Автомеханік пояснив, чому заміна оливи на 10–15 тис. км шкодить двигуну

Багато водіїв вважають, що міняти моторну оливу потрібно через 10–15 тисяч кілометрів пробігу. Такий підхід є стандартним, проте автомеханік пояснив у розмові з журналістами, що він не завжди підходить для українських умов експлуатації.

Важливо розуміти, що тривалість служби оливи залежить не лише від пройдених кілометрів. У холодному кліматі, особливо взимку, моторна олива швидше втрачає свої властивості через довгі прогріви, простої у пробках та низьких температур. Навіть якщо показання одометра ледь змінилися, двигун був у роботі — отже, олива зазнавала навантажень та деградації.

Реклама

На практиці важливіше враховувати час, а не лише кілометраж. В інших країнах використовують концепцію мотогодин – часу роботи двигуна, що дає більш точне уявлення про ресурс масла. Якщо в автомобілі є вбудований лічильник мотогодин – відмінно, а за відсутності – можна встановити окремий пристрій. Це допоможе вчасно змінювати масло, уникаючи формальних рамок по кілометражу та продовжуючи термін служби двигуна.

Особливо уразливі турбовані мотори, зокрема у китайських авто, які працюють на межі своїх можливостей. Вони перегріваються, олива густіє, накопичує сажу, що призводить до засмічень та швидкого зносу. В умовах міста, з короткими маршрутами та пробками, олива деградує ще швидше, що потребує більш частої заміни — приблизно кожні 7–8 тисяч кілометрів. Такий профілактичний підхід значно продовжує життя двигуна і скорочує ризик великих витрат у майбутньому.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!