Коли взимку автомобіль не може «завестися», найбільш частою причиною є акумулятор. Тому що в найхолоднішу пору року батарея піддається надзвичайно високих навантажень: холод різко знижує ємність батареї, в той час як такі споживачі, як обігрів сидінь тощо, використовуються більше. В такому випадку акумулятор може повністю сісти. Однак багато водіїв не тільки не замислюються про це, але і допускають помилки, що прискорюють швидкий вихід з ладу акумуляторної батареї.
1. Часті пересування на короткі відстані
Багато водіїв напевно не звертають уваги на те, наскільки шкідливі постійні короткі відстані для машини в цілому. Вони являють собою величезне навантаження для акумулятора – адже для запуску двигуна батареї потрібно багато енергії. А при поїздках на короткі відстані часу для зарядки вкрай мало. Якщо відразу після від’їзду використовувати інші споживачі, такі як радіо або обігрів сидінь, заряд акумулятора ще більше впаде. І в один прекрасний момент акумулятор розрядиться. Щоб цього уникнути, необхідно регулярно заряджати акумулятор за допомогою зарядного пристрою.
2. Включені забуті споживачі енергії
Водій забуває вимкнути фари всього на одну ніч, після чого вранці автомобіль відмовляється заводиться, через те, що акумулятор повністю розряджений. Це класична ситуація. Добре, що сучасні автомобілі автоматично вимикають фари. Однак небезпечними для батареї стартера можуть бути додаткові споживачі. Наприклад, підключені до 12-вольта клем ( «прикурювач»), які подають живити навіть при непрацюючому двигуні. Якщо до будь-якого з них підключений такий аксесуар, як чохол для сидіння з підігрівом або відеомагнітофон, цей споживач буде споживати енергію навіть при вимкненому двигуні. Це також відноситься до аксесуарів, які підключаються безпосередньо до акумулятора, наприклад, пристроїв захисту від гризунів. Навіть якщо вони «потягнуть» дуже мало електрики, акумулятор може розрядитися, якщо машина довго стоїть. Так що ніколи не забувайте відключати аксесуари.
3. Відсутність чистки акумулятора
Якщо не подбати про автомобільний акумулятор, є ризик, що рано чи пізно він вийде з ладу. Якщо акумулятор забруднений, бруд може діяти як провідник і постійно «тягнути» енергію. Тому контактні елементи на акумуляторної батареї повинні бути чистими – для цього регулярно перевіряйте стартера акумуляторну батарею і переконайтеся, що вона не забруднена.
4. Відсутність підготовки до тривалішого відпочинку
Якщо автомобіль довго стоїть без руху, це також негативно позначається на стані акумулятора, тому що, навіть якщо всі споживачі вимкнені, акумулятор з часом втрачає напруга – і розряджається. Для водія, який рідко використовує автомобіль це може привести до неприємної несподіванки. Тому рекомендується підключити акумулятор до автомобільного зарядного пристрою з функцією обслуговування, якщо він не використовується протягом тривалого періоду часу.
Регулярне обслуговування за допомогою зарядного пристрою – ключ до тривалого терміну служби батареї.
5. Ігнорування перших симптомів дефекту
Акумулятор «видає», що проблеми з ним починаються задовго до того, як він повністю вийде з ладу. Типові ознаки – миготіння фар при запуску, а також утруднений запуск двигуна. Можна також легко перевірити, що акумулятор в поганому стані, включивши ближнє світло при включенні запалення. Якщо з часом інтенсивність світла в якійсь мірі знижується, значить, акумулятор в автомобілі несправний. Ось чому важливо якомога швидше підключити акумулятор із зарядним пристроєм, якщо водій помітив будь-якої з цих симптомів.