Автомобілі Tesla випереджають машини інших марок по компонентам електроніки щонайменше на шість років. До такого висновку прийшло японське видання Nikkei Business Publications, яке за допомогою автоінженер розібрало і вивчило Tesla Model 3 .
Технологічну перевагу перед конкурентами електромобілів Tesla забезпечує новий інтегрований центральний блок (integrated central control unit) Hardware 3. Він встановлюється на всі випущені з квітня 2019 року Tesla, включаючи Model 3, Model S і Model X .
Модуль складається з двох AI-чіпів площею 260 квадратних міліметрів (AI позначає artificial intelligence, т. Е. Штучний інтелект). Вони базуються на процесорах ARM Cortex-A72 і об’єднані між собою системою рідинного охолодження. Один чіп забезпечує роботу функції автономного водіння, другий займається обробкою даних медійної системи.
Електронні платформи такого типу обробляють великі масиви даних, що критично важливо для автомобілів з системами автономного управління. Інсайдери з галузі очікують, що інші автовиробники впровадять подібні Tesla блоки не раніше 2025 року.
Електроніка машин конкурентів складається з десятків окремих контролерів (їх називають ECU – electronic controller unit), які виконують певні функції.
Tesla створила свій «цифровий нервовий центр» під фірмову систему Autopilot, представлену в 2014 році. «Автопілот» на базі Hardware 1 представляв собою комплекс асистентів водія, який дозволяв автомобілю рухатися на шосе за що йде попереду машиною і автоматично дотримуватися смуги дороги. Кожні 2-3 роки компанія модернізувала комп’ютер, поки не довела його до нинішнього рівня.
Створити блок Tesla допоміг розробник мікропроцесорних архітектур Джим Келлер, який в 2016-му обійняв посаду віце-президента по «автопілоту». До цього Келлер працював в AMD, де займався розробкою успішних процесорів серії Ryzen, правда, в 2018 році він покинув Tesla і перейшов в Intel.
Матеріальні та кадрові ресурси Toyota або, наприклад, Volkswagen дозволяють створити аналогічну Tesla систему набагато раніше до 2025 року, але проблема відставання лежить не в технологічній площині, вона пов’язана з економікою виробництва і політикою. Як розповів Nikkei на умовах анонімності інженер одного з японських концернів, традиційні автовиробники відстають від Tesla з тієї причини, що побоюються розірвати існуючі ланцюжка постачальників, які вони самі ж вирощували десятиліттями. Впровадження інтегрованого центрального блоку означає відмову від контролерів ECU. Для постачальників цих компонентів і тисяч їх співробітників це питання життя і смерті.
Японське видання звертає увагу, що на більшості деталей всередині Model 3 немає маркування постачальника, але на багатьох елементах нанесений логотип Tesla. Це говорить про те, що компанія строго контролює розвиток практично всіх ключових технологій в автомобілі.
Гіганти «традиційного» автопрому раптово виявили себе в заручниках у постачальників, за допомогою яких свого часу і розрослися до сучасних масштабів. Зобов’язання перед постачальниками виливаються в інертність при розробці нових електронних систем, хоча, без всяких сумнівів, в компаніях є фахівці, які зможуть виконати свою роботу не гірше підопічних Ілона Маска.
Tesla же є новоствореним автовиробником і не обтяжена подібними зобов’язаннями перед суміжниками. « Ми не зможемо так зробити» , – цитує Nikkei Business Publications присутнього при розбиранні Tesla Model 3 приголомшеного інженера, який працює в одній відомої японської компанії.
Видання Electrek зауважує, що у Hardware 3 скоро з’явиться конкурент від Nvidia , але поки його система Drive AGX Pegasus знаходиться в стадії розробки. В майбутньому вона зможе демонструвати потужність в 320 трильйонів операцій в секунду, що більш ніж удвічі більше, ніж комп’ютер Tesla (144 трлн операцій).