Сьогодні всеможливі служби таксі ростуть небаченими темпами. А з ними ростуть і запити на покупку автомобілів для таксі. Частково ці запити задовольняються за рахунок старих автомобілів з США або Кореї, про які ми писали раніше. Але також є клієнти (приватні особи або компанії), які усвідомлено вибирають нові автомобілі: гарантована надійність і безпека, можливість прогнозування сервісного обслуговування, фірмове фінансування покупки від лізингових або кредитних компаній. І для того, щоб спростити подібний вибір, ми підготували добірку топ-5 автомобілів для таксі в Україні.
Renault Logan — від 288 тис. грн (*за програмою Renault Бонус)
Мабуть, саме седан Renault Logan є справжнім королем ринку автомобілів для таксі! Дуже проста конструкція є запорукою надійності і витривалості автомобіля, а також простоти ремонту. Його ходова частина налаштована не так на керованість, скільки на комфорт і енергоємність при їзді поганими дорогами. Місткий салон дозволяє з комфортом розміститися водію і 4-5 пасажирам. При цьому ззаду залишається ще й досить великий багажник: вистачить місця і балону для ГБО, і всім сумкам-валізам.
До слова, автомобіль Renault Logan доступний як з бензиновими моторами (на які можна встановити ГБО зі збереженням заводської гарантії), так і з дуже економічним 1,5-літровим турбодизелем. Причому компанія Renault пропонує так звані сервісні контракти і програми збільшення гарантії, а при покупці автомобіля можна скористатися фірмовою кредитною програмою Renault Бонус і отримати чималу знижку.
Звичайно, до автомобіля є зауваження. По-перше, проста обробка салону і набір оснащення: не варто очікувати м’який пластик або світлодіодні фари. Хоча в чомусь седан Renault Logan може і здивувати: наприклад, для автомобіля доступна мультимедійна система з кольоровим сенсорним дисплеєм і камера заднього огляду, а кондиціонер включений навіть в базову комплектацію. Додайте великі, м’які, комфортні сидіння-крісла — жити можна!
Renault Logan: факти, плюси, мінуси
- Довжина кузова — 4,35 метра;
- Колісна база — 2,63 метра;
- Обсяг багажника — 510 літрів;
- Доступні мотори — бензин 1,0 л (73 к. с.); бензин турбо 0,9 л (90 к. с.); турбодизель 1,5 л (90 к. с.)
Плюси: найнижча ціна в добірці, ГБО зі збереженням гарантії, фірмовий кредит Renault Бонус, енергоємність підвіски.
Мінуси: бюджетна обробка салону та оббивка сидінь, просте оснащення і дизайн.
Підсумок: просто хороша «робоча конячка».
Peugeot 301 або Citroen C-Elysee — від 367 тис. грн або 348 тис. грн (*2020 р. в.)
Французькі автомобілі Peugeot 301 і Citroen C-Elysee — родичі між собою: ідентичний кузов і мотори, дуже схожі салони і оснащення. Візуально автомобілі відрізняються лише деякими деталями зовнішності (фари, ліхтарі) і дрібницями в салоні. Крім того, седан Peugeot 301 виділяється нейтральним налаштуванням підвіски, а його родич Citroen C-Elysee трохи більше акцентує на комфорті.
Зате мотори ідентичні — і це добре: 1,2-літровий 3-циліндровий бензиновий двигун несподівано виявляється цілком «достатнім» для звичайної їзди, а 1,6-літровий 4-циліндровий турбодизель служить дуже довго і споживає мінімум пального. У гамі представлений і 1,6-літровий бензиновий мотор, головним плюсом якого є навіть не стільки потужність (115 к. с.), скільки поєднання з АКПП: один з найдоступніших варіантів отримати справжній «автомат» у даному класі! А потенційно велика витрата пального вирішується можливістю установки ГБО: простота конструкції «атмосферника» без проблем дозволяє встановити газ.
Якщо додати просторий салон (спасибі великій колісній базі), можливість отримати чотири подушки безпеки, кермо «в шкірі» та 7-дюймовий дисплей, то виходить цілком гідний європейський автомобіль. Навіть «автомобілі»: вибирайте і купуйте собі до вподоби — або Peugeot 301, або Citroen C-Elysee. Причому навіть якщо у вашому місті/області немає відповідного дилера — не біда: кожен з дилерів Peugeot і Citroen готовий взяти «побратима» для сервісного обслуговування або ремонту.
Peugeot 301 і Citroen C-Elysee: факти, плюси, мінуси
- Довжина кузова — 4,42 метра;
- Колісна база — 2,65 метра;
- Обсяг багажника — 506 літрів;
- Доступні мотори — бензин 1,2 л (82 к. с.); бензин 1,6 л (115 к. с.); турбодизель 1,6 л (92 к. с.).
Плюси: просторий салон, особливо ззаду; економічні мотори 1,2 л і 1,6 л (турбодизель); хороша настройка підвіски, наявність версій з традиційною АКПП.
Мінуси: бюджетна обробка салону й оббивка сидінь, просте оснащення.
Підсумок: теж «робоча конячка», але вже з натяком на дизайн.
FIAT Tipo — від 373 тис. грн (*на автомобілі зі складу)
Глянувши на автомобіль FIAT Tipo, ніхто не скаже «бюджетник»: елегантний пропорційний дизайн підкріплений численними хромованими деталями. Хоча технічний автомобіль все також є седаном-«переростком» В-класу, який замахнувся на позиції С-класу, подібно вищезгаданим «французам». До слова, модель FIAT Tipo трапляється не тільки у вигляді седана, а й у вигляді хетчбека або універсала.
Подібне сприятливе враження залишає і салон. Не стільки внутрішнім простором (мабуть, седани від Peugeot і Citroen забезпечують більше місця), скільки приємною обробкою, красивою оббивкою сидінь, та й прилади приємні оку. Автомобіль FIAT Tipo дає відчуття моделі вищого класу, а не почуття економії на дрібницях.
Однак врахуйте специфічну настройку підвіски — вона може здатися жорсткою на українських дорогах. А ще дизельні версії запам’ятовуються нехай і невеликою витратою, але великим шумом від роботи мотора. Висновок — краще вибирати бензинові варіанти, які існують в варіантах з МКПП або АКПП, та ще попутно пропонуються в простіших комплектаціях за доступнішою ціною. Питання зниження витрат на експлуатацію вирішується за допомогою ГБО.
FIAT Tipo: факти, плюси, мінуси
- Довжина кузова — 4,53 метра;
- Колісна база — 2,64 метра;
- Обсяг багажника — 520 літрів;
- Доступні мотори — бензин 1,4 л (95 к. с.), бензин 1,6 л (110 к. с.).
Плюси: привабливий дизайн, хороша обробка салону.
Мінуси: жорсткуватий на ходу.
Підсумок: автомобіль, який здається дорожчим за свою ціну.
Toyota Corolla — від 504 тис. грн
Справжній перехід на клас вище — це седан Toyota Corolla. Все просто: великі габарити та колісна база забезпечує кращий внутрішній простір. Сучасна технічна платформа і налаштування підвіски гарантують хороший комфорт під час їзди. Нарешті, простий 1,6-літровий атмосферний бензиновий мотор, помножений на легендарну надійність Toyota, обіцяє довгу експлуатацію автомобіля без істотних проблем. Хоча також пропонують і дуже економічний гібрид на базі 1,8-літрового мотора.
Окремо варто відзначити салон автомобіля. Так, седан Toyota Corolla пропонує якісну обробку і зручні сидіння з точно вивіреним профілем: спина водія не буде боліти навіть після багатогодинного робочого дня. Попутно умови експлуатації покращує і наявність версії з «автоматом» (CVT-варіатор).
Так, седан Toyota Corolla дорожчий за вищенаведені приклади. Але врахуйте той факт, що використання автомобіля такого класу дозволить перейти в наступну групу таксі, де діють вищі тарифи. У підсумку термін окупності автомобіля буде порівнянним, але сам автомобіль виявиться кращим.
Toyota Corolla: факти, плюси, мінуси
- Довжина кузова — 4,63 метра;
- Колісна база — 2,7 метра;
- Обсяг багажника — 471 літр;
- Доступні мотори — бензин 1,6 л (132 к. с.), бензин гібрид 1,8 л (122 к. с.).
Плюси: традиційна надійність, їздовий комфорт, ліквідність при перепродажі, хороша обробка салону, наявність версій з «автоматом», наявність гібридних версій.
Мінуси: найвища ціна у порівнянні з іншими варіантами.
Підсумок: якщо ви готові заплатити більше, то седан Toyota Corolla того вартий.
SKODA Kamiq — від 481 тис. грн
Унікальність моделі SKODA Kamiq для даної вибірки в тому, що це компактний кросовер і навіть трохи універсал за формою свого кузова. Що своєю чергою означає можливість перевезення не тільки людей, а й великогабаритних вантажів (при складених задніх сидіннях). При цьому формат кросовера попутно означає ще й скошені бампери та збільшений кліренс: на поганих дорогах або дворових проїздах водій автомобіля SKODA Kamiq відчуватиме себе вільніше, ніж при використанні звичайного седана.
Та й інших переваг у моделі SKODA Kamiq вистачає. По-перше, якісна обробка салону: м’який пластик, хороша тканина на зручних сидіннях. По-друге, непогана комплектація: навіть в базовій версії є кондиціонер і кольоровий дисплей в салоні (нехай і простенький). А як опції доступні і «клімат», і цифрова панель приладів, і сучасна мультимедійна система, і потужний 150-сильний мотор TSI. По-третє, наявність у гамі 1,6-літрового 4-циліндрового бензинового мотора зі звичайним вприскуванням пального, що відкриває шлях до простого налаштування ГБО. По-п’яте, з цим мотором може бути встановлена не тільки 5-ступінчаста «механіка», але і 6-ступінчастий класичний «автомат».
А якщо додати вдалу настройку ходової частини — з оптимальним балансом між легкістю управління і хорошим комфортом — то кросовер SKODA Kamiq і зовсім обіцяє стати найуніверсальнішим автомобілем в даній добірці. Питання лише в тому, щоб вистачило грошей. Адже попутно SKODA Kamiq є й одним з найдорожчих автомобілів у добірці. Номінально «японець» ще дорожчий, але лише до моменту, поки ви не почали додавати опції для SKODA Kamiq. Втім, для автомобіля-таксі достатньо і стартової комплектації: вже в «базі» є все необхідне і навіть трохи більше.
SKODA Kamiq: факти, плюси, мінуси
- Довжина кузова — 4,24 метра;
- Колісна база — 2,65 метра;
- Обсяг багажника — 400 літрів;
- Доступні мотори — бензиновий 1,6 л (110 к. с.); бензиновий турбо 1,5 л (150 к. с.).
Плюси: кузов «кросовер/універсал», зручність навантаження і простота перевезення великих речей, хороша обробка салону, наявність версій з АКПП.
Мінуси: досить висока ціна (дорожча тільки Toyota Corolla).
Підсумок: мабуть, найуніверсальніший автомобіль в добірці.