Керувати сучасними “розумними” автомобілями взимку часто складніше, ніж простішими моделями. Причина – велика кількість електронних систем безпеки та помічників водія.
У теплу пору року такі системи працюють ефективно, але взимку можуть заважати. Через слизьку дорогу знижується зчеплення шин, а сніг і лід заважають камерам, датчикам і LiDAR правильно розпізнавати обстановку навколо авто.
У сучасних машинах водій майже не впливає напряму на роботу двигуна і трансмісії – цим керують електронні алгоритми. У складних умовах, коли колеса майже не мають зчеплення з дорогою, ці системи працюють гірше. Через це автомобіль може стати некерованим навіть у простих ситуаціях, наприклад під час виїзду із засніженого паркування.
На високій швидкості такі системи також можуть погіршити ситуацію під час ковзання, підвищуючи ризик аварії.
У результаті взимку електронні помічники, які створювалися для допомоги новачкам, часто виявляються малоефективними. Недосвідчений водій може конфліктувати з роботою автоматики. Водночас у руках досвідченого водія ці системи зазвичай працюють краще.
Крім того, взимку датчики можуть обмерзати і переставати працювати. У кращому випадку це знижує ефективність допоміжних систем, а в гіршому – автомобіль переходить в аварійний режим із обмеженням потужності та швидкості.
Тому в складних зимових умовах прості автомобілі без великої кількості електроніки іноді керуються легше та безпечніше.




