Турбовані двигуни вибирають багато автовласників, адже вони доступні і більш продуктивні. Однак сильні морози можуть добряче нашкодити таким агрегатам.
Нагадаємо, що під час роботи турбонагнітач розігрівається до 1000 градусів. Гарячий газ з вихлопної системи проходить через так званий «равлика» і розкручує його до більш ніж десятка тисяч обертів. А під час нічної стоянки на сильному морозі мотор сильно охолоджується, мастило відстоюється і на робочих елементах залишається невелика його кількість.
Тому холодний пуск і рух на непрогрітому авто грозить зносом турбіни. В такому випадку оберти двигуна піднімаються вище 2,5 тис., а «равлик» різко нагрівається і всі деталі через високу температуру розширюються. Зазори між деталями можуть змінитися до декількох мікрон, через це з’являється ризик розриву масляної плівки, внаслідок чого деталі можуть бути пошкоджені.
Виявити, що турбонагнітач пошкоджений, можна завдяки нестандартним шумам, що з’являються після запуску силового агрегату, це може бути сторонній гул або свист. Крім того, в даному випадку з вихлопної труби може йти сизий дим, а мастило буде витрачатися більше норми.
Експерти СТО радять прогрівати турбодвигун, навіть якщо недавно була поїздка на автомобілі. Але потрібно це робити особливим чином. Після запуску агрегату в мороз потрібно почекати близько 5 хвилин. За цей час масло буде доставлено до всіх вузлів і агрегатів. Після цього можна починати рух, але в обережно, тобто не розкручувати двигун більше 2,3-2,5 тисячі обертів.