Німецький автоклуб ADAC склав рейтинг автомобілів, які найчастіше і найрідше ламаються в дорозі. Окремо експерти зібрали дані по кількість несправностей в цілому, а також дефекти, виявлених в електрокарах. Про це повідомляє Автопортал.
В основу дослідження ADAC лягла інформація про поломки у 109 моделей автомобілів (20 брендів) у віці від 3 до 10 років, які відбувалися на дорогах Німеччини в 2020 році. При цьому до уваги бралися абсолютно будь-які несправності, за винятком зупинок через неправильно заправленого палива або порожнього бака – такі «поломки» є винятковою відповідальністю водіїв. І ось які результати вийшли на виході.
Перше місце по ненадійності зайняв автомобіль гольф-класу: 10-річний Kia Ceed показав рівень поломок в 52,7%. В ADAC відзначили, що свіжіші Кіа «ходять» практично без нарікань, а ось у старих моделей проблем багато. Найчастіше несправності пов’язані з акумулятором, генератором, паливним насосом, ланцюгом приводу ГРМ і свічками запалювання.
Аналогічну картину поломок демонструє Hyundai i20 (42,2%). Крім свічок запалювання, проблеми доставляли стертер і дверні замки. Такі ж поломки характерні і для моделі, яка замкнула ТОП-3 антирейтингу – Kia Sportage (38,6%).
Крім того, проблеми були відзначені у таких авто, як Seat Alhambra VW Sharan, Opel Insignia, Nissan Qashqai, Ford S-Max, Renault Kangoo (причина – той же акумулятор, електроніка, генератор, замки і т.д.). У всіх цих машин рівень поломок становить в межах 32-30%.
А ось які моделі показали хорошу надійність, так це представники німецького преміум: Audi A3, A4, A5, Q3 і Q5 виявилися «надзвичайно надійними», а BMW 1, 2, 3, 4, X1, X3, а також Mini – «дуже надійними ». Відразу за моделями цих двох марок йдуть Mercedes A-Class, CLA, GLA, а також C-Class, GLC і GLK.
Однак не обійшлося також і без сюрпризів: безвідмовність показали і «бюджетники», такі, як малолітражки FIAT Punto і Dacia Sandero.
В цілому в ADAC відзначили, що в 2020 році на німецьких дорогах сталося 3,386 мільйона поломок. Цифра вражаюча, однак це на 10% менше, ніж було зафіксовано в 2019 році. Таке велике падіння пов’язане з тим, що німці просто стали менше їздити – очевидно, через пандемію і карантинних обмежень. При цьому кількість несправностей, виною яких був акумулятор (на них припадає найбільша частка), що цікаво, зросла – до 46,3% у 2020 році проти 41,8% в 2019-м.
Нарешті, що стосується електромобілів, то, згідно зі статистикою ADAC, у них та ж основна проблема, що і звичайних авто – більшість відмов (аж 54%) пов’язано з маленькою 12-вольтової батареєю (не плутати з тягової АКБ). А ось на основний акумулятор, а також силову установку і систему зарядки доводиться невелика кількість поломок (лише 4,4%).