На початку грудня автомобільні видання повідомили про прорив: компанія YASA, що належить Mercedes-Benz, показала прототип електромотора з аксіальним магнітним потоком, який може видавати до 1000 к.с. на одне колесо. Чотири такі мотори на машині теоретично забезпечують 4000 к.с. – рівень, порівняний з авіаційними двигунами.
Особливість YASA – аксіальна схема, придумана ще в XIX столітті, але завдяки сучасним матеріалам і технологіям вона стала компактною і дуже ефективною. Прототип вагою 12,7 кг показав рекордну питомо потужність 59 кВт/кг. Для порівняння, найкращі радіальні мотори поступаються втричі.
Разом із двигуном розробили новий інвертор: 15 кг, 1500 кВт потужності і питомо 100 кВт/кг – майже вдвічі краще, ніж у конкурентів. Це дозволяє створити “вбудований двигун з нейтральною масою”, що не ускладнює керованість авто.
Ще один плюс – висока енергоефективність. Рекуперативне гальмування настільки ефективне, що можна зменшити або навіть прибрати задні механічні гальма. Технологія зараз на ранніх випробуваннях, а деталі обіцяють розкрити до 2026 року.





