Робота двигуна автомобіля безпосередньо залежить від якості обслуговування, серед якого ключовим фактором є своєчасна заміна масла. Багато водіїв вважають, що проведення процедури через 10 тисяч кілометрів — це оптимальний і універсальний термін, однак така думка не завжди відображає реальну ситуацію. Як пояснив моторист ця цифра не є кінцевою.
Виробники в інструкціях вказують стандартні інтервали — зазвичай 10-15 тисяч км або один раз на рік — але при цьому є важливе уточнення: при складних умовах експлуатації масло необхідно міняти частіше. Під «важкими умовами» часто розуміють не тільки екстремальні кліматичні умови або бездоріжжя, але і звичайні ситуації: тривалі морози, різкі перепади температури, часті затори і робота двигуна на холостому ходу.
Ці обставини скорочують термін служби масла, прискорюючи його старіння і погіршуючи захисні властивості. В результаті воно втрачає здатність ефективно змащувати і захищати деталі мотора, а це підвищує ризик зносу, що в гіршому випадку призводить до поломки двигуна. Тому орієнтуватися тільки на пробіг — не найкращий підхід.
Оптимально враховувати час роботи двигуна: у професійній техніці важливі мотогодини, а в легковому транспорті це використовується рідше. У міських умовах, при середній швидкості 25 км/год, 10 тисяч км пробігу відповідають приблизно 400 годинам роботи двигуна, що вже ставить під загрозу його знос. Експерти радять міняти масло кожні 7-8 тисяч км або частіше, особливо в умовах інтенсивних навантажень, щоб уникнути дорогого ремонту і продовжити термін служби двигуна.




