Кольорові смуги та крапки на шинах – це не просто декоративний елемент, а важливий інструмент, який допомагає підібрати та встановити покришки правильно. За словами власника шиномонтажу, кожна покришка із заводу отримує унікальне кольорове маркування ще до вулканізації. Ці смуги наносяться на протекторну стрічку і служать для точного поєднання корда та протектора при монтажі, що запобігає перекосам і зміщенням.
Крім цього, завдяки кольоровим міткам працівникам складу та продавцям простіше працювати з великими партіями шин. Коли десятки шин одного розміру та моделі надходять на склад, без кольорових смуг їх складно розрізнити. Для покупця важливо зібрати комплект шин з однієї заводської партії — так смуги допомагають підібрати чотири абсолютно однакові шини швидше, ніж при прочитанні складних буквено-цифрових позначень на боковині.
При виборі шин під різні умови експлуатації кольорові позначки теж стають корисними. Наприклад, у місті, де потрібно рівномірне зношування, і на заміських трасах, де важливіше міцність і стійкість, колір допомагає орієнтуватися і уникати помилок. В результаті правильно підібрані шини прослужать довше і забезпечать комфорт та безпеку.
Крапки на бічній поверхні шин також виконують важливі функції. Червона точка показує найважчу та найжорсткішу частину каркасу. При встановленні таку точку поєднують із легкою зоною диска — зазвичай позначеною літерою «L». Це допомагає знизити дисбаланс і зменшити навантаження на підшипники та підвіску автомобіля.
Жовта точка вказує на найлегшу частину шини. Її мають навпроти важкої зони диска або поруч із вентилем (ніпелем), що дозволяє зменшити вібрацію і кількість необхідних балансувальних вантажів. Біла точка – ділянка з максимальною гнучкістю покришки, яку теж виставляють у бік легкої точки обода для плавного ходу колеса.