В останні роки українці активно вибирають дизельні автомобілі. Особливо «дизель» цікавий для тих, хто живе за межами великих міст і щодня подорожують на великі відстані.
Однак не всі дизельні автомобілі надійні, тому автомобільні експерти склали топ-5 найбільш проблемних дизельних двигунів.
Renault 2.2 DCI
Ці агрегати відрізнялися надмірною складністю конструкції і багатьма компонентами, схильними до пошкоджень.
Найчастіше ламається саморегулюючі шестерні газорозподільного механізму, які занадто швидко зношуються, і в результаті чого частки металу потрапляють в масло.
Масляний насос також має ряд недоліків, особливо щодо редукційного клапана і швидкості зносу приводного вала. В результаті двигун починає страждати від масляного голодування, підшипники колінчастого вала передають багаж, і в кінцевому підсумку двигун блокується.
Де встановлювався:
1996-2000 Renault Safrane
1994-2001 Renault Laguna I
1996-2001 Renault Espace III
2001- Renault Espace IV
2001-2009 Renault Vel Satis
2001-2003 Renault Avantime
2002-2006 Renault Laguna II
1999-2003 Renault Master II / Opel Movano I
2001-2011 Renault Trafic II / Opel Vivaro
Opel 2.2 DTI
Найчастішою причиною неприємностей є блок електронного паливного насоса PSG16, поломка в якому зазвичай відбувається через перегорів транзистора. В іншому сама помпа Bosch VP44 більш надійна і ремонтопригодна.
Через передчасний знос ущільнень в паливо може потрапити масло або надлишок повітря.
Ланцюг ГРМ має ресурс не менше 300 000 кілометрів. Однак часто трапляється, що вихрові клапани ламаються і їх фрагменти потрапляють в двигун, що має дуже неприємні наслідки. Через це потрібен періодичний контроль клапанів, часто міняти масло і прокладки.
Де встановлювався:
Opel Astra 1998-2004
Opel Signum 2003-2005
Opel Vectra 1999-2002
Opel Vectra 2002-2005
Opel Zafira 1999-2003
Opel Zafira 2003-2005
SAAB 9-3 1998-2002
SAAB 9-3 2002-2007
Volkswagen 2.0 TDI PD
Найсерйозніша і поширена проблема цього двигуна пов’язана з масляним насосом. Він працює за рахунок обертання короткого балансування вала. Однак вже через сто тисяч кілометрів з’єднання починає зношуватися, вал крутиться, і насос перестає подавати масло, що ні до чого доброго не приводить.
У деяких серійних автомобілях в період з 2004 по 2008 рік були дефекти металу головок циліндрів, і не виключена поява тріщин. Опорні шийки балансувальних валів зазвичай зношуються дуже швидко.
Турбіна Garrett GT1749VA має змінну геометрію, але може заклинювати, що призводить до помітної втрати потужності. У таких випадках необхідно замінити весь компресор.
Де встановлювався:
VW Caddy
Volkswagen Golf
VW Jetta
Volkswagen Passat
Audi A3
Audi A4
Audi A6
Skoda Octavia
Skoda Superb
Volkswagen Sharan
SEAT Alhambra
SEAT Altea
SEAT Leon
SEAT Toledo
BMW N47
Перша проблема – це ланцюг ГРМ. У компанії повідомляли, що ланцюг прослужить весь життєвий цикл агрегату, але на ділі вийшло, що вона занадто часто простягає до 100 000 км, а то і до 50 000. Ще один проблемний компонент – це вихрові клапани у впускному колекторі. Клапани можуть повністю покритися кіптявою і створити ускладнення.
Агрегат також дуже чутливий до перегріву, коли між 2-м і 3-м циліндром можуть утворитися тріщини.
В цілому це хороший мотор, ресурс якого, проте, багато в чому залежить від сумлінного обслуговування.
Де встановлювався:
BMW 116d / 118d / 120d / 123d / 125d E87 / F20
BMW 225d F22
BMW 316d / 318d / 320d / 325d E90 / F30
BMW 418d / 420d / 425d F32
BMW 518d / 520d / 525d E60 / F10
BMW X1 E84
BMW X3 E83 / F25
BMW X5 F15
BMW 520d GT F07
Міні Купер SD
Mazda 2.0 MZR-CD
Найбільш часті проблеми – прогорання фільтра сажі і недостатня герметичність паливопроводів. Форсунки заховані під клапанною кришкою, і контролювати їх стан і помітити скупчення накипу складно. Якщо шайби перегоріли, гази проникають крізь них, накопичуються під кришкою і змішуються з маслом.
Система вприскування Common Rail від Denso, що працює на 1800 бар, досить надійна – але в разі поломки ціна за кожен ремонт чимала. І не на кожній станції техобслуговування візьмуться за таку роботу.
Де це встановлювався?
Три покоління цього агрегату (RF2002, RF2005 і RF2007) проводилися в період з 2002 по 2008 рік і встановлюються в Mazda 3, Mazda 5, Mazda 6 і Mazda MPV.
У 2008 році двигун був модернізований і збільшений до 2,2 літра робочого об’єму, а тиск уприскування було збільшено до 2000 бар. Цей двигун використовується в моделях 3, 5, 6 і CX-7.