З 1 травня в Україні почали діяти нові вимоги до бензину – до його складу тепер обов’язково має входити щонайменше 5% спирту (біоетанолу). Як повідомляє УНІАН, це нововведення викликало стурбованість серед автовласників щодо можливого впливу нового пального на технічний стан автомобілів. Експерти поділилися своїми оцінками та рекомендаціями.
За словами Вадима Ігнатова, власника компанії Luaz Motors, головним ризиком є підвищена агресивність спиртового бензину, яка може викликати корозію паливної системи – особливо у старих авто. Водночас, з точки зору витрати пального та екологічності, відмінності від звичайного бензину майже непомітні через низький вміст біоетанолу.
Втім, деякі фахівці занепокоєні якістю біоетанолу, який може використовуватись в Україні. Вони попереджають: недотримання технологій змішування може призвести до розшарування пального в резервуарах – спирт, маючи вищу щільність, опиниться на дні, що вплине на стабільність роботи двигуна.
Автомеханік Костянтин Куценко пояснює: у такому випадку можливе підвищення температури в циліндрах і перевантаження системи охолодження. Це може спричинити перегрів двигуна, зниження потужності й підвищену витрату пального через необхідність працювати на вищих обертах.
Щоб уникнути ризиків, експерти радять заправлятися лише на перевірених АЗС, особливо тих, що імпортують пальне з Європи. Дмитро Льоушкін, засновник логістичної компанії “Прайм”, наголошує: якщо біоетанол виготовляється в Україні без дотримання норм, це може бути просто “спиртова суміш”, небезпечна для двигуна.
Енергетичний експерт Геннадій Рябцев також застерігає від заправок з невідомою репутацією та підозріло низькими цінами. Сергій Куюн, директор консалтингової компанії “А-95”, рекомендує обирати пальне з вищої цінової категорії принаймні на початковому етапі дії нових стандартів.