Вартість паркування в центрі Києва може подорожчати в 10 разів. Так столична влада планує боротися з автомобільними пробками в столиці. Через різке збільшення кількості автомобілів в Києві відчувається серйозна нестачі паркувальних місць.
Про це розповів начальник інспекції по паркування та заступник директора департаменту транспортної інфраструктури КМДА Дмитро Рахматуллін, передає «Сегодня» .
Якщо ви запитаєте, чи потрібно при такому збільшенні автомобілів в місті різко збільшувати кількість паркувальних місць, то я вам відповім: ні! Чому? Слідуючи таким тенденціям, ми будемо сприяти збільшенню ще більшої кількості авто в місті і погіршувати і без того зіпсовану екологічну ситуацію. Але нам не потрібне місто тільки для машин. Якщо йти таким шляхом, то скільки б в Києві не будували багаторівневих розв’язок, паркінгів, нових доріг і мостів – ситуація тільки погіршуватиметься. Наші колеги в 2014-2015 роках, розробляючи транспортну модель Києва, на той час вже зафіксували 213 автомобілів на 1000 жителів. У 2017 році рівень автомобілізації був уже 257 автомобілів. На даний момент ми переходимо поріг в 300 автомобілів на 1000 жителів. Зараз кількість паркувальних місць у місті становить близько 50 тисяч. Є спеціально облаштовані майданчики – нічні парковки, які обладнані огорожею, шлагбаумом і охороняються. Більшість таких майданчиків виставляються через відкриті торги приватним контрагентам обладнання в тимчасову експлуатацію. Також є парковки в межах червоних ліній – уздовж доріг і на тротуарах. Такі парковки контролює тільки місто. І таких паркувальних місць досить багато по місту, – зазначив Рахматуллін.
За даними КМДА, з 2018 року кількість автомобілів в Києві зросла на 15%.
За такий короткий період (в розрізі року) в місті додалося близько 150 тисяч автомобілів! Раніше в Києві було зареєстровано близько 1 мільйон авто. Одна з основних причин такого приросту пов’язана із завезенням і легалізацією “евроблях”. Це відображається на міському трафіку. Він катастрофічний: дороги, мости, транспортні вузли перевантажені, плюс транзитний транспорт – місто на таку кількість авто просто не розрахований, – додав Дмитро Рахматуллін.
Сьогодні вартість парковки в місті становить – від 5 до 10 гривень за годину, в залежності від паркувальної зони. Тарифи на паркування в столиці не змінювалися протягом декількох років. Столична влада заявляють про необхідність значно збільшити вартість парковки. Мерія неодноразово зверталася до Кабміну і Верховної Ради, щоб отримати повноваження на перегляд тарифів на парковку але поки безрезультатно.
Яким саме має бути тариф за паркування, кожне місто має визначати сам для себе. І нам необхідні такі повноваження. При вартості паркування в центрі Києва в 10 гривень за годину, ми зараз фіксуємо 100% заповнені паркувальні місця в першій зоні. На жаль, такий тариф вже давно застарів. Люди залишають свій автомобіль на цілий день, а це до 10 годин часу по 10 гривень за годину становить 100 гривень в день. І в більшості своїй – не платять! Адже штраф за несплату їх теж не лякає – максимально це 200 гривень. При цьому, якщо оплатити його протягом 10 днів з 50% знижкою, то виходить все ті ж 100 грн. У підсумку, ми маємо якусь гру в рулетку: не оштрафували за межі не оплату – виграв 100 грн. Оштрафували – оплатив 100 гривень за день паркування. Тому ми хочемо ввести обмеження за кількістю допустимих годин паркування в залежності від зони, наприклад, тільки на 2-3 години в центрі. Тариф за парковку повинен бути збільшений в центральній частині міста суттєво – як мінімум до 50 гривень за годину. Також повинні бути збільшені штрафи. Це буде додатковим стимулом для людей шукати вільні місця на парковках або залишати авто біля метро і пересуватися по місту на громадському транспорті, – запевняє Дмитро Рахматуллін.