Компанія Nissan оголосила про початок масштабної реструктуризації, що передбачає закриття семи заводів із сімнадцяти і скорочення двадцяти тисяч співробітників до березня 2028 року. Це частина програми трансформації, ініційованої новим генеральним директором Іваном Еспіносою. Одним із кроків стане також продаж частки в партнері по альянсу, а саме п’яти відсотків акцій Renault, що дасть змогу спрямувати кошти на розробку нових моделей.
Фокус зміщується з колишньої моделі масового виробництва на підвищення ефективності та зниження витрат. Керівництво планує досягти економії в розмірі приблизно 3,5 мільярда доларів. Також розглядається продаж штаб-квартири в Йокогамі, яка може принести близько 670 мільйонів доларів, водночас компанія має намір орендувати ту саму будівлю після угоди. Відмова від стратегії зростання заради зростання – рішення непросте, але актуальне.
В умовах переходу на електромобілі та загострення глобальної конкуренції, автовиробники змушені адаптуватися, скорочуючи витрати і переосмислюючи свою бізнес-модель. Підсумковий успіх або невдача обраного шляху Nissan може стати знаковим прикладом для всієї японської автомобільної індустрії.