Правила водіння у сильний дощ, які не розповідають інструктори

Літня злива перетворює дорогу на небезпечний полігон: знижується видимість, збільшується гальмівний шлях, а інші водії часто поводяться непередбачувано. За даними МВС, у дощову погоду аварій стає на 40% більше. Щоб впевнено почуватися за кермом, експерти радять дотримуватися кількох простих правил.

Найнебезпечніші перші 15 хвилин дощу – на сухому асфальті накопичується масляний наліт, який створює слизьку поверхню. У цей час варто знизити швидкість на 20-30% і уникати різких маневрів.

Реклама

Ризик аквапланування зростає при швидкості від 70 км/год у глибоких калюжах. Шини не встигають відводити воду, автомобіль втрачає зчеплення з дорогою. Потрібно тримати правильний тиск у шинах, міцно тримати кермо, плавно скидаючи газ і не гальмуючи різко.

Збільшуйте дистанцію вдвічі або використовуйте правило “4 секунд”, щоб мати достатньо часу для реакції. У дощ обов’язково вмикайте ближнє світло та протитуманки при видимості менше 100 м, але не використовуйте дальнє світло і аварійну сигналізацію на ходу.

Кондиціонер допомагає усувати запотівання скла, особливо якщо направити частину потоку повітря на лобове скло. При екстреному гальмуванні застосовуйте техніку переривчастого натискання: короткі натискання на педаль з підтриманням тиску та тримання керма прямо.

Обгони та розгін під час сильного дощу краще відкласти, адже зустрічні машини створюють додаткові бризки, а на мокрій дорозі складно правильно оцінити дистанцію. Після дощу дорога залишається слизькою 30-40 хвилин, калюжі можуть приховувати ями, а гальма тимчасово втрачають ефективність.

Щоб підготувати авто до дощу, перевіряйте щітки склоочисників, стан протектора шин (3-4 мм мінімум), наносьте гідрофобне покриття на скло та очищайте фари для кращої видимості.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!