Водії часто сперечаються про те, який антифриз вибрати – червоний, зелений, жовтий чи будь-який інший. Насправді сам відтінок не такий важливий, але деякі нюанси враховувати все ж таки варто. Моторист розповів, як правильно вибрати охолоджувальну рідину для авто.
Взагалі колір антифризу здебільшого грає лише декоративну роль і потрібен в основному для зручності, щоб можна було відрізнити рідину, що охолоджує, від інших технічних складів і вчасно помітити витік. Основа у всіх – суміш етиленгліколю або пропіленгліколю з водою і пакетом присадок. Саме ці добавки формують захисні властивості та термін служби, а не колір, який виробники підбирають за корпоративними стандартами.
Ключова відмінність антифризів полягає у складі та технології використовуваних присадок. Традиційні рідини частіше забарвлюються у зелений чи синій, але їхній термін служби обмежений двома роками. Більш сучасні склади, які нерідко бувають червоного чи рожевого кольору, працюють стабільніше та захищають систему довше, зазвичай до п’яти років.
Нові варіанти з органічними добавками та гліцерином вважаються екологічнішими, можуть мати фіолетовий відтінок та забезпечують максимальну надійність. При цьому колір у різних брендах не завжди збігається з конкретним класом, що створює плутанину. Виробники автомобілів вказують у посібнику не тільки марку антифризу, а й допуски, за якими можна зрозуміти, які саме присадки допустимі для конкретного двигуна.