Автомобільні експерти розповіли про те, як боротися зі скрипом гальм автомобіля.
Нерідко поява сторонніх шумів в момент гальмування є ознакою неполадок в роботі гальмівної системи. Ці шуми можуть поєднуватися з такими неполадками, як слабкий відгук на педаль гальма або відхилення машини в сторону при гальмуванні. Однак не завжди такі звуки є тривожним сигналом, і фахівці розповіли, як їх розрізняти.
Скрипи часто з’являються через гальмівні колодки. У місці контакту колодки і диска в момент гальмування виникає вібрація, яка через акустику, створювану колісними арками, посилюється і чується, як скрип. Для того, щоб усунути цей ефект можна встановити спеціальні протискрипні накладки. Даний елемент встановлюється між колодкою і поршнем супорта, гасить виникаючі вібрації і бореться зі скрипом. Нерідко причиною появи скрипу стають абсолютно нові колодки. На виробництві їх покривають захисним шаром і поки він не зітреться, з боку коліс буде лунати не найприємніший скрип. Тому після відвідування СТО, де були встановлені нові колодки, водій повинен зробити серію гальмувань в безпечних умовах, щоб колодки «притерлися» . Так вийде швидше спалити цей шар і джерело неприємного скрипу зникне.
Неприємні скрипи можуть з’являтися через несумісність дисків і колодок. Краще використовувати компоненти від одного і того ж виробника. Так можна мінімізувати ризик виникнення дратівного звуку. Але і це може не допомогти, якщо фрикційні накладки колодок виготовлені з неякісної суміші, яка сама по собі може бути джерелом шуму. Краще вибирати продукцію великих брендів, які надають гарантію на свої комплектуючі.
Але навіть притерті колодки від перевірених фірм можуть несподівано почати видавати скрипи. Так вони можуть реагувати на різку зміну зовнішніх умов. Наприклад, автомобіль після довгої поїздки, в процесі якої гальмівна система сильно розігрілася, налітає на калюжу через що температура колодки швидко змінюється. Такі зміни можуть стати причиною швидкого зносу елемента. Також колодки можуть почати скрипіти через забруднення, наприклад, після поїздки по бездоріжжю або бруду.
Поява скрипу може бути сигналом того, що автолюбитель порушив рекомендовані виробником інтервали заміни. Зношена фрикційна підкладка в момент гальмування притискається до диска і видає сильний скрип. Вирішити дану проблему можна лише, замінивши зношені колодки. Поскрипують колодки також через закисания супорта. Необхідно змастити направляючі супорта спеціальним протискриним мастилом.
Найчастіше скрипи зникають після чергового ТО, однак, що робити якщо з колодками все добре? Краще перевірити стан суміжних компонентів системи рульового управління і підвіски, можливо проблема криється там.