Все йде до того, що ціни на бензин і дизпаливо в Україні в 2021 і 2022 роках будуть тільки рости. Цьому, зокрема сприятиме скандал із закриттям, в результаті політичного тиску, мережі заправок «Глуск-Україна», а також прогнозоване зростання цін на нафту.
Раніше зазначалося, що в Україні триває зростання цін на нафтопродукти. За останні тижні бензин марки А-95 подорожчав на 5%. Середня ціна дизельного палива підвищилася на 5,1%. Про це свідчать дані цінового моніторингу «Консалтингової групи А-95».
На ціноутворення в українському роздрібному секторі впливають кілька факторів: світові ціни на нафту, курс долара і ціни зовнішнього ринку, оскільки Україна – імпортозалежним держава. Останнім часом ми бачимо значне зростання світових цін на нафту, що призвело до підвищення оптових цін.
Міжнародне рейтингове агентство Fitch Ratings спрогнозувало, якими будуть ціни на нафту в найближчі два роки. Відзначається, що чорне золото буде дорожче, ніж очікувалося раніше.
Якщо на 2021 рік раніше давали прогноз в 45 доларів за барель нафти Brent, то зараз прогнозується ціна в 58 доларів.
На наступний, 2022 рік, прогноз підвищили з 50 до 53 доларів.
В агентстві відзначають наступне: «Сьогодні існують більш сильні передумови до відновлення попиту на нафту, обумовлені скороченням пропозиції з боку ОПЕК, а також різким падінням видобуток сланцю в США».
За прогнозами, найближчим часом ціни на бензин і дизель в Україні повинні стабілізуватися, оскільки плюс дві гривні за два тижні – це різкий скачок. У той же час якщо світові ціни продовжать різке зростання, то і вартість палива на заправках буде рости.
Крім того, окрему увагу заслуговує другий індекс – національна валюта. Все імпортне паливо купується за валюту. Щоб зробити закупівлю, гривню потрібно обміняти за високим курсом, закупитися, все це розмитнити, заплатити податки і перевести все назад в гривню. Таким чином, зростає собівартість цього продукту на заправці. Мереж АЗС доводиться піднімати ціни, щоб працювати далі.
Зокрема, один з експертів рику зазначає, що котирування, на які орієнтується український ринок, високо тримаються вже два місяці, незважаючи на локдаун і зниження споживання. Таке відчуття, що у нафти немає карантину. Мережі АЗС в Україні були змушені підняти ціни навіть з невеликим запізненням. Це можна було зробити раніше і більш плавно, додаючи не по 1 грн за тиждень, а по 30-50 копійок.
Так чи інакше, але схоже в перспективі українським автомобілістам варто готуватися до подальшого зростання цін на паливо.