Subaru заявляє, що 96% всіх автомобілів Subaru все ще перебувають в експлуатації, і додає, що Solterra стане членом “родини безпечних та довговічних автомобілів”. Електричний кросовер надійде у продаж по всьому світу з середини 2022 року та приєднається до лінійки, до якої входить Crosstrek PHEV. Поки що немає інформації про ціни, але це буде оголошено ближче до дати надходження у продаж.