Одна із серйозних проблем при відновленні картини дорожньо-транспортної пригоди — незнання справжніх причин.
Знання деталей з перших рук має вирішальне значення визначення обов’язків, які можна дізнатися лише за запису даних у чорний ящик.
Як і в літаках, одним із найважливіших заходів безпеки дорожнього руху є пристрій запису даних, відомий як EDR.
У травні минулого року було вдосконалено частину цієї обов’язкової системи – реєстратори даних про події – які будуть доступні для нових автомобілів з наступного року.
Але тоді в Європейському союзі не було ясно, хто може отримати доступ до інформації, яку вони зберігатимуть. Тепер зрозуміло, що фактично, водій та власник не знатимуть, де буде встановлена ця система, яка буде відмінно захищена, а інформація може бути скинута лише вручну, без підключення до мережі передачі транспортного засобу.
EDR стане обов’язковим з 6 липня 2022 для всіх нових моделей, а з 7 липня 2024 він стане обов’язковим обладнанням для всіх нових автомобілів, що продаються в Європейському союзі. Вони працюватимуть постійно, але не зберігатимуть особисту інформацію про власника, водія, держноміра чи номер рами. Це будуть загальні дані, такі як марка, модель, версія, комплектація та технічна інформація про параметри руху.
На пропозицію Європейської комісії, яка займається цим питанням, список включатиме: швидкість від 0 до 250 км/год за 5 секунд до зіткнення, ступінь тиску в дросельній заслінці за 5 секунд до зіткнення, ступінь застосування гальм за 5 секунд до зіткнення, рух рульового колеса за 5 секунд до зіткнення, зміна поздовжньої та поперечної швидкості при зіткненні, стан ременів безпеки за секунду до зіткнення, швидкість двигуна, активація системи ABS та контролю стійкості, кут нахилу автомобіля, активація подушок безпеки, положення передніх сидінь, стан системи контролю тиску у шинах (TPMS) за 1 секунду до зіткнення, робота круїз-контролю за 5 секунд до зіткнення, стан оснащених активних систем допомоги водієві.
Але вони є остаточними. До списку будуть додані інші параметри, які не були враховані та які очевидні, такі як розташування транспортного засобу та точний час, у який відбувається подія, що також сприяє знанню чорних точок аварій, які не були виявлені. Європейські експерти сходяться на думці, що знання статусу помічників водія також допомагає дізнатися про слабкі місця, хоча є одне, чого не скажеш: ступінь втоми водія.
Поки що це не розглядається, але вже є голоси, які просять його включити, особливо якщо врахувати, що в найпросунутіших моделях є камера, яка б записувала зображення водія в ситуації втоми або відволікання уваги на дорозі.
Хоча цей захід, який би ще більше полегшив відтворення аварії, багато чого довелося б змінити в позиції Європейського Союзу, щоб ця система була включена, оскільки досі вона її не розглядає.