В наш час більшість автомобілів, що перебувають у користуванні у співвітчизників, оснащується АКПП. Сюди можна віднести класичні «автомати», «роботи» та варіатори. Примітно, що, незважаючи на розповсюдження таких коробок, більшість водіїв так і не навчилися ними правильно користуватися, внаслідок чого часто вони виходять з ладу раніше регламентованого терміну.
Отже, що потрібно, щоб автоматична трансмісія служила якнайдовше і не вимагала дорогого ремонту чи заміни? Правильно, мова йде про правильну експлуатацію, відсутність зайвого навантаження, а також своєчасне обслуговування. Перше, на що потрібно звернути увагу – це періодичність заміни олії. Які б рекомендації щодо цього не давав виробник, коробку завжди потрібно обслуговувати вчасно. Оптимально, якщо міняється олія раз на 50 — 60 тисяч кілометрів пробігу.
Як уже було сказано раніше, зайвий раз автомобіль із автоматичною трансмісією не варто навантажувати. По можливості водієві варто уникати різних буксирувань, транспортування масивних причепів, особливо у випадку з варіатором, а також завантаження машини максимум понад установлену споряджену масу. Як показує практика, класичні «автомати» до цього терплячіші. Якщо ж брати до уваги «роботи» та варіатори, то вони при великому навантаженні швидко витрачають свій ресурс.
На окрему увагу заслуговує правильний підхід до експлуатації КПП . У пробках і світлофорах дуже часто можна спостерігати, як власники машин з автоматичними коробками після зупинки відразу включають режим P. Будь-яка КПП має обмежений запас перемикань, і вкотре переводя селектор в «Паркінг», відбувається скорочення ресурсу трансмісії. На сучасних коробках це робити не потрібно, адже при зупинці вони самі переходять у режим очікування, поки вичавлюють гальмо.
Варто відзначити, що на багатьох сучасних ТЗ є ще функція автоматичного гальма стоянки, яка активується при зупинці, і чіпати зайвий раз трансмісію немає необхідності. Це стосується нетривалих простоїв у 40-60 секунд. Якщо зупинка передбачає більший період, можна перейти в «Паркінг». Також хотілося б поговорити про прогрівання трансмісії перед активним рухом. Про це, на жаль, багато хто забуває.
Будь-яка автоматична трансмісія потребує прогріву в перші хвилини руху. КПП, варто нагадати, гріються не на місці при запуску двигуна, а вже по ходу. Тому перші 5 — 10 хвилин після старту їм дається мінімальне навантаження. Останнє, на що варто звернути увагу, – це буксирування машини з автоматичною трансмісією. Якщо такий автомобіль зламався, потрібно пам’ятати про правило 50. ТЗ не можна при буксируванні розганяти більше 50 км/год і буксирувати на відстань більше 50 кілометрів безперервно. Зрозуміло, на момент буксирування КПП переводиться в сервісний режим N.