Іноді під час прогріву мотора в салоні можна відчути незвичний запах, який зникає, як тільки автомобіль виїжджає на дорогу. І хоча це може здаватися незначним, ігнорувати таку ситуацію не слід, попереджають експерти. Адже це може призвести до втрати дорогоцінного часу на виявлення проблеми, а в результаті — до значних витрат на ремонт. Якщо вчасно не звернути увагу на ранні сигнали, проблема може перерости в серйозну неполадку, що вимагатиме значно більших витрат.
Що варто знати
Одним із можливих варіантів, чому з’являється неприємний запах, є потрапляння пального в систему вихлопу. Це може бути наслідком збою в електронному блоці керування, через що подача бензину стає неточною. Ймовірно, причина криється в несправному датчику, який вимірює кількість повітря, що надходить до циліндрів. Для початку можна спробувати трохи потрусити датчик або очистити його від забруднень. Після цього, якщо запах зникне, значить проблема вирішена.
А от якщо запах стає солодкуватим і ви помічаєте білий дим, це може свідчити про прогорання антифризу в системі охолодження. Скоріше за все, причина — пробиття прокладки головки блоку циліндрів, що викликає витік охолоджувальної рідини. Якщо після спроб усунути проблему ситуація не зміниться, можливо, у блоці двигуна з’явились мікротріщини. В такому випадку порушення герметичності потрібно усунути якомога швидше. Якщо проблема у свічках, механік може дати пораду, чи варто їх міняти. Капітальний ремонт може лише на деякий час продовжити роботу двигуна, а ціна такої процедури часто зрівнюється з вартістю нового мотора.
І, зрештою, якщо в систему вихлопу потрапляє моторне масло, запах буде схожий на характерний дим старого мотоцикла. Темно-сірий дим одразу після запуску мотора — ще один сигнал про проблему. У такому випадку потрібно перевірити датчики. Якщо мотор почав активно витрачати масло, без детальної діагностики в автосервісі не обійтись. Тут самостійні спроби нічого не дадуть.